SBS Broadcasting hankkii Radio Express -verkon Bulgariassa

06 marras, 2006, 10:11 GMT Kohteesta SBS Broadcasting Group

LUXEMBURG, November 6 /PRNewswire/ -- SBS Broadcasting Sàrl ilmoitti tänään, että se on ostanut Radio Express -verkon Bulgariassa. Radio Express-verkko kattaa suurimman osan Bulgariaa, mukaan lukien kaksi suurinta kaupunkia eli Sofian ja Plovdivin. Radio Express -verkko lisää yhdeksän uutta kaupunkia SBS:n nykyiseen radiotoimintaan Bulgariassa. Kaupan ehtoja ei julkisteta.

SBS hankki aiemmin tänä vuonna kansalliset radioverkot Vitoshan ja Veselinan samoin kuin Atlanticin Sofiasta ja Radio Ritmon Plovdivista. Radio Express-verkon hankinnalla SBS kattaa kaikki Bulgarian suurimmat kaupungit vähintään yhdellä radioasemalla.

SBS:n vt. toimitusjohtaja Patrick Tillieux kommentoi ilmoitusta seuraavasti: "Radio Express -verkon ansiosta SBS:stä tulee yksi Bulgarian johtavia radioyhtiöitä. Radio Vitoshan, Radio Veselinan, Radio Atlanticin ja Ritmon ohella Radio Express -verkko lisää bulgarialaista radiotoimintaamme ja kuulijakuntaamme sekä mahdollistaa SBS:n täyden osallistumisen Bulgarian dynaamisiin mediamarkkinoihin samalla kun keskitymme edelleen radio- ja TV-toiminnan laajentamiseen nopeasti kasvavassa Kaakkois-Euroopassa."

SBS toimii parhaillaan useilla kasvavilla markkinoilla Kaakkois-Euroopassa. Edellä mainitun Bulgarian radiotoiminnan lisäksi SBS omistaa Prima TV:n, johtavan musiikkikanavan TV K Lumean samoin kuin johtavan radioverkon Kiss FM:n ja Magic FM -verkon Romaniassa. SBS omistaa myös tärkeimmän radioaseman Lampsi FM:n Ateenassa.

SBS Broadcasting Group

SBS Broadcasting Group on yksi Euroopan johtavista radio- ja tv-alan yhtiöistä, ja sillä on kaupallisia televisioasemia, maksukanavia, radioasemia ja painoyrityksiä Länsi-, Keski- ja Itä-Euroopassa. SBS toimii Alankomaissa, flaaminkielisessä Belgiassa, Bulgariassa, Isossa-Britanniassa, Kreikassa, Norjassa, Romaniassa, Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa ja Unkarissa. SBS:n suurimmat omistajat ovat pääomasijoittajat Permira ja KKR Telegraaf Media Groep N.V. (TMG) omistaa 20 % SBS:stä. Lisätietoja on osoitteessa www.sbsbroadcasting.com

LÄHDE SBS Broadcasting Group