Pretty Woman voitti Lara Croftin ja Zeta-Jonesin, televisiolääkäri päihitti buddhalaisen ja merirosvon - näin vastasivat eurooppalaiset hotel.info-asiakkaat kysyttäessä kenen kuuluisuuden kanssa he mieluiten viettäisivät yön hotellissa

25 marras, 2010, 08:00 GMT Kohteesta hotel.info

NÜRNBERG, Germany, November 25, 2010 /PRNewswire/ -- "Kuvittele, että voisit toivoa jonkun kuuluisuuden yöpymään kanssasi hotellihuoneeseen. Kenet valitsisit?" Yli 210 000 hotellia ympäri maailmaa tarjoava maksuton online-hotellinvarauspalvelu hotel.info [ http://www.hotel.info ] esitti tämän kysymyksen eurooppalaisille asiakkailleen. Kyselyyn osallistuneet naiset ja miehet saattoivat valita yhden nykyisen tähden ja yhden historiallisen kuuluisuuden mielikuvitusvieraikseen hotellihuoneeseen kanssaan.

Tulos: Sekä naiset että miehet asettivat elokuvateollisuuden kuuluisuudet kaikkein korkeimmille sijoille. Kuitenkin myös nais- ja miespuoliset poliitikot ja historialliset henkilöt olivat suosittuja.

Julia Roberts saavutti lähes 19,5 prosentilla suosituimmuuskilvan ensimmäisen sijan kysyttäessä "vahvemman sukupuolen" edustajilta suosituinta julkisuuden naishenkilöä. Näin ollen Pretty Woman jätti entisen Lara Croftin näyttelijän Angelina Jolien (16,5 %) toiselle sijalle. Catherine Zeta-Jones oli kolmas 15,5 prosentilla. Jessica Alba, joka on tullut tunnetuksi "Sin Cityn" kaltaisista, kiistanalaista keskustelua herättäneistä elokuvista, seurasi neljäntenä lähes 10 prosentilla, kuitenkin jonkin matkan päässä suosituimpien tähtien kärkikolmikosta. Hieman yllättäen kuuluisat (ja pahamaineiset) pop-diivat, kuten Madonna ja Lady Gaga olivat tulosluettelossa vasta "kansainvälisen herra-asteikon" keskivaiheilla tai loppupäässä.

Eurooppalaiset hotel.info [ http://www.hotel.info ]-naisasiakkaat sen sijaan oli lumonnut entisen televisiolääkärin charmi: George Clooney varmisti lähes 24 prosentilla naisten äänistä ensimmäisen sijan ja oli näin ollen selkeä suosikki huonekumppaniksi. Kuitenkin myös Richard Gere oli suosittu naisten parissa. 1990-luvulla buddhalaiseksi kääntynyt amerikkalainen elokuvanäyttelijä sai 13 prosenttia kyselyyn vastanneiden äänistä ja sijoittui toiseksi. Johnny Depp oli kolmas. Tämän muun muassa koreana merirosvona tunnetuksi tulleen luonnenäyttelijän olisi huonetoverikseen toivonut noin 12 prosenttia kyselyyn osallistuneista naisista.

Kysyttäessä historiallista henkilöä, jonka kanssa olisi mieluusti viettänyt hotelliyön, Raquel Welch vei ensimmäisen sijan yli 17,5 prosentilla miesten äänistä, niukasti ennen Romy Schneideria, joka sai hieman alle 17 prosenttia äänistä.

Lehdistön yhteyshenkilö:

hotel.info