Quickoffice ilmoittaa älypuhelinten toimistomahdollisuuksien kehittämiseen suunnatusta 7 miljoonan dollarin sijoituksesta

26 touko, 2005, 11:31 BST Kohteesta Quickoffice, Inc.

MOUNTAIN VIEW, California, May 26 /PRNewswire/ --

- Yritysluokan ratkaisun avulla Symbian OS, Palm OS ja muut mobiililaitteet pystyvät hallitsemaan Microsoft Office -asiakirjoja saumattomasti. Alan asiantuntijana pidetty Mayfieldin Janice Roberts valitaan johtokuntaan.

Quickoffice, Inc., liikkuville ammattilaisille tarkoitettujen innovatiivisten toimistodokumentointiohjelmistojen toimittaja ilmoitti tänään, että se on saanut ensimmäisen, 7 miljoonan dollarin suuruisen yksityisen osakerahoituskierroksensa päätökseen, jonka taustalla on uraauurtava, Silicon Valleyssa päämajaansa pitävä pääomasijoitusyhtiö Mayfield(R) (Menlo Park, CA).

Aikaisemmin Palm, Inc:illä työskennelleen COO Barry Cottlen johtama Quickoffice(R) tarjoaa mahdollisuuden Microsoft(R) Office(R) -tiedostojen saumattomaan katseluun, luontiin, muokkaukseen ja tallennukseen mobiililaitteilla yhtä helposti kuin kannettavalla tietokoneella. Quickoffice on käännetty 36 kielelle ja tunnetut puhelinvalmistajat sekä langattomien palveluiden tarjoajat toimittavat sitä maailmanlaajuisesti. Quickofficen avulla alkuperäisiä Word(R)-, Excel(R)- ja PowerPoint(R) -asiakirjoja voidaan muokata laitteella ja käyttäjät voivat hallita asiakirjojaan saumattomasti erityyppisillä älypuhelimilla. Tällä varmistetaan myös asiakirjojen eheys, sillä Quickofficen käyttäjät muokkaavat ja jakavat tärkeitä asiakirjoja muiden Office-käyttäjien kanssa.

Liikkuville yritysjohtajille tai kannettaville tietokoneille oikeaa mobiilia vaihtoehtoa etsiville henkilöille suunniteltu Quickoffice-ohjelmistopaketti tarjoaa mahdollisuuden tämän korkeamman tuottavuusasteen hyödyntämiseen useiden älypuhelinten kanssa, joihin kuuluvat muun muassa:

-- Symbian(R) OS -käyttöjärjestelmään pohjautuvat Nokian(R) 60 -sarjan
       laitteet, kuten Nokia 6630, 6682 ja monet muut, kuten myös
       Panasonic(R) x700 ja x800
    -- Symbian OS -käyttöjärjestelmään pohjautuvat UIQ(R)-laitteet, kuten
       Sony Ericsson(R) P910 ja BenQ(R) P30, P31
    -- PalmSource(R) OS -käyttöjärjestelmään pohjautuvat laitteet, kuten
       Treo(R) 650.

Quickoffice on Symbian OS -käyttöjärjestelmään pohjautuvien puhelinten eniten myyty sovellus maailmalla. Vuonna 2005 sitä odotetaan toimitettavan yli 12 miljoonaan Symbian OS -käyttöjärjestelmään pohjautuvaan puhelimeen sisäänrakennettuna ratkaisuna.

Quickoffice ilmoitti myös, että Mayfieldin toimitusjohtaja sekä 3Com(R) Corporationin and Palm, Inc:in entinen vanhempi varapääjohtaja Janice Roberts on valittu yhtiön hallitukseen. Roberts käyttää merkittävää teollisuusalan tuntemustaan hallituksen jäsenenä samalla, kun yhtiö lisää markkinointia, myyntiä ja tuotekehittelyä nykyisen sijoituksen myötä. "Mayfield uskoo, että Quickoffice on myös tulevaisuudessa mobiilituottavuuden kehittämisen kärjessä," Roberts sanoi. "Yhtiön älypuhelinmarkkinoiden räjähtävään kasvuun liittyvät dynaamiset visiot, kuten myös patenttia odottavat teknologiat ja vahva toiminnallinen johto tekevät yhtiöstä Mayfieldille ihanteellisen sijoituskohteen."

"Symbian OS on maailman johtavin älypuhelinten käyttöjärjestelmä, joka on asennettu yli 32 miljoonaan laitteeseen, kun taas Quickoffice Premier edustaa sitä sovelluksille tyypillistä innovaatiota, joka tarjoaa Symbian OS -käyttöjärjestelmään pohjautuvien puhelinten käyttäjille luokkansa parasta mobiilituottavuutta," Symbianin Yhdysvaltain toiminnoista vastaava varapääjohtaja Jerry Panagrossi kertoi. "Olemme iloisia saadessamme työskennellä Quickofficen kanssa Symbian Platinum Partner -ohjelman jäsenenä ja Mayfieldin kanssa Symbian Venture Capital Groupin jäsenenä."

"Tämän uuden sijoituksen myötä Quickoffice kasvattaa maailmanlaajuisesti johtavaa asemaamme mobiilituottavuusohjelmistojen tuottajana merkittävästi," CEO Barry Cottle sanoi. "Janicen kaltainen pätevä, näkemyksellinen ja kokenut uusi hallituksen jäsen täydentää erinomaisella tavalla hallitustamme, johon kuuluvat muun muassa Palm, Inc.:in ja Applen(R) entinen CMO Satjiv Chahil, Access Industriesin toiminnasta vastaava varapääjohtaja Peter Thoren sekä Quickofficen pääjohtaja ja CFO Alan Masarek. Odotamme heidän yhteisiä neuvojaan, kun kehitämme toimintaamme aggressiivisesti ja pyrimme saavuttamaan markkinointiin, myyntiin ja tuotekehittelyyn liittyvät tavoitteemme."

Mobile Digital Media hankki Quickofficen handheld-ohjelmistopaketin syyskuussa 2004 ja muutti yrityksen nimen sen jälkeen Quickofficeksi. Useita palkintoja saanut Quickoffice Premier (TM) on nyt yhtiön älypuhelimille tarkoitettujen ohjelmistotuotteiden lippulaiva. Quickoffice Premier on mobiililaitteiden käyttäjille tarkoitettu johtava kannettava ohjelmistoratkaisu, joka tukee infrapunalähetyksen, Bluetoothin (TM) tai Wi-Fi -laajennuskorttien kautta sähköpostitse vastaanotettuja alkuperäisiä Microsoft Office -muotoisia tiedostoja.

Tietoa Quickofficesta

Quickoffice on älypuhelimiin tarkoitettujen toimistodokumentointiohjelmistojen maailmanlaajuisesti johtava toimittaja, joka tarjoaa käyttäjille mahdollisuuden avata, katsella ja muokata Microsoft Office -tiedostoja siten, että asiakirjoissa olevat tiedot säilyvät eheänä. Yhtiön lippulaivana toimiva tuote, Quickoffice Premier, saa yhä uusia palkintoja ja tunnustuksia niin teollisuusanalyytikoilta, medialta kuin käyttäjiltäkin. Johtavat matkapuhelinvalmistajat ovat testanneet sitä ankarien laatustandardien mukaisesti ja lukuisat merkittävät palveluntarjoajat, kuten Vodafone(R), Orange(R), China Mobile(R) ja Cingular(R) käyttävät sitä tuotteissaan. Quickoffice-mobiilitoimistosovellus on menestynyt erittäin hyvin esittelystään lähtien. Se on käännetty 36 kielelle kokonaan ja se toimitetaan useiden älypuhelinten mukana sisäänrakennettuna ratkaisuna ympäri maailmaa. Yksityisomistuksessa olevan Quickofficen pääkonttorit ovat Californian Mountain View'ssa ja Texasin Dallasissa.

Lisätietoja osoitteesta:
    www.quickoffice.com

Tietoa Mayfieldistä

Mayfield tarjoaa Venture Capital with Impact(TM) -pääomasijoitusta ja luo viestintä- ja yritysohjelmistoalalla toimivia seuraavan sukupolven teknologiayrityksiä. Vuonna 1969 perustettu Mayfield on perustamisestaan lähtien sijoittanut yli 425 yhtiöön ja vienyt noin 115 yhtiötä pörssiin. Tänä päivänä näiden Mayfieldin tukemien yritysten yhteinen markkina-arvo ylittää 150 miljardia dollaria. Mayfieldin Impact-yrityksiin kuuluvat muun muassa Advent Software, Citrix Systems, Convedia, Peribit Networks, Redback Networks, ja webMethods. Mayfieldin viimeisimpiin langattomaan viestintään kohdistuvia sijoituksia ovat muun muassa LGC Wireless, mobileway, Monet Mobile Networks, ja Wireless Online.

Lisätietoja osoitteesta:
    www.mayfield.com

Tietoja Access Industriesista

Access Industries on sen hallituksen puheenjohtajana ja pääjohtajana toimivan Len Blavatnikin vuonna 1986 perustama yhdysvaltalainen, yksityisessä omistuksessa oleva teollisuusholding-yhtiö. Accessilla on pitkän aikavälin strategisia sijoituksia öljy-, alumiini-, hiili-, kiinteistö-, teknologia-, tietoliikenne- ja media-alalla.

HUOMAUTUS: Quickoffice(R) ja Quickoffice Premier(TM) ovat Quickoffice, Inc.:in tavaramerkkejä. Kaikki muut aikaisemmin mainitut tavaramerkit ja rekisteröidyt tavaramerkit tunnustetaan ja vahvistetaan niitä vastaavien omistajiensa tavaramerkeiksi.

Sivusto: http://www.mayfield.com

Sivusto: http://www.quickoffice.com