Pivolle Red Dot-muotoilupalkinto

18 elo, 2014, 08:12 BST Kohteesta Nordkapp

HELSINKI, August 18, 2014 /PRNewswire/ --

Nordkapp ja OP-Pohjola ovat voittaneet himoitun Red Dot -palkinnon Pivo-mobiililompakon suunnittelusta Red Dot Award: Communication Design 2014 -kilpailussa

Pivo-mobiililompakko on OP-Pohjolan suosittu sovellus omien raha-asioiden hallintaan. Pivo-mobiilisovellus julkaistiin toukokuussa 2013. Pivon on kehittänyt OP-Pohjolan Oulun kehitysyksikkö yhdessä helsinkiläisen palvelumuotoilu ja -innovaatiotoimisto Nordkappin kanssa.

Heti sovelluksen julkaisua seuraavien viikkojen aikana useat kymmenet käyttäjät arvostelivat sovelluksen sekä iOS App Storessa että Google Playssa täyden viiden tähden arvoiseksi. Lisäksi sovellukseen rekisteröityneet käyttäjät ovat pysyneet kasvaneesta volyymistä huolimatta äärimmäisen uskollisina: 33 % käyttää sovellusta päivittäin, 66 % viikoittain, mikä on erittäin poikkeuksellista mille tahansa mobiilisovellukselle.

Pivo on ylittänyt kaikki odotukset, huolimatta erittäin korkealle asetetusta rimasta. Tavoitteiden täyttämisen ohella se laatutaso, joka ripeästä aikataulusta huolimatta saavutettiin, on meille OP-Pohjolassa erityinen ylpeyden aihe. Pivo on muotoilullaan ja luovalla ratkaisullaan aidosti murtautunut yhdeksi käytetyimmistä sovelluksista lataajiensa keskuudessa.
- Kristian Luoma, Business Development Manager, OP-Pohjola

Pivo on huikea esimerkki siitä, minkälaisia tuloksia nykyaikainen, ketterä monitoimijamalli saa aikaan. Tuotteistuksen, palvelumuotoilun ja kehitystyön saumaton yhdistäminen on mahdollistanut sen, että Pivo on taloussovellus jota käyttäjät rakastavat ja jonka käyttö on helppoa ja vaivatonta. Nordkappilla olemme syvästi kiitollisia mahdollisuudesta olla mukana osana näin loistavaa palvelua ja kumppaniyhteisöä.

- Sami Niemelä, Creative Director, Pivo Design Lead, Nordkapp

Pivo ja OP-Pohjola

OP-Pohjola-ryhmä on Suomen suurin finanssiryhmä, joka loppuvuodesta 2012 asetti tavoitteekseen lanseerata mobiililompakon, joka mullistaisi käyttäjiensä taloudenhallinnan ja olisi apu arjen ostoksiin. Syntyi Pivo, suomalainen mobiililompakko.

Pivo on palkittu Digitaalisen Muotoilun kultahuipulla ja tuotteistuksen Hopeahuipulla Vuoden Huiput-kilpailussa sekä Parhaasta Designista ja Parhaana Mobiilisovelluksena Grand One 2014 -kilpailussa. Pivon brändi kehitettiin yhteistyössä Mainostoimisto N2 Helsingin ja mediatoimisto Toinen PHD:n kanssa.
Tutustu Pivon syntyhistoriaan tarkemmin täällä: http://nordkapp.fi/cases/pivo/.

Nordkapp

Nordkapp on palvelumuotoilu- ja innovaatiotoimisto. Autamme asiakkaitamme muotoilemaan internetiä liiketoiminnaksi ja elämyksiksi, joita kuluttajat janoavat.

Palvelumme auttavat yrityksiä tulemaan innovatiivisemmaksi, ja menestymään helpommin ja nopeammin. Toimialoja joilla olemme erityisen kokeneita ovat talous, media, kauppa, sosiaalinen pelaaminen, julkiset palvelut, lentoliikenne, energia ja esineiden internet/uudet teknologiat.

Red Dot -muotoilupalkinto

Red Dot -muotoilupalkinto  on yksi maailman suurimmista designkilpailuista. Tänä vuonna kansainvälinen tuomaristo valitsi voittajat yli 7000 lähetetyn työn joukosta, ja vain ehdottomat huiput saivat muotoilupalkinnon. Voittajia juhlistetaan virallisessa palkintogaalassa Berliinin Konzerthausissa lokakuussa 2014.

Nordkapp

Sami Niemelä, Creative Director