Teräksenvalmistaja Outokumpu valitsee Quintiq Macro Plannerin Euroopan tehtailleen

05 marras, 2010, 07:00 GMT Kohteesta Quintiq

'S-HERTOGENBOSCH, Hollanti, November 5, 2010 /PRNewswire/ -- Johtava edistyneiden tuotannonsuunnittelu- ja APS (Advanced Planning and Scheduling) ratkaisujen toimittaja Quintiq ilmoitti maailman johtavan ruostumattoman teräksen valmistajan Outokummun valinneen Quintiq Macro Planner -ratkaisun tuotantolaitostensa ja palvelukeskustensa tueksi Euroopassa. Ratkaisu toteutetaan vaiheittaisesti noin 100 päivän aikana. Ratkaisun avulla parannetaan myynnin ja tuotannon suunnittelua (S&OP) vieden samalla Outokumpua lähemmäs maailmanluokan toimitusketjun hallintaa.

Toimitusten parantaminen ja kustannustehokkuuden suunnittelu

Osana tavoitettaan olla johtava ruostumattoman teräksen tuottaja Outokumpu kehittää keinoja parantaa toimituksia ja pienentää varastoja. Lisäksi Outokumpu etsii edistynyttä ratkaisua myynnin ja tuotannon (S&OP) suunnitteluun, joka kattaisi Outokummun eurooppalaiset tuotantolaitokset ja palvelukeskukset sekä huomioisi lukuisat tuotantorajoitukset, liiketoimintasäännöt ja toimitusketjun vaiheet eri toimipisteissä.

Joustavuus, läpinäkyvyys ja selkeys tekevät Quintiqista voittajan

Quintiq esitteli Macro Planner -ratkaisun valmiuksia mallintamalla osan Outokummun nykyisestä toimitusketjusta. Esimerkkiratkaisu oli valmis jo muutaman päivän sisällä tietojen keräämisestä. Quintiqin kyky ratkaista suunnitteluhaasteet ja optimoida Outokummun toimitusketjua sekä yritystasolla että paikallisten laitosten kohdalla olivat Outokummulle ratkaisevia valintatekijöitä. Valintaan vaikuttivat myös Quintiqin aiemmat näytöt muissa metallialan yrityksissä sekä Quintiq Scheduler -ratkaisun onnistunut käyttöönotto Outokummun Italian palvelukeskuksessa.

"Olimme erittäin vaikuttuneita siitä, miten nopeasti Quintiq sai luotua esimerkkiratkaisun toimitusketjustamme ja miten paljon Quintiqin henkilöstö tunsi terästeollisuutta," kommentoi Outokummun toimitusketjusta vastaava johtaja Eran Hubert. "Aikaisempi kokemuksemme Quintiqista Italian toimistossamme oli positiivinen ja uskomme, että Quintiq pystyy tukemaan meitä myös strategisessa suunnittelussa. Macro Planner on ensimmäinen vaihe Outokummun konserninlaajuisen integroidun liiketoimintasuunnitteluprosessin luomisessa."

Macro Planner tekee Outokummun toimitusketjusta läpinäkyvän ja auttaa Outokumpua optimoimaan tuotevalikoimaansa, pienentämään varastotasoja sekä parantamaan toimitusvarmuutta. Quintiqin ratkaisun tehokas "entä jos" -päätöksentekotuki auttaa suunnittelijoita laatimaan erilaisia skenaarioita ja tutkimaan niiden vaikutusta toimitusketjuun. Uudella suunnitteluratkaisulla Outokumpu pystyy tehokkaammin reagoimaan muutoksiin materiaalitoimituksissa sekä asiakkaiden tarpeissa. Ratkaisu tuo suunnittelijoiden päätösten seuraukset paremmin näkyville. Lisäksi ratkaisu tehostaa kommunikointia suunnittelun, myynnin ja tuotannon välillä sekä helpottaa suunnittelua.

Quintiqin metalliteollisuuden asiakkaista vastaava liiketoimintajohtaja Francois Eijgelshoven kommentoi: "Olemme tyytyväisiä, että Outokumpu vahvistaa jälleen luottavansa Quintiqiin hankkimalla Macro Planner -ratkaisumme. Tämä ratkaisu on erityisesti suunniteltu tukemaan Outokummun kaltaisten suurten, kansainvälisten valmistajien tarpeita. Odotamme, että pääsemme käyttämään laajaa metalliteollisuuden tietämystämme ja asiantuntemustamme strategisesta suunnittelusta, joiden avulla autamme Outokumpua saavuttamaan liiketoimintatavoitteensa."

Outokumpu

Outokumpu on maailman johtava ruostumattomaan teräkseen keskittyvä yhtiö. Visionamme on olla kiistaton ykkönen ruostumattomassa teräksessä ja perustaa menestyksemme toiminnalliseen erinomaisuuteen. Useilla eri aloilla toimivat asiakkaamme ympäri maailmaa käyttävät metallituotteitamme ja palvelujamme. Täysin kierrätettävänä, huoltovapaana mutta samalla kestävänä materiaalina ruostumaton teräs on yksi tulevaisuuden avainrakennusaineista. Outokumpu toimii noin 30 maassa ja työllistää yli 8000 ihmistä. Pääkonttori sijaitsee Espoossa. Outokumpu on listattu NASDAQ OMX:ään vuodesta 1988 lähtien.

Quintiq

Quintiq tarjoaa edistyneitä tuotannonsuunnittelu- ja APS (Advanced Planning and Scheduling) ratkaisuja. Nopeasti kasvava vuonna 1997 perustettu yhtiö tarjoaa ja toteuttaa ohjelmistoja, joilla voidaan suunnitella ja optimoida vaativia liiketoimintaprosesseja. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Hollannissa, alueellinen pääkonttori Philadelphiassa, USA:ssa ja sillä on toimipisteet Australiassa, Kiinassa, Suomessa, Saksassa, Italiassa, Malesiassa ja Englannissa. Quintiq-järjestelmiä on otettu käyttöön 74 maassa. Lisätietoja osoitteesta http://www.quintiq.com. Voit seurata meitä myös Twitterissä: http://www.twitter.com/quintiq

LÄHDE Quintiq