Soul isännöi FIS:n lumilautailun World Cup Big Air -kisan joulukuussa

24 marras, 2009, 22:23 GMT Kohteesta Seoul Metropolitan Government

SOUL, Etelä-Korea, November 24 /PRNewswire/ --

Soul isännöi FIS:n lumilautailun kauden 2009-2010 World Cup Big Air -kisan joulukuussa. Lopullinen isäntäkaupungin valinta tehtiin syyskuun lopulla FIS:n yleiskokouksessa Zürichissä, Sveitsissä. Aasialainen kaupunki isännöi Big Air World Cupia ensimmäistä kertaa. Kisa pidetään 13. joulukuuta.

Kansainvälinen kilpailu käydään Gwanghwamun-aukiolla, joka on pääkaupungin keskustassa vasta avattu aukio. 34 metriä korkea ja 100 metriä pitkä hyppyri asennetaan väliaikaisesti aukion pohjoispäähän kisaa varten. Urheilijat kilpailevat hyppyrissä hypyissä, käännöksissä, laskeutumisessa ja hyppyjen pituudessa.

Gwanghwamun-aukio, joka virallisesti avattiin yleisölle tämän vuoden elokuussa, sijaitsee Soulin keskustassa pääbulevardin varrella. Aukio on 34 metriä leveä ja 557 metriä pitkä. Tässä Soulin uudessa nähtävyydessä on kuninkaan Sejong suuri ja amiraalin Yi Sunshin patsaat sekä monia muita kulttuurin ja historian kannalta merkittäviä paikkoja. Big Air -kisa on ensimmäinen Gwanghwamun-aukiolla pidettävä kansainvälinen urheilukilpailu.

FIS Big Air -kisan isännöinnin juhlistamiseksi alueella järjestetään myös erilaisia viihdetapahtumia osana Seoul Snow Jamia, jolloin Gwanghwamun-aukio muuttuu talvijuhlallisuuksien paikaksi. Näitä muita tapahtumia ovat Hyundai Capitalin, Seoul Snow Jam -tapahtuman pääsponsorin, esittämä lumilautailun superottelut. Seoul Snow Jamin avajaisseremonia on 11. joulukuuta klo 18.00. Avajaisseremoniaa seuraavat mäkihypyn ja lumilautailun gaala-show.

Tällä tapahtumalla Soulin kaupunginhallitus pyrkii kasvattamaan talviurheilulajien kiinnostusta asukkaissaan ja aikoo parantaa imagoaan kansainvälisten turistien kokemusten tuottajana.

"Haluan järjestää Seoul Snow Jamin festivaaliksi Soulin lisäksi koko maalle, kun Korean Pyeongchang aikoo osallistua kilpailuun vuoden 2018 talviolympiaisännyydestä kolmatta kertaa", sanoi Soulin kaupunginhallituksen PR-suunnittelun toimitusjohtaja Kang Cheol-won.

Yhteyshenkilö

Soulin kaupunginhallitus