Ruotsin armeija tilaa logistiikkaverkon Savi Technologylta

23 touko, 2007, 08:00 BST Kohteesta Savi Technology

MOUNTAIN VIEW, Kalifornia, May 23 /PRNewswire/ -- Ruotsin armeija on tilannut Savi Technologylta Savi Consignment Management Solution (CMS) -ratkaisun, jolla siirrettäviä sotilasvarusteita voidaan automaattisesti paikantaa, seurata ja hallita. Savi Technology, joka on Lockheed Martin (NYSE: LMT) -yritya, suunnitteli CMS:n toimimaan samankaltaisten radiotaajuustunniste(RFID) -pohjaisten siirron näkyvyysverkoston avulla, jonka Savi Technology on toimitanut myös Yhdysvaltain asevoimille, NATOlle ja seitsemän muun maan puolustusvoimille.

Ruotsi hankki Savi CMS:n seuraamaan armeijan, laivaston ja ilmavoimien varusteita kansallisissa ja kansainvälisissä operaatioissa.

"Kattavan testauksen jälkeen valitsimme Savi Technologyn Consignment Management Solution -ratkaisun parantamaan huollon reaaliaikaista näkyvyyttä, tehokkuutta, tarkkuutta ja oikea-aikaisuutta", sanoi Ruotsin armeijan everstiluutnantti Peter Fagrell. "Uskomme, että Savi CMS parantaa kykyämme toimia läheisessä yhteistyössä NATOn ja muiden liittolaisten kanssa toimittamaan oikeat tarvikkeet oikeille henkilöille ja oikeisiin paikkoihin oikeaan aikaan."

"Ruostin osallistuminen kasvavaan langattomaan seurantaverkkoon maailmanlaajuisesti ja erityisesti Euroopasssa lisää strategista ja suoritusarvollista arvoa yhteensopivien siirron näkyvyysratkaisuihin", sanoi Savi Technologyn kansainvälisen liiketoiminnan johtaja Bruce Jacquemard. "CMS hyödyntää koko järjestelmän kattavaa lähestymistapaa, joka tarjoaa sitä enemmän lisäarvoa tarvikkeiden hallinnassa sekä kansallisissa että kansainvälisissä operaatioissa mitä useampi valtio käyttää sitä."

CMS on kattava integroitu ratkaisu, joka kattaa kuljetusten "näkyvyysaukot" niiden kulkiessa asevoimien huoltoketjuverkostoissa. Kansainvälisiin ja NATOn standardeihin perustuva aktiivinen RFID-verkko lähettää reaaliaikaista tietoa Savin ohjelmistoympäristöön ja sovellukseen. CMS käsittelee myös reaaliaikaisia tietojen lähetyksiä muista automaattisista tunnistus- ja tietojenkeruutekniikoista, kuten viivakoodeista, passiivisista RFID- ja GPS-satelliittipaikannusjärjestelmistä.

Yli 17 vuoden kokemuksen ansiosta Savi on johtava aktiivisten RFID-ratkaisujen tarjoaja huoltoketjun tarvikkeille, kuljetuksille ja lähetyksille. Savi Technology on Lockheed Martinin täysin omistama tytäryhtiö, jonka päätoimisto on Kalifornian Sunnyvalessa ja jolla on toimistoja Washington D.C.:ssä, Lontoossa, Singaporessa ja Melbournessa. Lisätietoja on osoitteessa www.savi.com.

Marylandin Bethesdassa pääkonttoria pitävä Lockheed Martin työllistää noin 140 000 henkilöä maailmanlaajuisesti ja toimii ensisijaisesti kehittyneiden tekniikkajärjestelmien, -tuotteiden ja -palveluiden tutkimuksessa, kehityksessä, valmistuksessa, integroinnissa ja ylläpidossa. Yrityksen vuoden 2006 ilmoitettu myynti oli USD 39,6 miljardia. Lisätietoja on osoitteessa http://www.lockheedmartin.com.

LÄHDE Savi Technology