Tärkeä turvaohje

20 tammi, 2014, 11:42 GMT Kohteesta Sieper GmbH

LÜDENSCHEID, Saksa, January 20, 2014 /PRNewswire/ --

Sieper GmbH, Lüdenscheid/Saksa, on todennut, että sen kauko-ohjattavissa ajoneuvojen pienoismalleissa käytettävässä akussa (tuotenumero 6711) saattaa olla tekninen vika. Leikkikalujen valmistaja vetää tästä syystä varmuuden vuoksi kyseisen akun (tuotenumero 6711) sekä seuraavat kolme sen kanssa käytettävää SIKU Control 32 -pienoismallia pois markkinoilta: John Deere -telaketjutraktori (tuotenumero 6761, 6762 tai 6763), John Deere 8345R (tuotenumero 6771, 6772 tai 6773) sekä Fendt-etukuormain (tuotenumero 6769).

Akun viasta saattaa epäsuotuisissa olosuhteissa olla seurauksena akun voimakas kuumentuminen. Vastuuntuntoisena valmistajana Sieper haluaa sulkea pois siihen liittyvän ylikuumenemisen ja mahdollisen tulipalon vaaran. Yritys pyytää tästä syystä asiakkaitaan lopettamaan kyseisten pienoismallien käytön, poistamaan akun välittömästi laitteista ja palauttamaan tuotteen ja sen kaikki osat, eli kauko-ohjainmoduulin, akun ja latauslaitteen. Tuotteet voidaan palauttaa joko niiden ostopaikkaan tai suoraan Sieper-yhtiölle. Asiakkaille korvataan luonnollisesti tuotteen ostohinta. Lisätietoa löytyy internetistä osoitteesta http://www.siku.de.

"Pahoittelemme tapahtunutta sekä toimenpiteitä, joihin meihin on kuluttajansuojan nimessä ryhdyttävä, ja pyydämme ymmärrystä asiakkailtamme. Meidän on kuitenkin vedettävä tuotteet markkinoilta, sillä olemme velvoitettuja tarjoamaan asiakkaillemme ainoastaan tuotteita, joiden laatu- ja turvallisuusominaisuudet ovat parhaat mahdolliset", vakuuttaa Britta Sieper, Sieper GmbH:n toimitusjohtaja.

Sieper on perheyritys, joka on jo yli 90 vuoden ajan valmistanut ja myynyt laadukkaita leikkikaluja tuotenimellä SIKU. SIKU-pienoismallit vastaavat tiukimpia laatu- ja turvallisuusvaatimuksia. Ne ovat myös rakenteeltaan erittäin kestäviä ja turvallisia lasten leikeissä käytettäviksi. Vastuunsa tuntien Siper-yhtiö on käynnistänyt kyseisten mallien takaisinvetokampanjan ja ilmoittanut asiasta asiakkailleen.

Yhteyshenkilö:

Sieper GmbH