Polaris julkistaa ylemmän johdon nimityksiä, jotka vahvistavat yrityksen kansainvälistä osastoa

18 huhti, 2007, 19:43 BST Kohteesta Polaris Industries Inc.

MEDINA, Minnesota, April 18 /PRNewswire/ --

- Truls Tvete nimitettiin kansainvälisen osaston toimitusjohtajaksi, Mark Blackwell jatkaa Victory Motorcyclesin ja kansainvälisen osaston varatoimitusjohtajana

Polaris Industries Inc. (NYSE: PII) vahvisti panostaan kansainvälisen liiketoiminnan kasvuun nimittämällä Truls Tveten yrityksen kansainvälisen osaston toimitusjohtajaksi. Tvete on aluksi Victory Motorcyclesin ja kansainvälisen osaston varatoimitusjohtajan Mark Blackwellin alaisuudessa. Samalla astuvat voimaan myös useiden muiden kansainvälisen johtoryhmän jäsenten nimitykset.

Mark Blackwell jatkaa kansainvälisen osaston valvomista Victory Motorcyclesin ja kansainvälisen osaston varatoimitusjohtajana, mutta keskittyy enemmän Victory Motorcyclesin laajentamiseen. Blackwell liittyi Polarisiin vuonna 2000 Victory Motorcyclesin toimitusjohtajana. "Koska hänellä on yli 30 vuoden kokemus moottoriurheiluteollisuudesta ja hän osaa laajentaa kansainvälisille markkinoille, Mark on korvaamaton Polarisille ja on edelleen johtoasemassa kansainvälisessä kasvussa", sanoi Polaris Industriesin pääjohtaja Tom Tiller. "Mark toimii yhdessä Trulsin kanssa seuraavat 12-18 kuukautta ja varmistaa vastuun rauhallisen siirtymisen."

Truls Tvete, joka ylennettiin kansainvälisen osaston toimitusjohtajaksi, aloitti uransa Polarisissa Polaris Scandinavian toimitusjohtajana. Hän tuo mukanaan vahvan kansainvälisen kaupankäyntitaustan uuteen asemaansa. Kansainvälisen osaston toimitusjohtajana Truls on täysin vastuussa kansainvälisestä osastosta ja kasvutilaisuuksien hyödyntämisestä sekä tytäryhtiöiden ja jälleenmyyjien suhteiden ylläpitämisestä ympäri maailman. "Truls on ollut merkittävässä asemassa kansainvälisen liiketoimintamme kasvussa siitä lähtien, kun hän tuli Polarisiin vuonna 2002", sanoi Tiller. "Hän kehitti Polaris Scandinavian nopeasti menestyksekkääksi, hyvin toimivaksi organisaatioksi ja loi liittoumia jälleenmyyjien ja heidän myyjiensä kanssa kaikkialla Euroopassa. Olemme varmoja siitä, että Truls on tähän tärkeään asemaan sopiva johtaja ja että hän jatkaa menestystään saattamalla kansainvälisen liiketoimintamme seuraavalle tasolle."

Seuraava johtoryhmä tukee Blackwelliä ja Tveteä kansainvälisessä osastossa:

Rene Basei jatkaa asemassaan Etelä-Euroopan toimitusjohtajana. Tässä asemassaan Basei johtaa Polaris Francea ja on vastuussa Etelä-Euroopan jälleenmyyjäsuhteiden kehittämisestä ja hallinnasta Espanjassa, Portugalissa, Kreikassa, Italiassa, Turkissa, Lähi-idässä ja Afrikassa.

Einar Wangen on ylennetty Pohjois-Euroopan toimitusjohtajaksi. Tässä asemassa Wangen on vastuussa Polaris Scandinavian hallinnasta ja liittoutumisesta jälleenmyyjien ja heidän myyjiensä Saksassa, Suomessa, Venäjällä, Tanskassa ja Islannissa. Wangen toimi aiemmin aluemyyntipäällikkönä Polaris Scandinaviassa.

Sean Bagan on ottanut vastaan uuden asemansa kansainvälisenä projektipäällikkönä. Bagan on ensisijaisesti vastuussa useiden merkittävien projektien hallinnasta, kun Polaris valmistaa kansainvälisen liiketoimintoansa seuraavaa kasvun tasoa varten. Bagan vietti viimeiset puolitoista vuotta Polaris Britain Ltd:n toimitusjohtajana.

Ross Clifford liittyy Polarisiin toukokuussa Polaris Britain Ltd:n toimitusjohtajaksi Baganin paikalle. Tässä asemassa Clifford on vastuussa Polaris Britain Ltd:n johtamisesta keskittyen tytäryhtiön tuottavuuteen, myyjäverkoston kehittämiseen ja kasvattamaan markkinaosuutta Englannissa, Walesissä, Pohjois-Irlannissa ja Skotlannissa.

Peter Alexander jatkaa Polaris Australian toimitusjohtajana. Peter tuli Polarisiin vuonna 2004 ja on vastuussa Australian ja Uuden-Seelannin ryhmien vetämisestä. Polarisissa ollessaan hän on kehittänyt energisen ja keskittyneen ryhmän, mikä on merkittävästi parantanut Polarisin myyjäverkostoa, tuotenimen asemaa, markkinaosuutta ja liiketoiminnan tuottavuutta hänen alueellaan.

Marc Tullemans jatkaa kansainvälisen osaston päällikkönä Medinassa, Minnesotassa. Marc liittyi Polarisiin vuonna 2001 ja on vastuussa logistiikasta maailmanlaajuisella tasolla, markkinointi- ja jälleenmyyntiprosessien yhtenäistämisestä, jälleenmyyntiliiketoiminnan kehittämisestä latinalaisessa Amerikassa, Intiassa ja Kakkois-Aasiassa sekä Medinassa sijaitsevan kansainvälisen henkilöstön johtamisesta. Polarisissa ollessaan Marc on ollut merkittävässä asemassa alan johtavien tuotteiden kehittämisessä ja julkaisemisessa sekä kansainvälisen liiketoiminnan kasvussa.

"Olemme innoissamme omistautumisesta ja asiantuntemuksesta, joita nämä johdon muutokset tuovat kansainväliseen liiketoimintaamme", sanoi Tiller. "Olemme asemassa, jossa voimme maailmanlaajuisesti kasvaa huomattavasti tulevina vuosina."

Tietoja Polarisista

Polaris, jonka myynti vuonna 2006 oli USD 1,7 miljardia, suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi lumikelkkoja, maastoajoneuvoja, Victory-moottoripyöriä ja Polaris RANGERia vapaa-ajan käyttöön ja työkäyttöön.

Polaris on tunnustettu lumikelkkateollisuuden johtaja ja yksi maailman suurimmista maastoajoneuvojen valmistajista. Vuodesta 1998 alkaen valmistetut Victory-moottoripyörät, jotka ovat ensimmäiset uudet suuren yrityksen täysin amerikkalaiset moottoripyörät lähes 60 vuoteen, levittyvät nopeasti moottoripyörämatkailumarkkinoille. Polaris parantaa ajokokemusta Pure Polaris â‘lisävarustesarjalla, joka on saatavilla Polaris-jälleenmyyjiltä.

Polaris Industries Inc. on listattu New Yorkin pörssiin symbolilla "PII", ja yritys on S&P Small-Cap 600 â‘osakehintaindeksissä.

Lisätietoja Polaris-tuotesarjasta ja -lisävarusteista on saatavilla valtuutetuilta Polaris-jälleenmyyjiltä tai Polarisin kotisivulta osoitteesta http://www.polarisindustries.com .

Web-sivusto: http://www.polarisindustries.com

LÄHDE Polaris Industries Inc.