Soul isännöi Seoul Snow Jamia ja FIS Snowboard World Cup Big Airia

11 joulu, 2009, 01:32 GMT Kohteesta Seoul Metropolitan Government

SOUL, Etelä-Korea, December 11 /PRNewswire/ --

Soulin keskikaupungin Gwanghwamun-aukio on valmis muuttumaan talvijuhlien pitopaikaksi. Siinä pidetään Seoul Snow Jam, "Seoul Dream Series" -sarjan neljäs tapahtuma, joka on suunniteltu juhlistamaan kaupungin uuden maamerkkiaukion avajaisia. Aukiolle on rakennettu väliaikainen hyppyrinne toimimaan tapahtuman pääpaikkana. Joulukuun 11.-13. päivänä pidettävä Seoul Snow Jam sisältää freestyle-lumilautailuesityksen ja "Big Air" -kisan sekä erilaisia juhlatilaisuuksia asukkaille ja vieraille. FIS Snowboard World Cup Big Air Competition -kisa pidetään tapahtuman viimeisenä päivänä. Aasialainen kaupunki isännöi Big Air World Cupia ensimmäistä kertaa.

Kisaa varten rakennettu 34 metriä korkea ja 100 metriä pitkä rinne, joka on rakennettu FIS:n teknisten tietojen mukaisesti, sijaitsee aukion pohjoispäässä. Soulin asukkaita varten aukiolle lisätään myös kaksi kaukaloa, 20 x 20 metriä ja 20 x 30 metriä.

Seoul Snow Jamin avajaisseremonia pidetään 11. joulukuuta. Soulin pormestari Oh Se-hoon saa seurakseen maailman huippulumilautailijat hänen käynnistäessään kolmipäiväisen talvitapahtuman. Pyeongchangin vuoden 2018 talviolympialaishakemuskomitean puheenjohtaja Cho Yang-ho ja FIS:n pääsihteeri Sarah Lewis liittyvät pormestari Ohin seuraan ja sytyttävät digitaalisen soihdun, joka symboloi Seoul Snow Jamin ja FIS Snowboard World Cupin virallista avaamista.

Yksi Seoul Big Airin kohokohdista on kolmen ensimmäisen World Cup -kisan voittaneen Stefan Gimplin ja 2009 Barcelona Snow Show Big Airissa toiseksi sijoittuneen Gian-Luca Cavigellin välinen kisa.

"Seoul Snow Jamin isännöiminen Gwanghwamun-aukiolla kohottaa kansakunnan profiilia ja parantaa kaupungin tuotemerkkivoimaa. Esittelemällä Snowboard World Cup -kisan kaupunkiympäristössä saamme enemmän kansainvälisiä vierailijoita ja toivottavasti autamme Korean Pyeongchangia saamaan vuoden 2018 talviolympialaiset", sanoi Soulin kaupunginhallituksen PR-päällikkö Kang Cheol-won.

Yhteyshenkilö
    Soulin kaupunginhallitus