Sijoittajien ja avaruusteknologiaa hyödyntävien yritysten tapaaminen

12 maalis, 2009, 16:00 GMT Kohteesta European Space Agency

BRYSSEL, March 12 /PRNewswire/ -- Euroopan avaruusjärjestön (ESA) järjestää kolmannen Investment Forumin 7. huhtikuuta 2009 Brysselin lähistöllä (Dolce La Hulpessa).

Tarkoituksena on saattaa yhteen kansainvälisiä sijoittajia, jotka ovat erikoistuneet alkuvaiheen rahoitukseen ja uusien ideoiden etsimiseen, sekä aloittelevia, innovatiivisia korkean teknologian yrityksiä, jotka etsivät toiminnalleen rahoitusta.

ESA Investment Forumin järjestää ESA:n Technology Transfer Programme Office (TTPO) yhdessä Europe Unlimitedin, EY-projekti KIS4Satin ja European Business & Innovation Centre Networkin (EBN) kanssa. Sen tarkoitus on auttaa alkuun uusia, mielenkiintoisia teknologiahankkeita, jotka käyttävät avaruusteknologiaa erilaisiin sovelluskohteisiin. Täten se ei tue pelkästään innovaatioita vaan myös koko Euroopan teollisuutta.

Aloittelevat yritykset esittäytyvät riskisijoittajille

Pienet ja keskisuuret yritykset (PK-yritykset) sekä aloittelevat yritykset, joiden kasvu ja kilpailuetu perustuu suurelta osin avaruuteen liittyvään teknologiaan (esim. satelliittinavigointi) muussa käytössä kuin avaruuteen liittyvissä sovelluksissa, voivat hakea mahdollisuutta esitellä hankkeensa kansainvälisille sijoittajille.

"Valitsemme hakijoiden joukosta kaikkein lupaavimmat aloittelevat yritykset, jotka saavat sitten tilaisuuden esitellä toimintaansa riskisijoittajayhteisölle", selittää Frank M. Salzgeber, ESA:n Technology Transfer Programme Officen johtaja. Forumiin odotetaan 200 osallistujaa, joihin kuuluu yrittäjiä, riskisijoittajia, eri yhtiöiden edustajia ja neuvonantajia. Enintään 30 eurooppalaista aloittelevaa korkean teknologian yritystä saa luvan esitellä innovatiivista liiketoimintaansa. Ne pyrkivät tyypillisesti saamaan B-D-sarjan rahoitusta. Yrittäjille ja riskisijoittajille voidaan etukäteen järjestää kahdenkeskisiä tapaamisia yritysten liiketoiminnan yksityiskohtaisempia esittelyjä varten.

Sijoittajien hakemusten on oltava perillä viimeistään 27. maaliskuuta 2009.

Lisätietoa ESA Investment Forumista on sivustolla

Kotisivu: http://www.esa.int/ttp