QlikTech on varmistanut 12,5 miljoonan US-dollarin riskirahoituksen Accel Partnersilta ja JVP:ltä

06 joulu, 2004, 07:00 GMT Kohteesta QlikTech International AB

LUND, Ruotsi, December 6 /PRNewswire/ -- QlikTech, pelin henkeä muuttava, tehokkaiden ja nopeasti hyödynnettävien liiketoiminnan tiedonhankintaratkaisujen toimittaja ilmoitti tänään nostaneensa 12,5 miljoonaa US-dollaria riskirahoituspääomaa. QlikTech valitsi Accel Partnersista ja JVP:stä (Jerusalem Venture Partners) koostuvan yhtymän saatuaan osakseen paljon kiinnostusta useilta maailman johtavilta riskirahoitusrahastoilta.

"Etsimme sijoittajia, joilla on kokemusta ajatuksellisesti johtavien ohjelmistoyritysten auttamisesta ja toisaalta myös suoraa kokemusta liiketoiminnan tiedonhankintamarkkinoista. Accelin ja JVP:n yhdistelmä on todellinen unelmatiimi", sanoi Måns Hultman yrityksen toimitusjohtaja QlikTech Internationalin. "Käytämme tämän rahoituskierroksen pääomaa laajentaaksemme kansainvälistä läsnäoloamme dramaattisesti, ja voidaksemme edelleen hyödyntää valtavaa markkinoiden vetovoima-aluetta."

QlikTech on omistautunut toimittamaan valmisratkaisuja liiketoiminnan hallintoon ja tiedonhankintaratkaisuja interaktiiviseen data-analyysiin, keskittyen hellittämättä helppokäyttöisyyteen ja hyödynnettävyyteen. Sen lippulaivatuote, QlikView, perustuu patentoituun AQL-teknologiaan. AQL-teknologian avulla QlikTechin on mahdollista käyttää liiketoiminnan tiedonhankintaratkaisuja perinteisiin ohjelmistotuotteisiin verrattuna murto-osassa ajasta ja kustannuksista.

QlikTechin asiakaskunta kasvaa nopeasti sekä Skandinaviassa, joka on sen perinteisesti vahvaa maantieteellistä aluetta, että muualla Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Qliktech myy tuotteitaan suoraan niin kanavien kuin yhteistyökumppaneidenkin kautta. Tällä hetkellä 1 500 aktiivista asiakasta käyttää Qlikview'tä 43:ssa maassa. QlikTechin käyttäjäkunta koostuu niinkin erilaisista yrityksistä kuin AstraZeneca, Pfizer, Top Flite, London Fog, Sara Lee ja The Campbell Soup Company.

"QlikTech on luonut merkittävän tuotteen, jossa OLAP:in arvo yhdistyy taulukkolaskennan helppouteen. Keskustellessamme olemassa olevien asiakkaiden kanssa heidän kehunsa ja innostuksensa Qliktechiä kohtaan ovat olleet todella mukaansatempaavia. Me uskomme, että Qliktech edustaa tärkeää askelta eteenpäin liiketoiminnan tiedonhankintamarkkinoilla, ja että se myös kohtaa yritysten kasvavan tarpeen käyttää analyysituotetta, jota on helppo käyttää ja hyödyntää, mutta joka tarjoaa samalla tehokkaan, reaaliaikaisen näkemyksen heidän liiketoimintaympäristönsä muutoksista. Me olemme iloisia voidessamme yhdistää voimamme hallintotiimin kanssa heidän ponnisteluissaan rakentaa uusi luokkansa johtava ohjelmistoyritys", sanoi Bruce Golden, Accel Partnersin osakas.

Ruotsissa perustettu QlikTech on pystynyt kasvamaan dramaattisesti myös viime vuosien aikana, jolloin monet ohjelmistoyritykset ovat saaneet kamppailla pysyäkseen hengissä.

Yrityksellä on täysomistuksessa tytäryhtiöitä Saksassa ja Yhdysvalloissa ja sillä on suunnitelmissa laajentaa läsnäoloaan nopeasti muissa maissa.

"Markkinat pyrkivät ahneesti mittaamaan yrityksen suorituskykyä tunkeilemattomilla tavoilla ja kokoamaan helposti informaatiota laajoista ja hajanaista tietolähteistä. Qliktech on asennoitunut muuttamaan peliä. Yrityksen erittäin onnistunut resepti poistaa loppukäyttäjältä miltei kaikki monimutkaisuus on edelläkävijä alallaan", huomauttaa Alex Ott, JVP Venturen osakas. "Qliktechin kaltaista jännittävää yritystä ei nähdä joka päivä".

Bank of America Securities, LLC auttoi Qliktechiä varmistamaan tämän rahoituskierroksen.

About QlikTech

QlikTech is dedicated to delivering on the full potential of business intelligence by providing powerful yet easy-to-use software for interactive data analysis, enabling companies and their management to effectively and proactively monitor, manage and optimise their business. QlikTech's flagship product, QlikView, breaks down the traditional barriers of business intelligence by employing its groundbreaking, patented Associative Query Logic (AQL) technology to deliver more flexible analysis and reporting solutions faster and more cost-effectively. Founded in 1993, QlikTech has more than 100 partners worldwide. QlikTech is privately held and its headquarters are located in Lund, Sweden with fully owned subsidiaries in Germany and the US. For more information about QlikTech, visit www.qliktech.com.

About Accel Partners

Founded in 1983, Accel Partners has a history of excellence and innovation in the venture capital business. The firm is dedicated to partnering with outstanding management teams to build world-class Internet, software, and communications companies. With over US$3 billion under management, Accel Partners has a long legacy of helping entrepreneurs build highly successful companies. Accel portfolio companies have completed IPOs that have created well over US$100 billion in market capitalisation. Accel has a history of backing category-defining companies, which include Actuate, Agile Software, Arbor Software, Foundry Networks, Macromedia, Portal, Polycom, Uunet, RealNetworks, and Veritas. For more information, visit the Accel Partners web site at www.accel.com.

About JVP

JVP is a leading Israeli venture capital firm focusing on investments in early stage companies in the enterprise software & networking, semiconductors & components and communications & mobile infrastructure sectors. With over US$680 million under management, and offices in Jerusalem, New York, London and Tokyo, JVP leverages its international presence, vast expertise and substantial capital base to build companies with the potential to shape and dominate global markets. To learn more about JVP, visit www.jvpvc.com.

www.qliktech.com

LÄHDE QlikTech International AB