/OFF HOLD OFF HOLD OFF HOLD -- Nobel Biocare/

22 touko, 2006, 08:00 BST Kohteesta Nobel Biocare

HELSINGFORS, Finland, May 22 /PRNewswire/ -- /OFF HOLD OFF HOLD OFF HOLD -- Nobel Biocare, PIV212446 The following release: "Urheilussa menetettyjen hampaiden jättämä aukko ei ole kaikille kunniamerkki" is now OFF HOLD. Distribution time: 22 May 2006 08:00 GMT

Jääkiekossa jokainen peli vaatii pelaajilta verta, hikeä ja kyyneleitä. Menestyneimmät voivat jopa kehua pelaavansa maansa mestaruuden voittaneessa joukkueessa. He ovat ylpeitä myös pelissä menettämistään hampaista kuin urhoollisuusmitalista, jonka he ovat ansainneet taistelutahdollaan kovassa ottelussa.

Kuitenkaan monet esimerkiksi pyöräilyä, ratsastusta tai rullaluistelua harrastavat henkilöt eivät lajissa loukkaannuttuaan pidä yhtä tai useaa puuttuvaa hammasta erityisen hohdokkaana seikkana. Sitä vastoin se merkitsee heille kipua, epämukavuutta ja estoisuutta, joka voi johtaa heikkoon itsetuntoon, jos asialle ei tehdä mitään.

Puuttuvien hampaiden korvaamiseen on monta perinteistä ratkaisua. Sillat kiinnitetään viereisiin hampaisiin metallikiinnityksin, tai ne kiinnitetään pysyvästi viereisiin hampaisiin hammassementin tai leukaluuhun ulottuvan kiinnittimen avulla sen jälkeen, kun hampaat on käsitelty proteettiselle kruunulle sopiviksi. Nämä ratkaisut korjaavat ongelman mutta niillä ei saavuteta oikeiden hampaiden kestävyyttä ja luonnollista hohtoa.

Nykyisin miljoonat urheilun harrastajat menettävät yhden tai usean hampaan urheillessaan. Monet heistä valitsevat hammasimplantit korvaamaan puuttuvat hampaat. Modernin esteettisen hammashoidon avulla hampaat (kruunu ja juuri) voidaan korvata hammasimplantilla ja täyskeraamisella kruunulla. Tämä yhdistelmä jäljittelee oikeaa hammasta ja sen juurta. Ratkaisun ansiosta urheilussa hampaansa menettäneillä on jälleen mahdollisuus nauttia lempiruoastaan ja aktiivisesta elämäntyylistä. Nykytekniikalla hammasimplanttien ja uusien kauniiden ja vahvojen hampaiden kiinnitys vaatii vain yhden hoitokerran, jonka jälkeen mikään ei estä innokasta urheilijaa hymyilemästä tavoittelemaansa voittajan hymyä.

Johtava modernien esteettisten hammashoitoratkaisujen kehittäjä Nobel Biocare on avannut potilaille tarkoitetun Internet-sivuston osoitteessa www.nobelsmile.com. Saat sieltä tietoja hammasimplanteista ja täyskeraamisista kruunuista, kun etsit parasta ratkaisua puuttuvista hampaista johtuviin ongelmiin.

Internet: www.presseportal.ch

Nobel Biocare Suomi Oy