Seoul Snow Jam päättyi Soulin Gwanghwamun-aukiolla

15 joulu, 2009, 15:12 GMT Kohteesta Seoul Metropolitan Government

SOUL, Etelä-Korea, December 15 /PRNewswire/ --

Kolmipäiväinen Seoul Snow Jam -talvifestivaali, joka pidettiin Soulin keskustassa, Gwanghwamun-aukiolla, päättyi 13. joulukuuta FIS Snowboard World Cup Big Air -kisaan. Tulevan "2010 - 2012 vieraile Koreassa -vuoden" myötä Soulin isännöinti tässä tapahtumassa tarkoitettu antamaan asukkaille mahdollisuus nauttia talviurheilusta ja houkutella kansainvälisiä turisteja kaupunkiin. Soulin kaupunginhallituksen mukaan arviolta yli 260 000 asukasta ja vierailijaa nautti kolmipäiväisestä Seoul Snow Jamista.

Näyttävä lumirinne, jonka pituus oli 100 metriä ja korkeus 34 metriä, rakennettiin tapahtumaa varten keskustan aukiolle, joka toimi Seoul Snow Jam 2009:n päätapahtumapaikkana. Vaikka aiemmat Big Air -kisat on yleensä pidetty kaupunkien esikaupunkialueilla eri puolilla maailmaa, tämä oli ensimmäinen kerta, kun se pidettiin keskellä Soulin kaltaista suurkapupunkia. Soul on myös Aasian ensimmäinen kaupunki, jossa on pidetty FIS:n lumilautailun World Cup Big Air -kisa.

29 kilpailijaa 10 maasta kisaili World Cup Big Airissa. Sveitsin Gian-Luca Cavigelli voitti kisan, toiseksi tuli Itävallan Stefan Gimpl ja kolmanneksi Suomen Markku Koski.

Puolueettoman tutkimusyrityksen Dongeo Researchin suorittaman 650 asukkaan tutkimuksen mukaan 92 % vastaajista uskoi, että 2009 Seoul Snow Jam on parantanut kaupungin tunnettuutta maailmalla, ja 88 %:n mielestä on hyväksi, että Soul isännöi kaupungin keskustassa kansainvälisen tapahtuman, kuten Seoul Snow Jamin. Seitsemän kymmenestä antoi sille arvosanan "tyydyttävä", kaksi "neutraalia" ja vain yksi "ala-arvoisen".

"26 ulkomaista turistia luo yhden paikallisen työpaikan. Yksi ulkomainen turisti luo perhosefektin, joka vastaa USD 1 830:a", painotti Soulin kaupunginhallituksen PR-suunnittelun toimitusjohtaja Kang Cheol-won turistiteollisuuden tehostamisen tärkeyttä. "Seoul Snow Jam oli esinäytös 2010 - 2012 vieraile Koreassa -vuodelle. Se oli loistava tilaisuus kaupungille parantaa omaa, ja Korean, tuotemerkkitehoaan. Kaupunki myös odottaa, että tapahtuma antaa Pyeongchangille lisämahdollisuuksia saada vuoden 2018 talviolympialaiset", hän lisäsi.

Yhteyshenkilö

Seoul Metropolitan Government