Tellabsin toisen neljänneksen liikevaihto kasvoi 19 % ja tulos 30 %.

31 heinä , 2006, 15:56 BST Kohteesta Tellabs

NAPERVILLE, Illinois, July 31 /PRNewswire/ --

Tellabsin vuoden 2006 toisen neljänneksen liikevaihto kasvoi 19% 549 miljoonaan US-dollariin vuoden 2005 toisen neljänneksen 463 miljoonaa US-dollarin liikevaihtoon verrattuna.

Tellabsin tulos oli 54 miljoonaa US-dollaria eli 12 senttiä osaketta kohden vuoden 2006 toisen neljänneksen aikana. Toisen neljänneksen tulos oli 30 % enemmän kuin vuoden 2005 tulos, 41 miljoonaa US-dollaria eli 9 senttiä osaketta kohden.

Lukuun ottamatta veroja edeltäviä erikoiseriä Tellabsin nettovoitto oli 73 miljoonaa US-dollaria eli 16 senttiä osaketta kohden, mikä on 26 % enemmän kuin vuoden 2005 toisen neljänneksen tulos 58 miljoonaa US-dollaria eli 13 senttiä osaketta kohden. Veroa edeltävät erikoiserät, 27 miljoonaa US-dollaria, sisältävät optiokulut 11 miljoonaa eli 1,7 senttiä osaketta kohden.

"Asiakkaiden laajentaessa verkkonsa kattamaan video- ja laajakaistapalveluita Tellabsin kaksinumeroinen liikevaihdon kasvu saa lisäpontta", sanoi Krish A. Prabhu, Tellabsin pääjohtaja. "Tellabs on hyvässä asemassa palveluntarjoajien keskuudessa nopeasti kasvavilla markkinoilla, kuten kuitupohjaisissa liityntäverkoissa ja seuraavan sukupolven tiedonsiirrossa."

Broadband - Broadband-sektorin liikevaihto oli yhteensä 298 miljoonaa US-dollaria, mikä oli 20 % enemmän kuin vuoden 2005 toisen neljänneksen liikevaihto, 248 miljoonaa US-dollaria. Broadband access -tuotteiden liikevaihto kasvoi 32 % 190 miljoonan US-dollarin ennätyslukemiin vuoden 2005 toisen neljänneksen liikevaihdosta, joka oli 143 miljoonaa US-dollaria. Managed access -tuotteiden liikevaihto pieneni 10 % 86 miljoonaan edellisen vuoden liikevaihdosta (96 miljoonaa US-dollaria). Broadband data - tuotteiden liikevaihto yli kaksinkertaistui 22 miljoonaan US-dollariin verrattuna vuoden takaiseen 9 miljoonaan US-dollariin.

Transport - Transport-sektorin liikevaihto oli yhteensä 202 miljoonaa US-dollaria, nousten 19% vuoden 2005 toisen neljänneksen 170 miljoonan US-dollarin tasosta. Tarnsport-tuotteiden liikevaihdon kasvua vauhditti langattomien ratkaisujen vahvana jatkunut kysyntä.

Palvelut -- Palveluiden liikevaihto oli 49 miljoonaa US-dollaria, 8 % enemmän kuin vuoden 2005 toisena neljänneksenä, jolloin se oli 45 miljoonaa US-dollaria.

Osakkeiden takaisinosto - Aikaisemmin ilmoitetun osakkeiden takaisinostosuunnitelman mukaisesti vuoden 2006 toisen neljänneksen aikana Tellabs lunasti takaisin 2,5 miljoonaa osaketta yhteensä 37,3 miljoonalla US-dollarilla.

LISÄTIETOJA:

Beatrice Martin-Vignerte
     phone +44-870-238-4761
     mail beatrice.m-vignerte@tellabs.com

Tellabs kehittää tietoliikenneverkkoja täyttääkseen asiakkaiden muuttuvat vaatimukset. Tellabsin laajakaistaratkaisut takaavat palveluntarjoajille korkealaatuiset ääni-, video- ja datapalvelut sekä kiinteissä että langattomissa verkoissa maailmanlaajuisesti. Tellabs (NASDAQ: TLAB) on osa NASDAQ-100 indeksiä ja S&P 500. Tellabs Oy:llä on Suomessa noin 500 työntekijää ja toimipisteet Espoossa ja Oulussa. Tellabsilla on ISO 9001:2000 ja ISO 14001 sertifikaatit. Tellabs ja Tellabsin logo ovat Tellabsin rekisteröityjä tavaramerkkejä Yhdysvalloissa ja/tai muissa maissa. www.tellabs.com ja www.tellabs.fi

Web-sivusto:  http://www.tellabs.com

LÄHDE Tellabs