Sprint laajentaa MPLS VPN -etuja maailmanlaajuisesti

27 loka, 2004, 14:00 BST Kohteesta Sprint

OVERLAND PARK, Kansas, October 27 /PRNewswire/ --

- Verkkopohjaiset yhtenäiset palvelut saatavilla yli 100 maassa

Maailmanlaajuisten yritysten IT-päällikköjen haasteena ovat usein keskenään kilpailevat päämäärät: uusien sovellusten käyttöönottaminen ja maantieteellisesti hajallaan olevien käyttäjien ja toimitilojen yhdistäminen samalla kun kustannuksia pitäisi vähentää ja tehoa lisätä. Sprint (NYSE: FON) antaa tähän lääkkeen uudella MPLS VPN -sovelluksella, jolla voi sekä yhdysvaltalaisissa että muunmaalaisissa monikansallisissa yrityksissä helposti, edullisesti ja tehokkaasti varata maailmanlaajuisia verkkoja ja yhdistää erilaisia sovelluksia yhdeksi ja yhtenäiseksi verkoksi.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20001013/SPRINTLOGO )

Sprint laajentaa parhaillaan MPLS VPN -vakiotarjontansa yli 100 maahan Euroopassa, Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa sekä tarjoaa suojatun ja erittäin skaalattavan ratkaisun, joka tukee äänen, kuvan ja tietojen supistamista yhdeksi verkkopohjaiseksi IP VPN -ympäristöksi. MPLS (Multiprotocol Label Switching)- ja VPN (Virtual Private Network, yksityinen näennäisverkko) -tekniikka yhdistää IP-pohjaisten palvelujen joustavan yhdistettävyyden ja skaalattavuuden suojaukseen, tietosuojaan ja laatuun, joka perinteisesti liitetään Frame Relay- ja ATM-palveluihin.

Sprintin MPLS VPN -sovelluksella asiakkaat voivat lisätä verkkoon toimipaikkoja muuttuvien liiketoimintansa tarpeiden mukaan tai päivittää toimipaikkojen välistä tietoliikennettä ilman monimutkaisten Layer 2 -piirien järjestämisen, varauksen ja hallinnan aiheuttamia ongelmia. Sprint MPLS VPN tukee sekä intranet- että extranet-sovelluksia. Yritykset voivat siirtyä siihen helposti vanhoista tekniikoistaan ja tehokkaasti yhdistää maailmanlaajuiset toimipaikkansa sekä hyötyä yksityisverkon ja minkä tahansa sijainnin välisen yhdistettävyyden eduista. Lisäksi Sprint tarjoaa erittäin joustavan Class of Service (CoS) -toiminnon vakio-ominaisuutena, johon ei liity muita asennuskuluja tai lisämaksuja eikä tosiaikaisen ja suurprioriteettisen liikenteen määrään perustuvia lisämaksuja.

Verkkosovelluksena Sprint hoitaa osoitteen määrityksen, reitityksen ja Quality of Service -palvelun tuoden säästöjä asiakkaiden tiloissa olevien laitteiden ja verkon hallinnan kustannuksiin. Sprintin MPLS VPN antaa asiakkaille suojatun ja yksityisen IP-ympäristön, joka perustuu IETF RFC 2547bis -standardiin. Liikenne on eristettyä ja tiedot kulkevat optimaalista lyhintä tietä minkä tahansa saatavissa olevan verkon kautta. Asiakkaat voivat priorisoida toiminnalleen elintärkeän liikenteen samalla kun Sprint SLA -sopimukset kattavat saatavuuden, pakettien menetyksen, viivytyksen, häiriön ja asennuksen.

Sprint on myös laajentanut verkkopohjaisia toimintoja ylittämään perinteisen kantoaaltojen tarjoaman VPN-intranet-palvelun. Asiakkaat voivat valita tehokkaasta kokoelmasta integroituja, lisäarvoa tuovia palveluja, kuten RAS-etäkäyttöpalvelut, IP-suojauksen tunneloinnin lopettaminen ja verkkopohjaisten palomuurien suojaamasta Internet-käyttö. Nämä tarjoukset ovat Sprintin verkon etu ja ne integroituvat saumattomasti yrityksen MPLS VPN -ytimeen mahdollistaen perinteisiä toimitilapohjaisia vaihtoehtoja paremmat säästöt samalla, kun ne tarjoavat suurempaa tehokkuutta ja vikasietoisuutta. Toinen etu on hybridiverkotus saumattoman verkkojen yhdistämisen kautta. Saatavilla on useita joustavia käyttövaihtoehtoja - mukaan luettuina DSL, Frame Relay, Private Line, Ethernet ja langaton yhteys Sprint PCS Data Link(SM) -linkin kautta - jotka tukevat erilaisia sovelluksia yksinkertaisesta sähköpostista aina tosiaikaisiin videolähetyksiin.

"MPLS VPN -verkot ovat yritysasiakkaille taloudellisesti houkutteleva ratkaisu", sanoi Sprintin tuotehallinnan toimitusjohtaja Randy Ritter. "Voimme yksinkertaistaa verkon hallintaa samalla, kun annamme käyttöön laajan valikoiman lisäominaisuuksia. MPLS VPN -palvelullemme ominaisen joustavuuden ansiosta voimme toimittaa suojatun ratkaisun, joka on mukautettu asiakkaamme erityisiin yritysvaatimuksiin. Siksi voimme täyttää heidän tavoitteensa edullisemmin, luotettavammin ja yksinkertaisemmin."

Koska Sprint on suunnitellut verkkonsa parasta mahdollista vikasietoisuutta ja laatua ajatellen, se voi tarjota asiakkaille Classes of Service,(CoS) -palvelun ja VPN Multicastingin kaltaisia vahvoja ominaisuuksia - ja tukea niitä Service Level Agreement (SLA) -sopimuksilla - ilman lisäkustannuksia.

"Tietoliikenneyritysten hallitsemat palvelut ovat muuttumassa entistä suositummiksi yhdysvaltalaisissa ja myös eurooppalaisissa yrityksissä", sanoi David Neil, Gartner, Inc:n tutkimusjohtaja. "Verkkojen ja asiakkaiden toimitilojen laitehallinta voi olla erittäin monimutkaista ja yritykset etsivät tukea. Hallitut MPLS VPN -verkot tarjoavat sekä hallittujen palvelujen houkuttelevuuden että MPLS-tehon samassa paketissa."

Sprint tukee monikansallisia yrityksiä ja yli 95:tä prosenttia Fortune 1000 -yrityksistä yhdellä maailman johtavista tietoliikenneverkoista tarjoten niille äänen, tietoja ja Internet-palveluja maailmanlaajuisesti. Sprintillä on tällä hetkellä yli 1 100 toimipaikkaa kuudella mantereella ja se kuljettaa yli 25 prosenttia maailman Internet-liikenteestä Tier One -runkonsa kautta. Lisätietoja on osoitteessa http://www.sprintworldwide.com.

Sprint

Sprint on maailmanlaajuinen integroidun tietoliikenteen tarjoaja, joka palvelee yli 26 miljoonaa asiakasta yli 100 maassa. Vuonna 2003 yli 26 miljardin dollarin vuosituloksen tehnyt Sprint tunnetaan laajalti uusimpien verkkotekniikkojen kehittämisestä ja käyttöönotosta, joihin sisältyvät Yhdysvaltojen ensimmäinen valtakunnanlaajuinen ja täysin digitaalinen kuituoptiikkaverkko sekä palkittu Tier 1 -Internet-runko. Sprint tarjoaa paikallisia tietoliikennepalveluja 39 osavaltiossa ja Washington D.C:ssä sekä käyttää suurinta 100-prosenttisesti digitaalista ja valtakunnanlaajuista langatonta PCS-verkkoa Yhdysvalloissa. Lisätietoja on osoitteessa http://www.sprint.com.

Web-sivusto: http://www.sprint.com

LÄHDE Sprint