Perinteinen tiedonhävitysmenetelmä ei tepsi SSD-levyihin

20 marras, 2013, 14:16 GMT Kohteesta Blancco Oy Ltd.

JOENSUU, November 20, 2013 /PRNewswire/ --

Blanccon uutuus hävittää tiedot SSD-levyiltä. Se avaa levyjen tyhjennystä häiritsevät turvalukot automaattisesti ensimmäisenä maailmassa.

SSD-levyjen myynnin odotetaan nousevan vuonna 2016 jo noin 40 prosenttiin kiintolevymarkkinoiden koosta[i]. SSD-levyjen luotettava tiedonhävitys on kuitenkin ollut vaikeata flash-muisteihin perustuvan teknologian monimutkaisuuden vuoksi.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130418/608188 )

"Magneettisille kiintolevyille suunnitellut tiedonhävitysmenetelmät eivät välttämättä tyhjennä SSD-levyä kokonaan. Epätäydellinen tiedonhävitys kasvattaa tietovuodon riskiä", tiedonhävitykseen erikoistuneen Blanccon toimitusjohtaja Kim Väisänen sanoo.

Turvallinen tiedonhävitys SSD-levyiltä edellyttää levyn niin sanotun freeze lock -eston purkamista. Eston purkamisen jälkeen tiedonhävitysohjelmisto pääsee käsiksi SSD-levyn laiteohjelmistotason hävityskomentoihin. Blancco on ensimmäinen tiedonhävitysyhtiö, joka on toteuttanut ominaisuuden automatisoituna. Menetelmän patenttihakemus on vireillä.

"Yritimme palauttaa useilta erilaisilta SSD-levyiltä asiakastietoja, jotka oli hävitetty Blanccon ohjelmistolla,", tiedonpalautusyhtiö Stellar Data Recoveryn toimitusjohtaja Kees Jan Meerman sanoo. "Testasimme jokaista NAND-muistipiiriä aggressiivisesti kuukauden ajan. Hävitetyistä tiedoista ei löytynyt jälkeäkään."

Blancco Oy Ltd

Blancco on tiedonhävityksen globaali markkinajohtaja. Blanccon tiedonhävitysohjelmistolla on miljoonia käyttäjiä eri puolilla maailmaa. Blancco on sertifioiduin ja suositelluin ratkaisu alallaan. Yritys palvelee muun muassa pankki-, vakuutus- ja rahoitusalaa, it-laitteiden kierrätysammattilaisia sekä eri maiden hallitusten ja puolustusvoimien alaisia organisaatioita. Vuonna 1997 perustetun Blancco Oy Ltd:n pääkonttori sijaitsee Joensuussa. Blanccolla on useita kansainvälisiä toimipaikkoja ja yhteistyökumppaneita Euroopassa, Yhdysvalloissa, Lähi-idässä, Venäjällä, Aasiassa ja Australaasiassa. Lisätietoja http://www.blancco.com.

i. Chien, R., IHS iSuppli Storage Space Market Brief, "Solid-State Drive Market Revenue Set to more than Double This Year on Renewed Ultrabook Hopes," January 2013, lähde

[ http://www.isuppli.com/Memory-and-Storage/News/Pages/Solid-State-Drive-Market-Revenue-Set-to-more-than-Double-This-Year-on-Renewed-Ultrabook-Hopes.aspx ]

Lisätietoja:

Kim Väisänen

Toimitusjohtaja, Blancco Oy Ltd.
kim.vaisanen@blancco.com

Lehdistökontakti: