RAD: n avulla itsenäinen eurooppalainen teleoperaattori voi tarjota PSTN-käytön DSL-infrastruktuurissa

01 marras, 2006, 11:00 GMT Kohteesta Rad Data Communications Ltd.

TEL AVIV, Israel, November 1 /PRNewswire/ --

- Ventelo korvaa kalliit vuokratut linjat TDM-pseudojohdinratkaisulla

Ventelo, joka on yksi Euroopan suurimmista itsenäisistä teleoperaattoreista, on valinnut RAD Data Communicationsin TDM-pseudojohdinratkaisun tarjoamaan PSTN-käytön IP-DSLAMeissa.

Norjalaisten yritysten suurimpana ja ruotsalaisten yritysten toiseksi suurimpana vaihtoehtoisena teleoperaattorina Ventelo on päättänyt laajentaa yritysasiakkaiden palveluvalikoimaansa hyödyntämällä kyseisten maiden IP-DSLAMien monipuolisuutta. Ventelo tekee tämän valitsemalla ratkaisun, joka koostuu RAD:n IPmux(TM)-11 TDM-over-IP (TDMoIP(R)) - pseudojohdinkäyttöyhdyskäytävistä, jotka toimivat yhdessä Gmux(TM)-2000 - keskuspaikan TDMoIP-pseudojohdinyhdyskäytävän ja integroitujen LA-110 Ethernet-over-DSL - käyttölaitteiden (IAD) kanssa.

Teleoperaattorihistorian luominen

"Perinteisesti vaihtoehtoiset operaattorit käyttävät PSTN-liikenteessä kalliita vuokrattuja linjoja", selittää RAD Data Communicationsin Skandinavian myyntipäällikkö Mati Epstein. "Ventelo tekee teleoperaattorihistoriaa tarjoamalla saman palvelun TDM-pseudojohtimilla ja IP-DSLAMeilla."

Ventelon sovelluksessa puhelinkeskusliikenne pakataan IPmux-11-yksiköillä siirrettäväksi edullisessa Ethernet-linkissä. LA-110 IAD:t siirtävät tämän emuloidun TDM-liikenteen SHDSL-linkeillä IP-DSLAMiin, joka keskittää useita samankaltaisia yhteyksiä ja lähettää ne eteenpäin pakettikytkinverkossa (PSN:ssä). Emuloitu TDM-liikenne luodaan uudelleen PSN:n toisessa päässä Gmux-2000 TDMoIP - pseudojohdinkerääjällä takaisin TDM-signaaleiksi PSTN-lähetystä varten. Tätä ratkaisua käyttämällä Ventelon ei tarvitse käyttää TDM-ääntä kalliiden vuokrattujen linjojen kautta.

"Voimme muuntaa TDM-puhelinkeskusliikenteen siirrettäväksi Ventelon omassa korkealaatuisessa IP-verkossa ja alentaa kustannuksia ja samalla hallita palvelua alusta loppuun. Asiakkaan kokema korkea laatu ja toiminnallisuus eivät muutu", sanoo Ventelon verkkopalveluiden johtaja Helene Ålander. "Ratkaisun ansiosta Ventelo voi tarjota yhä houkuttelevampia tuotteita asiakkaillemme kovan kilpailun markkinoilla", hän lisää.

Vähentää verkkokustannuksia toiminnallisuutta karsimatta

RAD:n kehittämä ja markkinoille tuoma TDMoIP-pseudojohdintekniikka on kehittynyt tapa siirtää piirikytkinpuhelinliikennettä ja vanhaa dataa läpinäkyvästi PSN:issä ja samalla varmistaa TDMoIP-liikenteen prioriteetti verkkolinkeissä. Samalla nykyisten luokan 4 ja 5 kytkinten, SS7:n, PRI:n ja muiden viestintäprotokollien toiminnot säilytetään. Sen avulla operaattorit ja yritykset voivat alentaa verkkokustannuksia vaarantamatta toiminnallisuutta tai palveluiden laajuutta.

Tietoja Ventelosta

Ventelo on pohjoismaisilla markkinoilla toimiva yksityisomistuksessa oleva tieto- ja teleoperaattori, joka tarjoaa kattavan tietoliikennepalveluvalikoiman yritysasiakkaille ja keskuksettomille operaattoreille. Suurin osa sen toiminnoista tapahtuu Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa, ja sen vuosiliikevaihto on yli 5 miljardia Ruotsin kruunua. Konsernilla on yli 100 000 yritysasiakasta.

Ventelon liiketoimintaideana on tarjota kattavia tietoliikenneratkaisuja matkapuhelimen ja kiinteän linjan äänelle, datalle ja Internet-yhteyksille pohjoismaisille yritysasiakkaille. Asiakkaana käytössäsi on joustavia ratkaisuja, jotka parantavat tietoliikennettäsi, sekä asiakaspalvelua, joka ylittää odotuksesi ja yksinkertaistaa hallintaa.

Tietoja RAD:stä

Vuonna 1981 perustettu RAD Data Communications juhlii 25:dettä keksintövuottaan alan johtavana data- ja teleliikennesovellusten käyttöratkaisujen kehittäjänä. RAD:n ratkaisut palvelevat palveluntarjoajien, nykyisten ja uusien operaattoreiden ja yritysverkkojen data- ja äänikäyttövaatimuksia vähentämällä infrastruktuurisijoituskustannuksia ja samalla parantamalla kilpailukykyä ja tuottavuutta. Yritys on asentanut yli 9 000 000 yksikköä, ja sen asiakkaana on yli 150 operaattoria maailmanlaajuisesti. Näitä asiakkaita tukevat 23 RAD:n toimistoa ja noin 300 jälleenmyyjää 164 maassa.

RAD on maailman johtavan verkko- ja Internet-ratkaisujen tarjoajan RAD-konsernin jäsen.

RAD Data Communications - sivusto: www.rad.com

Yhteyshenkilö: Bob Eliaz, RAD Data Communications, +972-3-6458134, bob@rad.com

LÄHDE Rad Data Communications Ltd.