Ruotsin ja Alankomaiden kuluttajat johtavat muita maita Internetin keltaisten sivujen ja paikallisen haun käytössä The Kelsey Groupin mukaan

27 syys, 2006, 20:27 BST Kohteesta The Kelsey Group

PRINCETON, New Jersey, September 27 /PRNewswire/ --

- Tutkimus osoittaa merkittäviä eroja siinä, miten kuluttajat eri puolilla maailmaa löytävät paikallisia ostostietoja, mikä kertoo sen, ettei mikään yksittäinen maailmanlaajuinen hakutapa koske kaikkia alueita.

Uusi The Kelsey Groupin tutkimus osoittaa, että kuluttajat Ruotsissa ja Alankomaissa käyttävät verkossa olevia paikallisia mainoslähteitä, kuten Internetin keltaisia sivuja ja paikallista hakua, herkemmin kuin kuluttajat muissa EU-maissa, Yhdysvalloissa, Uudessa-Seelannissa ja Australiassa.

"Kerätessämme tietoja ympäri maailman alkaa olla selvää, että kuluttajien tavassa hankkia paikallisia ostostietoja on suuria eroja, mikä tarkoittaa sitä, ettei ole olemassa yhtä maailmanlaajuista paikallishakustrategiaa", sanoi Neal Polachek, The Kelsey Groupin tutkimus- ja konsultointipäällikkö.

Yhdessä Buxton Independent Consultingin kanssa suoritettu tutkimus osoittaa, että Internetin keltaiset sivut ja paikallinen haku saavuttavat yhä suuremman suosion Ruotsissa ja Alankomaissa - jotka ovat hyvin teknisesti kehittyneitä maita - jossa kuluttajat ensisijaisesti etsivät paikallisten yritysten tietoja seuraavasti:

- Ruotsi: painetut keltaiset sivut (33%); verkossa olevat
       keltaiset sivut (30%); paikallinen haku (17%)
     - Alankomaat: painetut keltaiset sivut (28 %); verkossa
       olevat keltaiset sivut (11 %); paikallinen haku (25 %)

Vastaavasti muilla alueilla olevat kuluttajat siirtyvät ensimmäiseksi painettuihin keltaisiin sivuihin etsiessään paikallisia yrityksiä:

- EU-maat (Iso-Britannia, Espanja, Ranska, Italia ja Saksa):
       keskimäärin 52 %
     - Australia, Uusi-Seelanti ja Yhdysvallat: kukin yli 60 %

Paikallisen haun ja Internetissä olevan paikallisen median monimutkaisuus on ensisijaisena puheenaiheena The Kelsey Groupin Interactive Local Media 2006 (ILM:06) - konferenssissa, 29.marraskuu.- 1.joulukuu.2006, Philadelphiassa, Yhdysvaltain Pennsylvaniassa. Lisätietoja tästä tapahtumasta on osoitteessa http://www.kelseygroup.com/ilm2006.

Tutkimusmenetelmä

Tämä tutkimus suoritettiin yhdessä The Kelsey Groupin jatkuvien projektien kanssa, joissa pyritään ymmärtämään muuttuvaa paikallista mainosmarkkinapaikkaa. Se on osa seurantatutkimusta, joka suoritetaan puolen vuoden välein tunnistamaan trendejä ja suuntaa. Tutkittuja markkinoita ovat Alankomaat, Australia, Espanja, Iso-Britannia, Italia, Ranska, Ruotsi, Saksa, Uusi-Seelanti ja Yhdysvallat. Tutkimusmenetelmässä käytetään 500:aa kokonaista talouden puhelinhaastattelua kullakin markkina-alueella (Yhdysvalloissa 1 000).

Tietoja The Kelsey Groupista

The Kelsey Group on johtava hakemistojen, pienyritysmainonnan ja Internetissä olevan paikallismedian tutkimus-, tieto- ja strategia-analyysin toimittaja. Vuonna 1986 perustettu yritys on saavuttanut mainetta erinomaisena analysointiyrityksenä, joka kattaa hakemistojulkaisuyhteisön ja kasvavan paikallisen haun markkinapaikan ja joka tarjoaa neuvontapalveluita (The Kelsey Report(R) ja Interactive Local Media), julkaisuja (Global Yellow Pages(TM) ja Local Media Journal(TM)), konsultointia (yli 300 erillistä projektia) ja konferensseja (65 tapahtumaa).

Web-sivusto: http://www.kelseygroup.com

LÄHDE The Kelsey Group