TietoEnator julkaisee kokonaisvaltaisen Mobile TV -ratkaisun tietoliikenneoperaattoreille ja mediayhtiöille

13 helmi, 2008, 12:16 GMT Kohteesta TietoEnator Oyj

TUKHOLMA, February 13 /PRNewswire/ -- TietoEnator tuo markkinoille tietoliikenneoperaattoreille ja mediayhtiöille tarkoitetun kokonaisvaltaisen Mobile TV & Video -ratkaisun. Tämän digitaalisen median ratkaisun avulla operaattorit voivat tarjota asiakkailleen uuden sukupolven mobiilitelevisiopalveluita, joiden avulla esimerkiksi televisiolähetyksiä ja VoD (Video-on-Demand) - sisältöä on helppo käyttää. Jo viisi eurooppalaista operaattoria eri maissa käyttää TietoEnatorin Mobile TV -ratkaisua.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20070213/245458 )

"Olemme tehneet tiivistä yhteistyötä asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet heidän tarpeisiinsa sopivan ratkaisun, jonka avulla asiakkaat voivat tuottaa innovatiivisia digitaalisia mediapalveluita omille asiakkailleen," toteaa Magnus Höglund, TietoEnatorin Digital Media - yksiköstä.

TietoEnatorin Mobile TV on kattava kokonaisratkaisu, jonka avulla operaattorit, sisällöntarjoajat ja televisioyhtiöt voivat toimittaa televisio- ja videopalveluita matkaviestinverkkojen välityksellä. Palvelua voi käyttää lukuisilla eri laitteilla, koska ratkaisu sisältää sekä Symbian- että Java-laitteisiin tarkoitetut mobiilipäätesovellukset. Uuden sukupolven Mobile TV & Video -ratkaisun ominaisuuksia ovat televisiolähetysten katselu, soittolistat, VoD (Video on Demand) -palvelut, henkilökohtainen sisältö, helppokäyttöinen EPG-ohjelmaopas (Electronic Program Guide), verkko-ostaminen sekä lisäarvoa tuovat vuorovaikutteiset palvelut. Ratkaisun avulla mainontaan liittyvät toiminnot on helppo integroida mobiilitelevisiopalveluihin, ja se on yhteensopiva TietoEnatorin kattavan mobiilimainosratkaisun kanssa. TietoEnatorin Mobile TV -ratkaisu on saatavana myös kokonaan hallittuna palveluna.

TietoEnator on yksi harvoista yhtiöistä, jotka kykenevät kattavien mobiilitelevisioratkaisujen tuottamiseen. TietoEnatorin Mobile TV -ratkaisu perustuu Digital Media Solutions Framework - kehykseen, johon kuuluu paitsi sisällön tuottaminen, hallinta ja suojaaminen myös mainonnan hallinta sekä sisällön valmistelu ja toimittaminen verkkoihin, portaaleihin ja matkaviestinlaitteiden sekä PC-tietokoneiden asiakasohjelmistoihin. Digital Media Solutions Framework toimii monen TietoEnatorin tuottaman ratkaisun perustana. Tällaisia ratkaisuja ovat esimerkiksi Mobile TV, IPTV, Internet TV, Mobile Content and Value-Added Services, Mobile and Online Advertising sekä Social Web and Portals. Johtavana järjestelmien integrointipalveluiden toimittajana TietoEnator pystyy integroimaan nämä palvelut sisällöntuottajien , operaattorien, mainostajien ja mainostoimistojen valmiisiin IT-infrastruktuureihin. Yhtiöllä on laajasti kokemusta sovellusten hallinta- ja isännöintipalveluista, joten asiakkaat voivat ulkoistaa koko mobiilitelevisiotoimintansa TietoEnatorille.

TIETOENATOR OYJ

Keskeiset tiedotusvälineet

TietoEnator on yksi tehokkaan tietoyhteiskunnan pääarkkitehdeistä ja yksi Euroopan suurimmista tietotekniikan palveluyrityksistä. TietoEnator konsultoi, kehittää ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. Yhtiöllä on noin 16 000 asiantuntijaa ja toimipaikat lähes 30 maassa.

LÄHDE TietoEnator Oyj