Raritan Computer esittelee viisi uutta sarjaportin avulla verkon yli toimivaa turvakonsolipalvelinta datakeskuslaitteiden hallintaan

08 maalis, 2005, 07:00 GMT Kohteesta Raritan Computer Inc

CAPELLE AAN DEN IJSSEL, Alankomaat, March 8 /PRNewswire/ --

- Laajin mallivalikoima: 4-48 portilla varustettua yksikköä, vaihtovirralla ja tasavirralla toimivia malleja, kaksoisvirransyöttö, kaksois-LAN-mahdollisuus -

Raritan Computer Inc. esittelee tänään viisi uutta Dominion(R) SX -sarjan mallia. Dominion(R) SX on sarjalaitteiden, kuten palvelinten ja reititinten etäyhteydenottoon ja -hallintaan tarkoitettu IP-pohjainen turvakonsolipalvelin, jota voidaan käyttää mistä tahansa ja milloin tahansa. Raritan on myös lisännyt laitteisiin uusia ominaisuuksia, kuten yhteistyötä helpottavan reaaliaikaisen viestinnän, jolla voidaan yksinkertaistaa etähallintaa ja nopeuttaa IT-laitteistojen korjausta entisestään.

Dominion SX, johon kuuluu 4-48 portilla varustettua mallia, on osa Raritanin kattavaa yritysluokan valikoimaa, joka on suunniteltu vastaamaan kaiken tyyppisten IT-ympäristöjen hallintatarpeisiin. Yksiköt toimitetaan täysin varustettuina ja valmiina IT-laitteistoihin pääsyyn ja niiden hallintaan. Esimerkkinä mainittakoon, että uusi Dominion SX48 -malli tukee 48 porttia ja sisältää muun muassa kaksoisvirransyötön, kuormituksen jaon (AC tai -36-72V DC), kaksi älykkäällä ja automaattisella failover-optiolla varustettua 10/100 Base-T Ethernet -porttia sekä varmistusmodeemin hätätilanteessa tapahtuvaa etäpääsyä varten konsolipalvelimelle ja siihen kiinnitettyihin järjestelmiin.

Dominion SX ohjaa IT-laitteita niiden sarjaporttien yli, jolloin IT-asiantuntijat voivat käyttää turvakonsolipalvelinta kaikkien siihen liitettyjen laitteiden tarkkailuun ja hallintaan myös silloin, kun verkko ei toimi. Koska laite on IP-pohjainen, käyttäjät voivat ottaa turvallisesti yhteyden konsoliin turvallista Java-aktivoitua verkkoselainta tai SSH (Secure Shell) -client-ohjelmistoa käyttäen. Koska etäpalvelimiin ja muihin IT-laitteisiin pääsy on mahdollista mistä tahansa, käyttäjät voivat ratkaista tapaukset tai ongelmat nopeammin ja vähentää siten häiriöaikaa ja IT-laitteiston hallintakuluja.

Teollisuusalalla suoritettujen tutkimusten perusteella julkaistujen raporttien mukaan IT-hallintakulujen määrä voi nousta jopa kahteen dollariin jokaista IT-laitteisiin sijoitettua dollaria kohden.

"Yritykset voivat jyrkästi vähentää IT-tukeen liittyviä kulujaan, muun muassa henkilöstön matkoihin käyttämää aikaa ja niiden kuluja, jos laitteita hallitaan sieltä, missä IT-asiantuntijat ovat, olivatpa he palvelinhyllyjen luona, datakeskuksen ulkopuolella tai kotona," sanoo Naim Malik, Raritan Computerin vanhempi tuotepäällikkö. "Dominion SX -ratkaisut on suunniteltu helpottamaan IT-ympäristöjen hallintaa, missä turvallisuus, korkea käytettävyysaste ja kulut ovat keskeisellä sijalla."

Tarvittaessa koko konsernin kattavaa näkyvyyttä ja pääsyä kaikkiin IT-laitteisiin sadat Dominion SX -kytkimet, kuten myös Raritanin KVM (näppäimistö, video, hiiri) -kytkimet, voidaan yhdistää yhteen loogiseen komento- ja hallintaverkkoon Raritanin keskitetyllä CommandCenter(R) -hallintaratkaisulla. CommandCenter tarjoaa käyttäjän määriteltävissä olevia näkymiä, joita ovat muun muassa kaikki tiettyä yrityssovellusta tukevat IT-laitteistot tai kaikki tietyn valmistajan laitteistot. Niiden avulla etäkunnossapito ja -korjaus voidaan suorittaa entistä tehokkaammin, jolloin yritykset voivat ottaa täyden hyödyn nykyisten tapaus-, ongelma- ja muutoksenhallintajärjestelmien sekä parhaiden käytäntöjen tarjoamista eduista ja niiden tehokkuudesta.

Uudet Dominion SX -sarjan laitteet ovat saatavilla maailmanlaajuisesti Raritanin laajan jakeluverkoston ja jälleenmyyjien kautta tästä päivästä lähtien. Dominion SX 1U -sarjan hyllyyn asennettaviin malleihin kuuluvat DSX4 (neljä sarjaporttia, modeemille oma erityisportti), DSX8 (kahdeksan sarjaporttia, modeemille oma erityisportti), DSX16 (16 sarjaporttia, sisäänrakennettu modeemi), DSX32 (32 sarjaporttia, sisäänrakennettu modeemi) ja DSX48 (48 sarjaporttia, kaksois-LAN, kaksoisvaihtovirtasyöttö ja sisäänrakennettu modeemi). Uudet mallit maksavat kilpailijoiden samoilla ominaisuuksilla varustettuja tuotteita vähemmän. Hinnat alkaen EUR 1 016.

Lisätietoja Dominion SX:stä löydät sivustolta raritan.info. Tietoa Raritan Computer -yhtiöstä

Somersetissa, New Jerseyn osavaltiossa sijaitseva Raritan Computer Inc. on IT-infrastruktuurilaitteistojen, kuten palvelinten ja verkkolaitteistojen, sekä niillä ajettavien tehtävien kannalta kriittisten sovellusten ja palveluiden hallintaratkaisujen johtava tuottaja. Raritanin erittäin luotettavien ja komentoihin vastaavien, KVM (näppäimistö, video, hiiri)-kytkimiin, sarjakonsolipalvelimiin, etäyhteystuotteisiin ja hallintaohjelmistoihin perustuvien IT-hallintaratkaisujen avulla yritykset voivat löytää ongelmat nopeasti sekä päästä käsiksi vikoihin ja korjata ne mistä tahansa ja milloin tahansa. Tällä voidaan yksinkertaistaa ja nopeuttaa datakeskusten työprosesseja, kuten tapaus-, ongelma- ja muutoshallintaa ja siten parantaa palvelunopeutta ja henkilökunnan tuottavuutta. Raritanin ratkaisuja käytetään yli 50 000 datakeskuksen ja muun IT-kohteen hallintaan kaikkialla maailmassa. Raritanin Peppercon OEM-osasto kehittää, valmistaa ja markkinoi kehittyneitä, laitteistopohjaisia etähallintatuotteita, jotka perustuvat digitaaliseen KVM-over-IP- ja IPMI-teknologioihin. Vuonna 1985 perustettu Raritan viettää teknisen innovaation ja tuottavan kasvun 20-vuotisjuhlaa. Raritanilla on 32 erillistä toimipistettä ja sen tuotteita on myynnissä 76 maassa. Lisätietoja saat sivustolta www.raritan.info.

Kaikkien tekstissä esiintyvien tavaramerkkien oikeudet kuuluvat niiden omistajille.

LÄHDE Raritan Computer Inc