Pelasta muistot: digitalisoi VHS-filmisi ajoissa

28 tammi, 2009, 08:20 GMT Kohteesta MAGIX AG

HELSINKI, January 28 /PRNewswire/ -- Paketilla MAGIX Video Saver (http://www.magix.com/fi-fi/se/video-saver/) tämä berliiniläinen yritys auttaa säilyttämään VHS-aarteet. "Nyt vielä nauhureita ja kasetteja on saatavana ja ne ovat käyttökelpoisia. Käyttäjien tulisi käyttää hyväkseen tämä avoin aikaikkuna pelastaakseen VHS-videokasetteihin tallennetut lempifilminsä", neuvoo Jürgen Jaron, MAGIX AG:n johtokunnan puheenjohtaja. Filmit voidaan siirtää VHS-nauhurilta PC:lle ja polttaa DVD-levyiksi tai tallentaa videotiedostoina. Sopivaa kytkentämahdollisuutta ei tarvitse kauaa etsiä. Paketin sisältämät USB-videomuunnin sekä scart-adapteri ja jatkojohto mahdollistavat videonauhurin kytkemisen PC:hen ja digitalisoivat videosignaalin. PC:llä paketin sisältämä MAGIX Movies on DVD 7 ( http://www.magix.com/fi-fi/se/movies-on-cd-dvd/) -ohjelma ottaa signaalin vastaan. Tämän jälkeen materiaalia voi käsitellä ohjelmalla ja polttaa DVD-/Blu-ray-levylle. Paketti lähtien hintaan 59,99 euroa.

Tallennus vs. laadun heikkeneminen

Vuosien kuluessa videokasettien kuvanlaatu huononee. Tallennusvaiheen magneettisen vaikutuksen vuoksi värit haalistuvat ja ääriviivat vääristyvät silminnähden. Tämän lisäksi käytön myötä nauhan pintakerros vähitellen kuluu ja "tahriintuu", ellei nauha sitä ennen mene sotkuun. Tämän vuoksi MAGIX on kehittänyt Video Sever -paketin, jolla VHS-filmit saadaan digitalisoitua ja tallennettua sopivien laitteiden ja ohjelmien avulla.

Kun filmi on saatettu digitaaliseen muotoon, sen voi polttaa yhä uudelleen ja tallentaa erilaisiin tallennusvälineisiin, kuten kiintolevyihin ja online-muistialustoihin. DVD-valikon ja mainosten poiston ansiosta VHS-elokuvahelmistä ja -kotivideoista pääsee nyt nauttimaan entistä mukavammin.

Picture and information material:

Packshots:

Screenshots:

Video:

Lisätietoja MAGIX AG:stä:

Berliinissä sijaitseva MAGIX AG on kansainvälisesti toimiva yritys, joka myy ohjelmistoja, online-palveluita ja digitaalisia sisältöpalveluita multimediatuotteisiin ja henkilökohtaisiin kommunikaatiolaitteisiin. Tämän lisäksi MAGIX tarjoaa liikekumppaneilleen, esim. online-portaaleille ja laitteistojen valmistajille, myös räätälöityjä multimedia-ratkaisuja one-stop-liikkeenä. MAGIX on kehittänyt Saksassa vuodesta 1993 lähtien huipputeknologioita digitaalisten valokuvien, videoiden tai musiikin luomiseksi, muokkaamiseksi ja tallentamiseksi. Liikevaihtona laskettuna MAGIX AG myi vuonna 2007 Saksassa ja monissa muissa eurooppalaisissa maissa eniten valokuva-, video- ja musiikkiohjelmistoja jälleenmyyjien kautta. USA:ssa MAGIX oli alan kolmen johtavan yrityksen joukossa.

Tom Schwarzer
    International PR MAGIX