Raritan Computer esittelee Paragon II KVM -kytkimeen uusia, hallittavuutta laajentavia ominaisuuksia

14 maalis, 2005, 07:00 GMT Kohteesta Raritan Computer Inc.

CAPELLE AAN DEN IJSSEL, The Netherlands, March 14 /PRNewswire/ --

-- Uusi KVM-over-IP -pääsyllä varustettu käyttäjäasema; uudet liittymämoduulit yhdistävät jopa 42 palvelinta yhdeltä Paragon II -portilta --

Raritan Computer Inc., IT-infrastruktuurilaitteistojen sekä niillä ajettavien tehtävien kannalta kriittisten sovellusten ja palveluiden hallintaratkaisujen johtava tuottaja, julkisti tänään uuden käyttäjäaseman ja uusia tietokoneen liittymämoduuleita (CIM), joilla voidaan laajentaa alan ensimmäisen, suuryrityksille tarkoitetun, pinottavan Paragon II KVM (näppäimistö, video, hiiri) -kytkimen hallittavuutta.

Paragon II tarjoaa useille samanaikaisille käyttäjille turvallista, kaistan ulkopuolella tapahtuvaa pääsyä palvelinten ja muiden datakeskuksessa käytettävien laitteiden ohjaukseen ja hallintaan myös verkon ollessa poissa käytöstä, sillä pääsy IT-laitteille tapahtuu suoran, verkon ulkopuolella sijaitsevan polun kautta. Raritanin palkitun IP-Reach(R) KVM-over-IP -teknologian avulla Paragon II antaa myös mahdollisuuden turvalliseen verkossa tapahtuvaan IT-laitteisiin pääsyyn. Helppokäyttöisen, näytöllä osoitettavalla ja napsautettavalla liittymällä varustetun Paragon II -kytkimen avulla IT-asiantuntijat voivat ohjata datakeskuksen laitteita.

Tänään esitelty Paragon II UST-IP -käyttäjäasema helpottaa Paragon II -kytkimellä IP-verkkoihin liitettyihin palvelimiin pääsyä. UST-IP on kustannuksia säästävä ratkaisu, joka yhdistää Paragonin UST1-käyttäjäaseman ominaisuudet ja IP-Reachin IP-yhdysväylän toiminnallisuuden yhteen laitteeseen. Uusi käyttäjäasema antaa etäkäyttäjille mahdollisuuden myös Raritanin älykkäisiin virtaliuskoihin liitettyjen palvelinten ja muiden laitteiden käynnistykseen, sammutukseen ja kierrätykseen. 128 bitin SSL-salausta tukeva UST-IP autentikoi käyttäjät Paragon II:n tietokantaa käyttäen.

Tänään esitelty uusi Paragon II -liittymämoduuli (CIM) Z-CIM auttaa myös laajentamaan Paragon II -kytkimen hallintamahdollisuuksia. Kun liittymämoduuli kytketään palvelimen näppäimistö-, video- ja hiiriporttien takaosaan ja liitetään Paragon II -kytkimeen yhdellä UTP (Cat5/5e/6) -kaapelilla tähän tarkoitukseen varatun portin kautta, uuden Z-CIM:in avulla IT-asiantuntijat voivat liittää jopa 42 eri alustalla toimivaa palvelinta yhteen ainoaan Cat5-kaapeliketjuun ja käyttää ainoastaan yhtä Paragon II -kytkimen porttia (Paragon II -kytkimen saatavilla olevat mallit on varustettu 32, 42 tai 64 portilla). Edellisen lisäksi pääkytkentäyksikön ja Cat5-ketjun viimeisen Z-CIM:in välinen etäisyys voidaan kasvattaa jopa noin 1 000 jalkaan. Saatavana on kolme, USB-, Sun- tai PS/2 -liittimellä varustettua Z-CIM -mallia, joilla voidaan tukea kaikkia palvelinalustoja.

Pinoamalla tai asettamalla Paragon II -kytkimet peräkkäin yhdestä käyttäjäasemasta käsin voidaan hallita jopa 10 000 palvelinta.

"Jatkamme Paragon II -kytkimen, alan johtavan Cat5-pohjaisen, suuryrityksille tarkoitetun analogisen KVM-kytkimen kehittämistä, jotta asiakkailla olisi käytettävissään tehokkaimmat ja helppokäyttöisimmät työkalut IT-laitteistonsa hallintaan," kertoi Marshall Saidell, Raritan Computerin tuotepäällikkö. "IP-aktivoidun käyttäjäaseman ja Z-CIM -liittymämoduulien esittelyn myötä yrityksillä on käytettävissään useampia vaihtoehtoja IT-perusrakenteensa hallintaan. Koska Paragon II tukee sekä IP-pääsyä että suoria kaistan ulkopuolella tapahtuvia KVM-yhteyksiä, sen käyttäjät voivat ottaa yhteyttä palvelimiin mistä tahansa. Tällä voidaan parantaa palvelunopeutta ja säästää tietotekniikkaan liittyvissä kuluissa.

UST-IP Paragon II -käyttäjäasema ja uudet Z-CIM -liittymämoduulit ovat saatavilla maailmanlaajuisesti Raritanin kattavan jälleenmyyjäverkoston kautta.

Tietoa KVM-kytkimistä

KVM-kytkimet kehitettiin alun perin useiden pöytätietokoneiden hallintaan yhdellä näppäimistöllä, hiirellä ja näytöllä (A/B-kirjoitinkytkinten tapaan), mutta tänä päivänä IT-työntekijät voivat niiden avulla tarkkailla tuhansien datakeskuspalvelinten toimintaa sekä paikallistaa ja poistaa ongelmat, tarvittaessa myös käynnistää palvelimet uudelleen, aivan kuin he olisivat palvelinhyllyn luona. Raritan Computer esitteli yli kolme vuotta sitten alallaan ensimmäisenä suuryrityksille tarkoitetun yritysluokan Cat5-pohjaisen KVM-kytkimen, jonka avulla IT-tukihenkilöt voivat hallita useita hyllyllisiä palvelimia ja muita laitteita jopa noin 1 000 jalan päästä. Raritan antoi mahdollisuuden pääsyyn mistä tahansa ja milloin tahansa lisäämällä KVM-kytkimiin Raritanin IP-liitettävyyden.

Tietoa Raritan Computerista

Somersetissa, New Jerseyn osavaltiossa sijaitseva Raritan Computer Inc. on IT-infrastruktuurilaitteistojen, kuten palvelinten ja verkkolaitteistojen, sekä niillä ajettavien tehtävien kannalta kriittisten sovellusten ja palveluiden hallintaratkaisujen johtava tuottaja. Raritanin erittäin luotettavien ja komentoihin vastaavien, KVM (näppäimistö, video, hiiri) -kytkimiin, sarjakonsolipalvelimiin, etäyhteystuotteisiin ja hallintaohjelmistoihin perustuvien IT-hallintaratkaisujen avulla yritykset voivat löytää ongelmat nopeasti sekä päästä käsiksi vikoihin ja korjata ne mistä tahansa ja milloin tahansa. Tällä voidaan yksinkertaistaa ja nopeuttaa datakeskusten työprosesseja, kuten tapaus-, ongelma- ja muutoshallintaa ja siten parantaa palvelunopeutta ja henkilökunnan tuottavuutta. Raritanin ratkaisuja käytetään yli 50 000 datakeskuksen ja muun IT-kohteen hallintaan kaikkialla maailmassa. Raritanin Peppercon OEM-osasto kehittää, valmistaa ja markkinoi kehittyneitä, laitteistopohjaisia etähallintatuotteita, jotka perustuvat digitaaliseen KVM-over-IP- ja IPMI-teknologioihin. Vuonna 1985 perustettu Raritan viettää teknisen innovaation ja tuottavan kasvun 20-vuotisjuhlaa. Raritanilla on 32 erillistä toimipistettä ja sen tuotteita on myynnissä 76 maassa. Lisätietoja saat sivustolta www.raritan.info.

Kaikkien tekstissä esiintyvien tavaramerkkien oikeudet kuuluvat niiden omistajille.

LÄHDE Raritan Computer Inc.