Swegon saa merkittävän tilauksen ja jatkaa voittokulkuaan

14 joulu, 2010, 08:00 GMT Kohteesta Swegon AB

GOTHENBURG, Sweden, December 14, 2010 /PRNewswire/ -- Swegon, Pohjoismaiden johtava ilmankäsittelylaitteiden ja ilmastointijärjestelmien valmistaja, jatkaa vaikuttavaa laajentumistaan Euroopan markkinoilla: espanjalainen BBVA-pankki varustaa uuden innovatiivisen ja kestävän kehityksen periaatteiden mukaan suunnitellun pääkonttorinsa Madridissa energiatehokkaalla Swegon-ratkaisulla taatakseen työntekijöilleen terveellisen ja miellyttävän sisäilmaston.

Projekti

Espanjalaisen BBVA-pankin uusi pääkonttori on nähtävyys jo sinänsä: maailmankuulun Herzog & de Meuron -arkkitehtitoimiston suunnitteleman projektin maanpäällinen rakennusala on 100 000 m2.

Ympäristöllinen roolimalli

Rakennus on nykyarkkitehtuurin ja innovatiivisen ajattelun huippusaavutuksia: kompleksille on myönnetty LEED-kultasertifikaatti (Leadership in Energy & Environmental Design) ja se näyttää muulle maailmalle mallia siitä, millainen on ympäristöystävällinen ja kestävän kehityksen mukainen pilvenpiirtäjä. Projektin tavoitteena ovat 30 %:n energiasäästöt, 35 % pienemmät kasivihuonekaasupäästöt, 30 - 50 % pienempi vedenkulutus ja 70 %:n säästöt jätehuollossa.

Sisäilmastoratkaisu

Pyörivistä lämmönsiirtimistä, integroiduista ohjausjärjestelmistä ja edistyksellisistä ilmalaitteista koostuvalla ratkaisullaan Swegonilla on merkittävä rooli ympäristötavoitteiden saavuttamisessa. Swegon toimittaa BBVA-rakennuskompleksiin 7500 PARASOL -tuloilmalaitetta ja 50 GOLD ilmankäsittelykonetta. Molemmat tuotteet ovat Eurovent-sertifioituja, mikä sekin osoittautui merkittäväksi menestystekijäksi tarjouskilpailussa. "Swegon on suuri kansainvälinen toimija, joka vakuutti meidät pätevällä ja luotettavalla organisaatiollaan täällä Espanjassa, kokeneella ja palveluhenkisellä henkilöstöllään tehtaillaan Ruotsissa ja ammattimaisella Länsi-Euroopan johdollaan", BBVA:n asennuksista, kunnossapidosta ja kestävyysasioista vastaava johtaja Luis Gutiérrez de Cabiedes sanoo ja lisää: "Swegonin tuotteet edustavat korkeinta laatua ja innovatiivisuutta. Ne täyttivät ongelmitta tiukat energiatehokkuutta ja elinkaarikustannuksia koskevat vaatimuksemme."

Yritys ratkaisun takana

BBVA-projekti on uusin askel Swegonin voittokulussa. Swegon osti vastikään italialaisen jäähdytin- ja lämpöpumppuvalmistajan Blue Boxin laajentaakseen osaamisensa myös jäähdytysteknologian alalle.

Kuudessa vuodessa yritys on kolminkertaistanut liikevaihtonsa nykyiseen 280 miljoonaan euroon ja on jo nyt Euroopan johtavia toimijoita ilmankäsittely- ja ilmastointijärjestelmien alalla - mutta Swegon ei pysähdy tähän. "Meillä on kunnianhimoisia laajenemissuunnitelmia, vakavaraiset ja kannustavat omistajat sekä erittäin pätevä ja sitoutunut organisaatio." Swegonin Länsi-Euroopan liiketoimintayksikön toimitusjohtaja Trevor Young kertoo.

Lisätietoa on osoitteessa http://www.swegon.com/en/About-Swegon/Press/

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt: