Swegon odottaa liikevaihdon kasvavan 39 % vuonna 2011

15 kesä , 2011, 08:00 BST Kohteesta Swegon AB

GÖTEBORG, Ruotsi, June 15, 2011 /PRNewswire/ --

- Swegon AB arvioi liikevaihtonsa ylittävän 300 miljoonaa euroa vuonna 2011

Swegon AB, Investment AB Latourin täysin omistama tytäryhtiö, luo vaikutuksen hyvällä kasvullaan: tämä ruotsalainen laajojen sisätilojen ilmastointilaitteiden valmistaja odottaa vuodelle 2011 yli 300 miljoonan euron liikevaihtoa.

"Taloudellinen kasvu, suuret investoinnit tuotantolaitoksiimme kapasiteetin lisäämiseksi sekä viimevuotisten strategisten hankintojen takaama laaja tarjontamme johtavat hyvin positiivisiin myyntituloksiin", ilmoittaa Orjan Ahlgren, Swegon AB:n talousjohtaja.

Tämä ruotsalainen yritys on kaksinkertaistanut liikevaihtonsa viimeisten viiden vuoden aikana ja odottaa seuraaville vuosille vieläkin merkittävämpää kasvua. Ensi vuonna 80 vuotta täyttävän Swegonin liikevaihto oli 2 153 miljoonaa kruunua (241 miljoonaa euroa) vuonna 2010, ja sen liikevaihtotavoite on yli 300 miljoonaa euroa tänä vuonna. "Tämä merkitsisi 39 % kasvua. Ja arvioimme vuoden 2011 tulosta tätäkin paremmaksi", sanoo Ahlgren.

Jotta Swegon pystyisi vastaamaan korkeatasoisten tuuletus- ja ilmanvaihtolaitteiden kysynnän kasvamiseen, se investoi strategisesti tuotantolaitoksiinsa: uusia tuotantolinjoja rakennetaan, ja ne otetaan käyttöön lähitulevaisuudessa kolmessa Swegonin viidestä tehtaasta, ja kahta tehdasta on laajennettu.

"Euroopan markkinoiden LVI-konsulteilla on tällä hetkellä kova kiire, ja monia projekteja on meneillään tai käynnistymässä. Taloudelliset ennusteet ovat suotuisia useimmilla markkinoilla, ja vuoden 2011 ensimmäinen neljännes päättyi hyvin tyydyttäviin tuloksiin", selittää Ahlgren ja lisää: "Uskomme, että saavutamme kunnianhimoiset tavoitteemme."

Orjan Ahlgrenin, Swegon AB:n talousjohtajan, kuva julkaistavaksi: https://files.me.com/janschleifer/8i5oto

Jos haluat lisätietoja tai pyytää haastattelua, ota yhteyttä:

Gönna Petersen
Viestintäpäällikkö