SBS Broadcasting hankkii loput 28 % ruotsin toiseksi suurimmasta radioyhtiöstä

28 syys, 2006, 09:00 BST Kohteesta SBS Broadcasting Group

LUXEMBURG, September 28 /PRNewswire/ --

- SBS vahvistaa asemaansa pohjoismaiden suurimpana radioyrityksenä

SBS Broadcasting Sarl ilmoitti tänään hankkineensa puuttuvan 28 % osakepääoman SBS Radio AB:stä Bonnier Gaming AB:ltä ja omistaa yrityksestä nyt 100 %. Hankinnan ehdot ovat luottamuksellisia. SBS Radio AB perustettiin 2003, kun SBS ja Bonnier fuusioivat Ruotsin radiotoimintansa.

SBS Radio on Ruotsin toiseksi suurin radioyhtiö, jolla on 3,3 miljoonaa kuulijaa viikossa. SBS Radio omistaa kaksi Ruotsin suurimmista radioverkoista, Mix Megapolin ja The Voicen, sekä radioasemat Rockklassiker, Vinyl ja Studio 107.5. Helmikuussa 2006 SBS Radio AB hankki Hit FM:n Växjössä ja seitsemän asemaa Fria Medialta, josta tuli osa Mix Megapol - verkkoa.

SBS:n vt. toimitusjohtaja Patrick Tillieux sanoi: "Hankkimalla SBS Radio puuttuvan osan ja muiden viimeaikaisten ruotsalaisten radiohankintojen ansiosta SBS on laajentanut asemaansa Ruotsin kasvavilla radiomarkkinoilla ja saavuttanut hyvän aseman pitkäaikaista menestystä varten. Tämän liikkeen avulla saavutamme mahdollisimman hyvän synergian Ruotsin radiotoiminnan ja omistamiemme radio- ja televisioliikkeiden kanssa Ruotsissa ja pohjoismaissa."

SBS Radio on pohjoismaiden johtava radioyhtiö, jolla on radioasemia Ruotsissa, Norjassa, Suomessa ja Tanskassa ja 7,4 miljoonaa kuulijaa viikossa. SBS Radio on 42 %:n markkinaosuus Ruotsin radiomainonnasta. Tanskassa SBS Radio on markkinoiden johtaja 37 %:n osuudellaan radiomainonnasta. Suomessa ja Norjassa SBS on toiseksi suurin radioyritys, jonka radiomainonnan osuus on 28 % Suomessa ja 23 % Norjassa.

Tietoja SBS Radiosta

SBS Radio Group sisältää 14 radioverkkoa ja 10 itsenäistä radioasemaa kahdeksassa maassa ja sillä on yli 13 miljoonaa kuulijaa viikossa. SBS Radio on pohjoismaiden suurin radiolähetysyhtiö. Sillä on 7,4 miljoonaa kuulijaa viikossa Tanskassa, Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Niiden lisäksi SBS Radiossa on radiotoimintaa Bulgariassa, Romaniassa, Kreikassa ja Alankomaissa.

Tietoja SBS Broadcasting Groupista

SBS Broadcasting Group on yksi Euroopan johtavista lähetyskonserneista, jolla on kaupallisia televisioasemia, maksukanavia, radioasemia ja painoyrityksiä Länsi-, Keski- ja Itä-Euroopassa. SBS:llä toimittaa lähetyspalvelua Alankomaissa, Belgiassa (Flanders), Bulgariassa, Isossa-Britanniassa, Kreikassa, Norjassa, Romaniassa, Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa ja Unkarissa. SBS:ää ohjataan rahastoilla, joita hallitsevat kaksi johtavaa yksityispääomayritystä, Permira ja KKR. Alankomaiden Telegraaf Media Groep N.V. (TMG) on myös SBS:n osakkeenomistaja, jolla on 20 %:n osuus. Lisätietoja on osoitteessa www.sbsbroadcasting.com.

LÄHDE SBS Broadcasting Group