Porkan uudet terveydenhuollon ja tutkimuksen kylmälaitteet

29 huhti, 2013, 08:30 BST Kohteesta Porkka Finland Oy

HELSINKI, April 29, 2013 /PRNewswire/ --

Porkka julkistaa tänään uuden tieteellisen tuotesarjan laajentamaan tarjontaansa tieteen ja biotieteiden alueella.

Multimediatiedotteeseen voi tutustua osoitteessa

Porkan uusi, suurikokoisten kaappien mallisto on tarkoitettu valvotussa lämpötilassa tapahtuvaan viljelyyn ja patogeenien kasvattamiseen. Kaappien lämpötila on säädettävissä + 4 … + 60 °C välillä. Kunkin käyttötarkoituksen mukaan voi varusteiksi valita erilaisia hyllytasoja, vetolaatikoita tai liukukiskoilla ulosliukuvia koreja. Korkealaatuisista osista valmistetuilla tuotteilla on pitkä elinkaari ja niiden ympäristövaikutus on pieni. Mm. tuotteiden kierrätettävyys hyötykäyttöön on yli 99 %, kuten muillakin Porkan valmistamilla kylmälaitteilla.

Porkka tuo markkinoille samalla uuden kromatografi -kylmäkaappisarjan. Ne soveltuvat erilaisille laboratorioiden kaasukromatografia- ja massaspektrometrialaitteistoille. Niissä voidaan myös säilyttää muita näytteitä tai tuotteita puhtaassa, tasalämpöisessä tilassa. Kylmän tekemisessä käytetään uusimpia kylmä-aineita ja siksi niiden energiankulutus on hyvin alhainen

Porkka tuo markkinoille myös plasmapakastekaappisarjan, joiden lämpötila on - 32 °C. Eri käyttötarkoituksen mukaan voi plasmapusseille tai plasmalaatikolle valita erilaisia säilytys-koreja tai hyllyjä. Kaapeissa on vakiona optinen ja akustinen ylä- ja alalämpötilahälytys, säädettävät hälytysrajat ja hälytysviiveet. Laitteissa on vakiona myös potentiaalivapaa keskushälytysliitäntävalmius kiinteistön valvontajärjestelmään kytkemistä varten.

Kaikkiin Scientific laitteisiin on saatavissa erilaisia lisävarusteita. Turvallisuuden takaavat esimerkiksi koodattavat lukot tai elektroniset ILOQ - lukitusjärjestelmät.

Porkan uudet, apteekkien kylmäkaappisarjat voi tilata joko lasi- tai umpiovellisina. Niissä on luonnollisesti vakiona itsenäinen jäätymisenestosuojajärjestelmä lääketurvallisuutta takaamassa. Tarvittavat paikalliset hälytysjärjestelmät ovat vakiona kuten myös etävalvonta varten olevat keskushälytys- ja tietokoneliitäntävalmiudet. Apteekkikaappeihin on saatavana useita erityyppisiä hyllyjärjestelmiä. Esimerkiksi täysin ulosvedettävät ja liukukiskoilla varustetut korihyllyt lisäävät merkittävästi säilytystilaa.

Porkka

Porkka on kansainvälisesti tunnettu tieteellisten, lääketieteen ja biotieteen kylmälaitteiden valmistaja. Vuonna 1962 perustetulla Porkalla on tytäryhtiöt Ruotsissa, Norjassa ja Isossa-Britanniassa sekä valmistuslaitokset Suomessa Ylöjärvellä, Hollolassa ja Kemijärvellä. Porkan jatkuva menestys perustuu vuosikymmenien kokemukseen, asiakaslähtöiseen suunnitteluun ja jatkuvaan tuotekehitykseen.

Video: http://www.multivu.com/mnr/58720-porkka-launches-scientific-product-range

LÄHDE Porkka Finland Oy