Norton Rose lanseeraa Pohjoismaiden ryhmän

09 marras, 2011, 09:00 GMT Kohteesta Norton Rose LLP

LONTOO, November 9, 2011 /PRNewswire/ --

Kansainvälinen lakitoimisto Norton Rose Group on lanseerannut tänään sisäisen ryhmän edistämään liiketoiminnan kohdistamista Pohjoismaihin. Lontoossa toimivan osakkaan Tomas Gärdforsin johtama ryhmä pyrkii kehittämään edelleen Norton Rosen yli vuosisadan ajan jatkunutta toimintaa tällä alueella.

Pohjoismaiden investoinnit esimerkiksi Kanadaan, Afrikkaan ja Australiaan ovat kasvaneet jatkuvasti viime vuosina. Norton Rose Group on laajentunut huomattavasti juuri näillä alueilla merkittävien fuusioiden myötä viimeisten kahden vuoden aikana.

Norton Rose Group on ansioitunut solmimalla merkittäviä sopimuksia norjalaisten, tanskalaisten, suomalaisten, ruotsalaisten ja islantilaisten järjestöjen kanssa erityisesti energian ja kaivostoiminnan aloilla. Viimeaikaisissa sopimuksissa on ollut kyse neuvonnasta kahdessa Ruotsin suurimmassa tuulienergiapuistokaupassa sekä muutamissa viimeaikojen kaivostoimintakaupoissa Ruotsissa ja Suomessa. Norton Rose Group on ollut myös vahvasti mukana Islannin talouskriisissä vuodesta 2008 lähtien. Ruotsalaiset Stena, SAS ja energiajätti Vattenfall ovat myös lakitoimiston pitkäaikaisia asiakkaita.
(Norton Rose Group on ansioitunut sopimusten saavuttamisessa näkyvässä asemassa olevien norjalaisten, tanskalaisten, suomalaisten, ruotsalaisten ja islantilaisten organisaatioiden kanssa, erityisesti energian ja kaivostoiminnan aloilla. Viimeaikaiset sopimukset sisältävät neuvonantoja liittyen kahteen suurimpaan tuulienergiapuistokauppaan Ruotsissa, sekä lukuisia tuoreita kaivostoimintakauppoja Ruotsissa ja Suomessa. Norton Rose Group on ollut myös vahvasti mukana Islannin talouskriisissä vuodesta 2008 lähtien. Ruotsalaiset Stena, SAS sekä energiajätti Vattenfall ovat myös lakitoimiston pitkäaikaisia asiakkaita.)

Uusi Pohjoismaiden ryhmä pyrkii parantamaan näiden pyrkimysten koordinointia ja helpottamaan laajempaa tiedonjakoa koko yrityksen sisällä..

Tomas Gärdfors, Norton Rose LLP:n osakas, kommentoi:

"Ei ole mikään salaisuus, että Pohjoismaiden kansantaloudet kuuluvat Euroopan vahvimpiin. Alueen tuntemuksemme yhdessä kasvavan globaalin läsnäolomme kanssa osoittavat, että olemme kyenneet osallistumaan Pohjoismaiden ja kansainvälisten kasvutalouksien väliseen nopeasti kasvavaan liiketoimintaan.
("Ei ole mikään salaisuus, että Pohjoismaiden kansantaloudet ovat vahvimpia Euroopassa. Aluetuntemuksemme sekä oma kasvava maailmanlaajuinen jalanjälkemme tarkoittavat, että olemme pystyneet olemaan osana tässä nopeassa liiketoiminnan kasvussa sekä Pohjoismaiden välillä että maailmanlaajuisesti kasvavissa kansantalouksissa.")

"Tähän saakka suurin osa työstämme on ollut melko lailla tilaisuushakuista. Olemme sen ansiosta kyenneet kehittämään tällä alueella huomattavan maineen yhtenä aktiivisimmista kansainvälisistä lakitoimistoista, mutta tällainen lähestymistapa vie vain tiettyyn pisteeseen asti. Sisäisen Pohjoismaiden ryhmän perustaminen auttaa meitä pääsemään seuraavalle tasolle."

"Ryhmä auttaa meitä koordinoimaan paremmin työn, jota teemme maailmanlaajuisista toimistoistamme käsin Pohjoismaiden markkinoilla. Vuoden 2012 alusta lähtien meillä on 43 kansainvälistä toimistoa ja yli 2 900 lakimiestä. Näin laajan lakitoimiston puitteissa Pohjoismaiden tuntemuksen tehokas yhdistäminen on mittava tehtävä, jollaiseen emme ole ryhtyneet aikaisemmin. Olemme kuitenkin sitoutuneet parantamaan palveluamme tällä alueella, ja osaamisemme nivominen yhtenäiseksi kokonaisuudeksi tahdistetulla ja keskittyneellä tavalla on tärkeä askel tämän tavoitteen saavuttamiseksi."

LÄHDE Norton Rose LLP