Omron(R) ei-invasiivinen verenpainemittari, jossa on Augmentation Indexin apuohjelma, jouduttaa korkean verenpaineen hoitotekniikoiden uusimista

30 kesä , 2007, 15:06 BST Kohteesta Omron Healthcare Co., Ltd.

KIOTO, Japani, June 30 /PRNewswire/ --

- HEM-9000AI mahdollistaa aorttapaineen käyttämisen mittausindeksinä

Korkean verenpaineen ja muiden verenkiertoelimistön tautien diagnosointi, hoito ja estäminen kehittyvät maailmanlaajuisesti viimeaikaisten hoito-ohjeiden lisäyksen ansiosta, mikä osaltaan johtui Omron Healthcaren ei-invasiivisesta verenpainemittarista, jossa on Augmentation Index, HEM-9000AI.

15-19.6. 2007 Milanossa järjestetyssä korkean verenpaineen 17. eurooppalaisessa kokouksessa osallistujat sopivat korkean verenpaineen hoito-ohjeiden lisäyksestä seuraavan neljän vuoden aikana päättämällä lisätä aorttapaineen korkeaa verenpainetta hoidettaessa käytettävien verenpaineosoittimien luetteloon.

Sen lisäksi, että uudet ei-invasiiviset tekniikat mittaavat valtimopulssiaaltotoimintaa, viimeaikainen tutkimus osoittaa, että verenpainetta alentavat lääkkeet pienentävät aorttapainetta eri tavalla kuin käsivarresta mitattavaa systolista painetta. Aorttapaine on systolinen verenpaine, joka mitataan sydämestä aortan juuresta, ja on havaittu tapauksia, joissa lääkkeet ovat alentaneet käsivarren systolista painetta mutta eivät aorttapainetta.

Aorttapaineen alentamishoito voi tehostaa verenpaineen alentamishoitoa, jolloin lääkärit voivat paremmin diagnosoida, hoitaa ja estää korkeaa verenpainetta, sydäninfarkteja, sydänlaajentumia, valtimokovettumatautia ja muita verenkiertoelimistön sairauksia.

Yksi syistä, miksi aorttapaine on lisätty vasta nyt verenpaineen tarkkailukohteiden luetteloon, on se, että helposti käytettävä ei-invasiivinen mittaustapa on vasta äskettäin tullut saataville - Omron Healthcarelta. Aiemmin aorttapaineen tarkka mittaaminen ei ollut helppoa ja tavallinen tapa oli invasiivinen, eli sydämeen työnnettiin katetri.

Omron Healthcaren HEM-9000AI laskimopulssimonitori, joka tuli Japanin markkinoille vuonna 2005, mahdollistaa helpon, miellytttävän ja - mikä parasta - ei-invasiivisen aorttapaineen arvioimisen.

HEM-9000AI on maailman ensimmäinen monitori, joka tunnistaa Augmentation Indexin (AI) automaattisesti laskimon (r-SBP2) viivästyneestä systolisesta verenpaineesta - verepainelukemasta, joka saadaan ranteesta mitatun aaltoheijastuman huipulta - käyttämällä Omronin itse kehittämää pulssiaaltoanturia.

HEM-9000AI tuli Yhdysvaltain markkinoille vuonna 2006, ja Omron eikoo julkaista laitteen Euroopassa, Kiinassa, Taiwanissa ja Koreassa lähitulevaisuudessa. HEM-9000AI on kliinisissä testeissä monissa maissa, ja Omron Healthcare aikoo tuottaa sitäkin helppokäyttöisempiä malleja laajaa käyttöönottoa varten. Yritys toimii myös yhteistyössä lääketieteellisten laitosten kanssa ja auttaa monitorin tehokkaassa käytössä.

Tietoja Omron Healthcaresta

Omron Healthcare Co., Ltd. on Omron Corporationin täysin omistama tytäryhtiö, jonka pääkonttori on Kiotossa. Koti- ja sairaalakäytön terveydenhuoltolaitteiston, kuten digitaalisten verenpainemittareiden, digitaalisten lämpömittareiden, kehon rasvaprosentin mittaajien ja lääkepiippujen, asiantuntijalla Omron Healthcarella on noin 3 300 työntekijää eri puolilla maailmaa, ja sen myynti maalikuuhun 2007 mennessä oli 65,7 miljardia jeniä. Sen pääjohtaja on Keiichiro Akahoshi.

Yhteyshenkilö: Omron Healthcare Co., Ltd.
                   Public Relations Department
                   Kaori Iijima
                   Sähköposti: pr_ohq@omron.co.jp
                   Puh: +81-75-322-9309

LÄHDE Omron Healthcare Co., Ltd.