Scandlines jatkaa rahtiliikenteen kasvua Itämeren alueella

14 kesä , 2007, 16:25 BST Kohteesta Scandlines Deutschland GmbH

ROSTOCK, Saksa, June 14 /PRNewswire/ -- Saksalais-tanskalainen varustamo Scandlines AG on kasvattanut rahtiliikennettä 16 prosentilla tämän vuoden neljänä ensimmäisenä kuukautena reiteillään Saksan, Tanskan ja Ruotsin sekä Baltian välillä. Scandlines kuljetti 12 reitillään yhteensä 374 321 kuorma-autoa ja perävaunua, mikä oli noin 50 000 enemmän kuin vastaavana aikana viime vuonna

Voimakkaasti kasvaneilla reiteillä - Puttgarden-Rødbyllä ja Rostock-Gedserillä - kuljetus kasvoi yhteensä 17 prosenttia. Saksan ja Ruotsin välisillä reiteillä Rostock-Trelleborg ja Sassnitz-Trelleborg Scandlines kasvoi jopa 25,5 prosenttia. Tanskan ja Ruotsin välisellä reitillä Helsingør-Helsingborg kasvua kertyi 10 prosenttia.

Myös neljän Baltian reitin kasvu jatkui. Näistä suurin, Rostock-Ventspils-reitti, kuljetti huimat 61 prosenttia enemmän rahtia huhtikuun 2007 loppuun mennessä.

"Tänä vuonna odotamme rahdin määrän jatkuvaa kasvua reiteillämme, jotka yhdistävät Länsi-Euroopan, Pohjoismaat ja Baltian maat", sanoo Scandlines AG:n johtaja Uwe Bakosch.

Nopeiden yhteyksien tarve Itämerellä kasvaa tulevaisuudessa. Jatkuva taloudellinen kasvu erityisesti Saksassa, Pohjoismaissa ja uusissa EU-maissa, sekä lyhyempien Itämeren ylitysreittien kasvava kysyntä siirtävät kuljetusten virran entistä enemmän itään.

"Yksi vahvuuksistamme on se, että tulevaisuudessa pystymme vastaamaan kuljetusalan kasvavaan Itämeren ylitysten kysyntään. Vastaamme tähän haasteeseen yhdellä Itämeren parhaimmista reittiverkoista, tiheimmillä lähtöväleillä sekä liikennekeskuksilla Rostockissa ja Latvian Ventspilsin satamassa", jatkaa Uwe Bakosch.

Lokakuussa 2007 Scandlines avaa uuden reitin välille Rostock-Hanko. Tämän tärkeän pohjois-etelä-suuntaisen liikenneväylän avaaminen Itämerelle avaa eurooppalaisille kuljetusyrityksille uuden mahdollisuuden optimoida logistiikkaketjujaan. Koska yhdistetyn rahdin keskittyminen Scandlinesin Saksan liikennekeskukseen Rostockiin on kasvussa, tämä yhteys on merkittävä erityisesti Etelä- ja Kaakkois-Euroopan sekä Saksan merkittävien talouskeskusten rahdin osalta.

Saksalais-tanskalaisella Scandlines AG:llä on tällä hetkellä 12 reittiä (13 reittiä lokakuussa 2007) Saksan, Tanskan ja Ruotsin sekä Baltian maiden välillä. Vuonna 2006 yrityksen myynti oli 547 miljoonaa euroa ja voitto verojen jälkeen 103 miljoonaa, mikä oli 47 prosenttia enemmän kuin vuonna 2005. Scandlinesillä on noin 2 900 työntekijää.

Scandlines Deutschland GmbH
    Hochhaus am Fährhafen