Reima Group vahvistaa markkinajohtajuuttaan

02 loka, 2006, 08:00 BST Kohteesta Reima Group

HELSINKI, October 2 /PRNewswire/ --

- Liikevaihto ja liikevoitto hyvässä kasvussa

Reima Group, Pohjoismaiden johtava lastenvaatettaja, uudistaa organisaatiotaan vahvistaakseen markkinajohtajuuttaan laadukkaiden, vaativiin sääoloihin suunniteltujen lastenvaatteiden valmistajana. Reima Groupin uudeksi toimitusjohtajaksi on toukokuun 2006 lopusta lähtien nimitetty Christopher Silcowitz. Hän on myös konsernin kolmen suurimman tytäryhtiön, Reima Oy:n, Tutta Oy:n ja Lassie Oy:n toimitusjohtaja.

(Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20061002/225513-a

Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20061002/225513-b )

Tanskalainen, 38-vuotias insinööri Christopher Silcowitz aloitti työuransa Reimalla vuonna 1993 Tanskan myyntiosastolla. Vuonna 2004 hänet nimitettiin Reima Oy:n vientijohtajaksi ja vuonna 2005 Reima Oy:n toimitusjohtajaksi.

"Vuonna 2007 keskitymme 0-16-vuotiaisiin lapsiin ja nuoriin sekä heidän vanhempiinsa. Tuomme erityisen voimakkaasti Reima-brändiä esille valituissa Reimaa tarjoavissa myymälöissä päämarkkina-alueillamme Pohjois- ja Keski-Euroopassa. Tuomme markkinoille myös kiehtovan Reiman sisävaatemalliston, joka täydentää jo olemassa olevaa ulkovaatteiden valikoimaa," Christopher Silcowitz toteaa.

Silcowitzin mukaan Reima on tehnyt suuria investointeja Keski-Euroopan markkinoille, erityisesti Saksaan ja Sveitsiin. Liiketoimintastrategiansa ohella yritys on terävöittänyt valikoimaansa Saksassa, ja saavuttanut aiempaa houkuttelevamman hintatason. Sveitsissä, missä Reima on toiminut jo yli 20 vuotta, myynti on kasvanut hyvin. Vuoden 2007 aikana yhtiö vahvistaa näkyvyyttään Sveitsin markkinoilla maanlaajuisella markkinointikampanjalla, jonka kohderyhmänä ovat talviurheilua harrastava nuoriso.

Sveitsissä Reiman profiili on urheilullisempi kuin Pohjoismaissa, ja sen tuotteita myydään pääasiassa urheiluliikkeissä. Muissa maissa Reiman vaatteita on tähän mennessä ollut saatavilla ensisijaisesti laadukkaissa lastenvaateliikkeissä.

Nollasta kuuteen vuotiaille suunniteltuja Tutan vaatteita, sekä 0-12 -vuotiaille tarkoitettuja Lassien vaatteita myydään lähinnä tavarataloissa.

Reiman suunnittelu- ja markkinointitiimejä on myös vahvistettu yhteensä neljällä ammattilaisella.

Lastenvaatetusalan viimeisimpinä trendeinä ovat epäsymmetrisyys, raikkaat ja iloiset värit sekä ruskean ja pinkin yhdistelmät tyttöjen vaatteissa.

"Asiakkaamme arvostavat kaikissa olosuhteissa toimivia ja teknisesti edistyksellisiä vaatteita, jotka houkuttelevat myös ulkonäöllään. Meidän on pystyttävä tarjoamaan uusia ja innovatiivisia ratkaisuja tällaisille vaativille asiakkaille," Silcowitz sanoo.

Reima odottaa hyvää tulosta kuluvalta vuodelta 2006. Myynnin uskotaan kasvavan 12 prosentilla 31,8 miljoonaan euroon (24,5 miljoonaa euroa vuonna 2005). Liikevoiton odotetaan myös parantuvan 55 prosentilla 2,1 miljoonaan euroon (1,4 miljoonaa euroa vuonna 2005).

Kasvun suurimmat veturit ovat kilpailukykyinen hinnoittelu ja aiempaa korkeatasoisempi suunnittelu.

Tällä hetkellä Venäjä on Reiman nopeimmin kasvava markkina-alue. Venäläiset asiakkaat omaksuvat nopeasti raikkaat värit ja ovat mieltyneet kylmiin oloihin suunniteltuihin funktionaalisiin materiaaleihin. Vuoden 2006 loppuun mennessä Reima aikoo laajentaa toimintaansa myös Ukrainaan. Tämän jälkeen yhtiön tuotteita on saatavilla 13 maassa ympäri Eurooppaa.

Reima Groupin entinen toimitusjohtaja, Pentti Hurmerinta, jatkaa hallituksen puheenjohtajana. Hurmerinnan lisäksi johtoryhmään kuuluvat Leif Jensen, (Bellefron, Tanska) ja Leena Lassila.

Reima Groupiin (RTO-Holding Oy) kuuluvat Reima Oy, Tutta Oy, Lassie Oy, Clothing Plus Oy ja Chevalier Ab.

LÄHDE Reima Group