Suomalainen luova suunnittelutoimisto Idean avaa Yhdysvaltojen pääkonttorinsa Palo Altossa

13 joulu, 2012, 13:05 GMT Kohteesta Idean Enterprises

HELSINKI, Finland, December 13, 2012 /PRNewswire/ --

Idean on suomalainen digitaalisiin palveluihin ja käyttökokemuksiin erikoistunut luova suunnittelutoimisto. Ideanin Yhdysvaltojen toiminnot on aloitettu kaksi vuotta sitten ja kasvu on ollut nopeaa. Yritys avaa nyt uuden pääkonttorinsa Palo Alton keskustassa. Idean on ensimmäinen suomalainen palvelumuotoiluyritys, joka on aloittanut toimintansa Piilaakson ytimessä.

Siirtyäksesi multimedia uutiseen näpsäytä tästä.

Tämän vuoden aikana Idean on toimittanut yli viisikymmentä projektia lukuisille asiakasyrityksille Yhdysvalloissa. Asiakkaisiin kuuluu sekä Fortune 500 listan kärkipään yrityksiä, startup -yrityksiä, että pääomasijoittajia.

"Ideanilla on kunnianhimoinen kasvustrategia. Osa strategian toteutusta on Ideanin Yhdysvaltojen pääkonttorin avaaminen Palo Alton keskustaan. Olemme erittäin innoissamme uudesta pääkonttoristamme, jota itse kutsumme Piilaakson "Little Finland" -taloksi. Suomalaiselle designosaamiselle on Yhdysvalloissa huikea kysyntä ja yrityksenä meille tärkeintä on tinkimätön asiakastyytyväisyys. Meidän tavoitteemme on muuttaa maailmaa tekemällä teknologiasta helppokäyttöistä, mielekästä ja hauskaa tavallisille ihmisille. Maailma on parempi paikka kun arkipäivän digitaaliset palvelut ja järjestelmät tuottavat käyttäjälleen iloa", sanoo Ideanin perustaja ja USA:n toimitusjohtaja Risto Lähdesmäki.

Idean tuottaa asiakkailleen kilpailuetua luomalla vetovoimaisia digitaalisia palveluita. Ideanin asiakkaat ovat alansa johtavia yrityksiä Euroopassa, Yhdysvalloissa ja Aasiassa. Ideanin suunnittelemia palveluita käyttävät miljoonat ihmiset eri puolilla maailmaa. Yrityksessä työskentelee yhteensä 60 henkeä Helsingissä ja Tampereella sekä Kalifornian Piilaaksossa, Palo Altossa. Idean on perustettu vuonna 1999 ja sen liikevaihdosta noin puolet tulee ulkomailta.

Lisätietoja:

Risto Lähdesmäki, toimitusjohtaja, Idean USA, risto@idean.com, +1-650-353-8158

Ville Kurki, EVP, Idean USA, ville@idean.com, +1-212-810-1039

Jesse Maula, toimitusjohtaja, Idean Enterprises, jesse@idean.com, +358-40-548-0248

Video: http://www.multivu.com/mnr/58664-Idean-opens-new-US-headquarters-in-palo-alto

LÄHDE Idean Enterprises