Ryntäys on alkanut: tekstinlouhintaa asiakkaiden kultahippujen perässä

14 marras, 2005, 19:55 GMT Kohteesta Anderson Analytics

LAS VEGAS, November 14 /PRNewswire/ --

- Anderson Analyticsin perustajan esitys 'Tekstinlouhintaa vierailijatyytyväisyystutkimuksissa: paljastavatko arvioinnit todella tulevat aikeet?' SPSS Directions 2005 -konferenssissa Las Vegasissa

Oletko tyytymätön numeeristen asiakastyytyväisyystutkimusten todellisen tiedon ja emotionaalisen sisällön puutteeseen? Jos '1' on 10-pisteen skaalassa erittäin huono, paljonko on '3'? Voidaanko tuosta '3:sta' saada tietoa, joka auttaa sinua kehittymään ja kuinka pääset siihen käsiksi?

Vastausta tähän kutsutaan tekstinlouhinnaksi ja se toimii aivan kuten kullakaivajat kultaryntäyksen aikaan. Tekstinlouhinnan avulla käyttäjä saa enemmän irti numeerisesta tutkimuksesta "louhimalla" numeroista hahmoja vastauksista ja lingvistisistä käsitteistä. Kaikkein parhaiten tekstinlouhinta sopii asiakastyytyväisyyden mittaamiseen juuri hotellialalla, erityisesti kun hotelli on globaali brandi, kuten Starwood-hotellit ja -lomakohteet.

Markkinatutkimuskonsultoinnin johtavan yrityksen Anderson Analyticsin (www.andersonanalytics.com) Tom Anderson esittää yhdessä Connecticutin yliopiston markkinoinnin apulaisprofessori Girish Punjin sekä Starwood Hotels & Resorts Worldwide Incin varajohtaja Rebecca Gillanin kanssa perjantaina SPSS Directions -konferessinssa yhteistyönsä "Tekstinlouhintaa vierailijatyytyväisyystutkimuksissa: paljastavatko arvioinnit todella tulevat aikeet?" ja puhuvat edelleen tästä huippututkimuksen muodosta.

"Starwood-hotellit ja -lomakohteet osallistuivat mielellään tähän tekstinlouhintaprojektiin. Verbaalista tyytyväisyyttä ohjaavien avainsanojen ymmärtäminen saattaa tarjota johtajille yhden tärkeän työkalun, joka varmistaa että vierailijan käynnistä tulee erittäin miellyttävä," sanoi johtaja Rebecca Gillan, markkinointitutkimus ja asiakastyytyväisyys, Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc. "Vieraan tyytyväisyyden arviointikyky silloin, kun hän on vielä hotellissa, antaa mahdollisuuden tehdä vieraan kokemuksesta positiivisen, mikä on tärkein tekijä päätöksessä tulla hotelliin toistekin ja viimekädessä valinnassa suosia meidän brandejamme."

Useimmat yritykset käyttävät vain pientä osaa keräämästään kvantitatiivisesta tiedosta analysointiin ja oppimiseen. Valitettavasti ne kuuntelevat vielä huonommin sitä kirjallista tietotulvaa, jonka ne saavat päivittäin, joko sähköposteina, kirjeinä, puheluina, ehdotuksina tai jopa mielipidekyselyinä. Joka vuosi miljoonittain asiakkaiden valituksia, ehdotuksia ja kehuja kaikuu kuuroille korville. Lähimpänä asiakkaiden sanomisten analysointia ne käyvät pitäessään fokusryhmähaastatteluja 1-12 vastaajalle.

Anderson Analytics, täyden palvelun markkinatutkimus- ja konsulttiyritys, joka tekee online-tutkimuksia ja fokusryhmähaastatteluja erilaisille asiakkaille, erikoistuu menemään pelkkää tutkimusaineistoa syvemmälle ja, mikäli mahdollista, linkittää tulokset käyttäytymistietoihin.

Eräs alue, jota Anderson Analytics on tutkinut, on ollut tiedonlouhinta ja erityisesti tekstinlouhinta. Tom Anderson, Anderson Analyticsin perustaja ja toinen pääosakas, sanoi "Olemme hyvin innostuneesti mukana tällä uudella tutkimuksen saralla, joka yhdistää tilastotiedettä, keinoälytutkimusta ja koneoppimista. Tämäntyyppiset projektit ovat juuri se syy, miksi Anderson Analytics perustettiin. Mennä ilmeisen tuolle puolella ja löytää tapoja auttaa asiakkaitamme pureutumalla syvemmälle tietoihin."

Professori Punj oli samaa mieltä, "asiakastyytyväisyys on hyvin punnittua ja haluttua tietoa mutta sen ylikäyttö on tehnyt verbaalisten vastausten louhinnasta paljon tärkeämpää. Yhteistyö Anderson Analyticsin kanssa tätä tutkimusta varten korosti konsulttiyrityksen kykyä kaivautua syvälle tutkimustietoihin. Onnistuimme löytämään todella rikasta ja yksityiskohtaista informaatiota tutkimusmateriaalista Stwarwoodia varten."

Anderson Analyticsistä

Anderson Analytics on täyden palvelun markkinointitutkimus- konsulttiyritys, joka tarjoaan kvantitatiivisia ja kvalitatiivisa ratkaisuja. Anderson Analytics auttaa ratkaisemaan haastavia markkinointinongelmia ja löytämään piilotettuja tilaisuuksia. Yhdistämme suurten tutkimisyritysten tehokkuuden ja liiketaloudellisen kokemuksen täsmälliseen metodologiseen akateemisen tiedon ymmärrykseen sekä innokkuuteen ja luovuuteen, jota löytyy vain pienistä yrityksistä. Meidän päätavoitteemme on auttaa asiakkaita saavuttamaan huomattavasti paremman liiketaloudellisen vastineen sijoituksesta markkinointiin. Lisätietoja löydät: http://www.andersonanalytics.com. Saatavilla olevat aiheen asiantuntijat: lisätietoja listatuista asiantuntijoista, klikkaa kyseistä linkkiä. Tom H C Anderson http://profnet.prnewswire.com/ud_public.jsp?userid=10003628 Jesse Chen http://profnet.prnewswire.com/ud_public.jsp?userid=10003636

Verkkosivut: http://www.andersonanalytics.com

LÄHDE Anderson Analytics