SOLYSTIC nykyaikaistaa Suomen postipalvelun

08 kesä , 2007, 09:00 BST Kohteesta SOLYSTIC S.A.S

GENTILLY, Ranska, June 8 /PRNewswire/ -- Pitkän postin automatisointimarkkinoiden päätekijöiden kilpailun päätteeksi SOLYSTIC on allekirjoittanut sopimuksen Suomen postipalvelun nykyaikaistamisesta. Northrop Grumman Groupin ranskalainen tytäryhtiö on yksi maailman johtavista valmistajista tällä alalla. SOLYSTICille tämä kunnianhimoinen maanlaajuinen järjestelmänintegrointiprojekti jatkaa sen aiempia menestystarinoita maailman suurimpien operaattoreiden parissa, joista viimeisin oli Belgian postin lajitteluverkoston uusiminen.

SOLYSTIC ilmoittaa allekirjoittaneensa Suomen postin (1.6. alkaen Itellan) kanssa 22.5. sopimuksen, jonka perusteella se varustaa neljä Suomen postin lajittelukeskusta - pääkaupunkiseudulla, Oulussa, Tampereella ja Kuopiossa.

Tämän strategisen ohjelman pääkumppanina SOLYSTIC ottaa käyttöön kehittyneen maanlaajuisen osoitteiden luku- ja koodausjärjestelmän.

SOLYSTIC toimittaa myös 13 STAR Duplex -konetta ja viisi TOP 2000 -konetta, jotka kuuluvat viimeisimmän suorituskykyisten ratkaisujen sukupolveen. Ergonomiansa ja luotettavuutensa ansiosta arvostetut STAR Duplex -koneet mahdollistavat postin lajittelun oikeassa järjestyksessä toimitusreiteille (jaksottamisen). Litteiden objektien lajittelussa käytettävien TOP 2000 -koneiden tehokkuus tunnetaan joissakin maailman suurimmissa postioperaattoreissa. Kaikissa näissä koneissa on COPERNIC(TM) -kuvankaappausyksikkö, joka toimittaa tietoja kunkin toimipisteen automaattiselle osoitteentunnistusverkolle.

Laitteissa on uusin SOLYSTICin suunnittelema kirjekuorien tunnistusratkaisu, V-Id(TM). Tämä prosessi antaa kullekin kirjekuorelle sähköisen tunnisteen tai virtuaalisen tunnistemerkinnän. Tämän järjestelmän etuna on fyysisten merkintöjen välttäminen käsitellyssä postissa ja muissa kulutushyödykkeissä. Tämä ympäristöystävällinen ratkaisu pienentää käyttökustannuksia huomattavasti.

Järjestelmässä on myös seurantatoiminto, joka varmistaa parhaan mahdollisen palvelun laadun.

"Projekti kestää 30 kuukautta, ja ensimmäinen lajittelukeskus avautuu vuonna 2009. Tarjoamme kattavan, yhdenmukaisen ja suorituskykyisen ratkaisun, joka palvelee koko maata. SOLYSTICin osalta tämä tärkeä sopimus osoittaa jatkuvan asiantuntemuksemme, joka on todettu useassa tilaisuudessa, erityisesti Belgian avaimet käteen -projektissa", sanoo SOLYSTICin varatoimitusjohtaja ja ulkoisten toimintojen päällikkö Pierre Igou.

"Näiden investointien avulla pyrimme varmistamaan kilpailukykymme ja asemamme tulevaisuudessa tämän sektorin tärkeimpänä operaattorina Suomessa, koska tietoliikennettä suoritetaan yhä enemmän sähköisesti ja koska kilpailu kovenee. Tästä syystä uskomme fyysisen jakelun tulevaisuuteen osana monikanavaisia ratkaisuja kohdehenkilöiden tavoittamisessa", selittää Itella Viestinvälityksen johtaja Kari Kivikoski.

SOLYSTIC erikoistuu postinkäsittelyjärjestelmien suunnitteluun, kehittämiseen, valmistamiseen ja integrointiin. Yritys on ollut yksi maailman johtavista yrityksistä postimarkkinoilla yli 50 vuoden ajan. Sen pääkonttori sijaitsee Gentillyssä (Pariisin Val-de-Marnen lähellä Ranskassa) ja sen tuotantolaitos on Bourg-Lès-Valencessa (Ranskan Drômessa). SOLYSTICilla on yli 500 työntekijää, ja sen liikevaihto on yli 100 miljoonaa euroa. SOLYSTIC on Northrop Grummanin tytäryhtiö.

SOLYSTICin V-Id(TM)-ratkaisu - maailman ensimmäinen virtuaalisia tunnistemerkintöjä käyttävä postisovellus - on ehdokkaana World Mail Awards 2007:n keksintöjen palkintoluokassa. World Mail Awards palkitsee vuosittain postimarkkinoiden tärkeimmät tekijät (www.mailawards.com).

COPERNIC(TM) ja V-Id(TM) ovat SOLYSTICin rekisteröityjä tavaramerkkejä.

www.solystic.com

Yhteyshenkilöt lisätietoja varten:

- Corinne Saulnier-Eude (ulkoisen viestinnän päällikkö) sähköpostiosoite: corinne.saulnier@solystic.com

- François Gillet (markkinointi- ja strategiajohtaja) sähköpostiosoite: francois.gillet@solystic.com

SOLYSTIC S.A.S,
    14 avenue Raspail