Seat PG:n asemaa saksassa entisestään vahvistava WLW-kauppa on nyt solmittu

04 loka, 2007, 16:10 BST Kohteesta Seat Pagine Gialle

TORINO, Italy, October 4 /PRNewswire/ -- Seat Pagine Gialle S.p.A. ("Seat") ilmoittaa, että kauppa, jossa Seat hankkii Eniro AB:lta 100 %:n omistuksen Wer liefert was? GmbH -yhtiöstä ("WLW"), on viety päätökseen. Tästä päivästä voimaan tulevan yrityskaupan arvo on 115 miljoonaa euroa. Yritysosto rahoitetaan pääosin tulorahoituksella.

Saksan liittovaltion kilpailuviranomainen laillisti kaupan elokuussa.

Yritysosto vastaa Seatin strategiaa, jonka mukaan se käyttää olemassa olevia varojaan kasvaakseen Euroopassa ja laajentaakseen kansainvälistä toimintaansa. Yritysoston avulla Seat vahvistaa entisestään asemaansa Saksassa, missä konserni toimii jo monikanavaisen Telegate-hakemiston ja Europages'in kanssa. Konserni lujittaa asemaansa Euroopan B2B-verkkohakemistomarkkinoilla, joilla se on jo yksi johtavista yrityksistä Europages-tytäryhtiönsä ansiosta.

Euroopan tärkein B2B-markkina-alue ja yksi maailman suurimmista vientimaista on Saksa, missä on noin 200.000 vientiyritystä ja erittäin korkea Internetin käyttöaste yrityssektorilla. Siksi maa on ihanteellinen toimintakenttä WLW:lle ja Europages'ille, koska yhtiöt täydentävät toistensa toimintaa:

- Käyttö: WLW:llä on vahva käyttäjäkanta Saksassa, missä sillä on 1,3 miljoona B2B-käyttäjää kuukausittain. Europages puolestaan toimii globaalisti, ja sillä on 1,5 miljoonaa B2B-käyttäjää kuukaudessa kaikista Euroopan maista sekä nopeasti kasvava käyttäjäkanta Kaukoidän maissa kuten Kiinassa ja Intiassa.

- Asiakaskanta: WLW:llä on vakaa ja pitkäaikainen asiakassuhde noin 30.000 mainostajan kanssa Saksassa ja saksankielisissä maissa. Tämä tarjoaa kiinnostavan mahdollisuuden Europages-yhtiön palvelujen riistiinmyynnille.

- Myyntiorganisaatio: WLW:llä on vahva ja ammattimainen noin 80 hengen kenttämyyntiorganisaatio, jota täydentävät Internet ja telemyynti sekä muissa saksankielisissä maissa toimivat tytäryhtiöt. Europages toimii suoran tai välillisen myyntiorganisaation kautta Saksassa, Ranskassa, Italiassa, Espanjassa ja 15 muussa maassa ja panostaa parhaillaan myyntitoimintojensa vahvistamiseen Saksassa.

"WLW:n oston myötä Seat on toteuttanut suurimman yrityskauppansa vuoden 2003 jälkeen, jolloin "uusi" Seat syntyi", kommentoi Luca Majocchi, Seat Pagine Giallen konsernijohtaja. "Kyseessä on strateginen siirto, jolla parannamme asemaamme Saksan erittäin fragmentoituneilla hakemistomarkkinoilla, joilla jo nyt tarjoamme korkealuokkaisia palveluja Telegate- ja Europages-yhtiöiden kautta. Olemassa olevien ja nyt hankkimiemme omistusten ansiosta uskomme pystyvämme hyödyntämään markkinoilla avautuvia liiketoimintamahdollisuuksia."

Seat Pagine Gialle Viestintäosasto
    Puh. +39-011-435-3030 - Faksi +39-011-435-3040
    comunicazione.stampa@seat.it

Seat Pagine Gialle Sijoittajasuhteet
    Puh. +39-011-435-2600
    investor.relations@seat.it

Seat Pagine Gialle S.p.A. Lakiasiat ja hallinnointiperiaatteet
    ufficio.societario@seat.it

Barabino & Partners
    Puh. +39-02-72-02-35-35 - Faksi +39-02-89-00-519
    Federico Vercellino - f.vercellino@barabino.it

Seat Pagine Gialle-konserni on johtava toimija Euroopassa ja yksi merkittävimmistä operaattoreista maailmanlaajuisesti multimediamainonnassa ja tarjoaa "paperi-ääni-verkko"-hakemistoja, korkean teknologian tuotteita Internetiin, satelliitti- ja ortofotometriseen navigointiin sekä täydentäviä viestintäpalveluja kuten henkilökohtaista markkinointia. SEAT Pagine Gialle on toiminut informaatiopalvelujen ja haku- ja viestintätyökalujen markkinoilla yli 80 vuotta. Yhtiö on menestystarina, joka rakentuu kaikille tuttuun brändiin, yli 1 700 henkilöä kattavaan myyntiverkostoon, jatkuvasti kehittyvään teknologiaan, 20 miljoonaa kotitaloutta ja kolme miljoonaa yritystä kattavaan tietokantaan sekä laajaan tuotevalikoimaan, joka takaa todellisen integroidun viestintäjärjestelmän noin 600.000 italialaiselle asiakkaalle. Italialaisiin koteihin ja toimistoihin toimitetut 63,3 miljoonaa hakemistoa (vuonna 2006), 32,5 miljoonaa hakemiston tukipalvelun kautta tehtyä kyselyä (vuonna 2006) ja yli 307 miljoonaa käyntiä verkkohakemistossa (vuonna 2006) yhdistävät ihmiset ja yritykset ja saattavat yhteen tarpeet ja ratkaisut sekä edistävät kaupankäyntiä.

LÄHDE Seat Pagine Gialle