Telegentin TV-matkaviestintekniikka saapuu latinalaiseen Amerikkaan ja laajentaa avoimen sisällön TV-signaalia toimittavien matkaviestinvalmistajien maailmanlaajuista tavoitettavuutta

10 syys, 2008, 17:00 BST Kohteesta Telegent Systems

SUNNYVALE, Kalifornia, September 10 /PRNewswire/ --

- Latinalaisen Amerikan journalistit käyttivät Telegentin TV-toimintoa vuoden 2008 Pekingin kisoissa

Telegent Systems, yritys, joka saa television liikkeelle suorituskykyisillä yhden piirin TV-matkaviestinratkaisuillaan, ilmoitti tänään, että Telegentin TV-matkaviestintekniikkaa käyttävät matkaviestimet ovat pian saatavilla kuluttajille latinalaisessa Amerikassa, mikä laajentaa avoimen sisällön TV-signaalitoiminnon matkaviestimiinsä liittäneiden valmistajien maailmanlaajuista saatavuutta. Matkaviestimillä voi katsella kaikkia TV-lähetyskanavia koko alueella, jolloin kuluttajat voivat seurata uutisia, urheilua ja TV-suosikkiohjelmia sijainnistaan välittämättä tarvitsematta investoida operaattoreiden tai lähettäjien vaatimiin infrastruktuureihin.

Latinalaisessa Amerikassa on tällä hetkellä yli 400 miljoonaa matkapuhelinliittymän tilaajaa, ja matkaviestinkysyntä kasvaa 10 % vuodessa, mikä tekee siitä yhden maailman nopeimmin kasvavista alueista ja tarjoaa merkittäviä kasvumahdollisuuksia TV-matkaviestinlaitteille. Näitä trendejä hyödyntävä maailmanlaajuinen matkaviestinvalmistaja ZTE on yksi ensimmäisistä valmistajista, joka on saavuttanut Brasilian ANATEL-sertifikaatin Telegentiä käyttävälle TV-matkaviestimelle, jossa on portugalinkielinen käyttöliittymä. "Suurin osa haastattelemistamme latinalaisen Amerikan asiakkaista on kiinnostunut hankkimaan TV-matkaviestimen katsellakseen uutisia, saippuaoopperoita ja urheilutapahtumia, joita he katselevat jo kotitelevisioistaan", sanoi Telegent Systemsin liiketoiminnan kehitysjohtaja Carlos Kirjner.

Telegentin TV-matkaviestintoiminto latinalaisen Amerikan journalistien koekäytössä vuoden 2008 Pekingin kisoissa

Valitut latinalaisen Amerikan journalistit pystyivät seuraamaan uutisia ja vuoden 2008 Pekingin kisoja ZTE:n ja Alcatelin matkaviestimillä, joissa oli Telegentin TV-matkaviestintekniikka. Journalistit raportoivat matkaviestinten käytöstä pysyäkseen urheilutapahtumien tasalla kulkiessaan urheilutapahtumapaikasta toiseen tai tarkistaakseen eri urheilulajien tilanteen ollessaan tietyssä urheilutapahtumassa ja kommentoivat, että pitkä akun käyttöaika mahdollisti television katselun huolehtimatta TV-toiminnon käyttämiseen kuluvasta ajasta.

Cinthya Trujillolle, joka on erään Meksikon suuren sanomalehden journalisti, puhelin oli tärkeä työkalu. "Avajaisseremoniapäivänä kiertelin Pekingin kaduilla raportoimassa tunnelmasta ja sain televisiosignaalin kaikkialla, missä olin. Kun lopulta saavuin stadionin ulkopuolelle muiden ulkomaalaisten ja kiinalaisten taksikuskien kanssa, yksikään linnunpesän ympärillä olevista jättinäytöistä ei lähettänyt kuvaa tapahtumasta. Kun odottelimme ilotulitusta, minä ja ainakin viisi muuta katselimme avajaisia matkapuhelimen näytöstä."

Kollega Alba Jaramillo huomautti, että TV-matkaviestimet todennäköisesti otetaan vastaan hyvin Meksikon markkinoilla, koska useimmat meksikolaiset haluavat katsella TV-lähetyksiä ilman lisämaksuja.

Maailmanlaajuinen tuttujen ohjelmien käyttömahdollisuus nopeuttaa käyttöönottoa maailmanlaajuisesti

Kesällä 2007 julkaistu Telegentin TV-matkaviestintekniikka realisoi nopean käyttöönoton Aasiassa ja Lähi-idässä, joissa oli yli viisi miljoonaa Telegentiä käyttävien matkaviestinten katselijoita vuoden 2007 loppuun mennessä. Markkinoiden tutkimusyritys In-Stat ennustaa analogista TV-lähetystä vastaanottavien matkaviestinten voimakkaan käyttöönoton, 34 miljoonaa laitetta vuonna 2008.

Tietoja Telegent Systemsistä

Telegent Systems on johtava CMOS-puolijohdeyritys, joka tarjoaa suorituskykyisiä yhden piirin ratkaisuja, jotka mahdollistavat avoimen ja tilattavan TV-signaalin vastaanottamisen matkaviestimissä, kannettavissa laitteissa ja kodin elektroniikassa. Telegentin ratkaisut saavat television matkalaitteisiin ja tarjoavat sekä analogisen että digitaalisen lähetyksen vastaanoton huippuluokan kuvanlaadulla matkalaiteympäristöissä, erittäin pienen virrankäytön ja parhaan mahdollisen integraation, joka yksinkertaistaa matkalaitteen suunnittelua ja valmistusta. Lisätietoja on osoitteessa www.telegent.com.

Web-sivusto: http://www.telegent.com

LÄHDE Telegent Systems