TietoEnator julkistaa uuden Gateway Platform -signalointiratkaisun

07 helmi, 2008, 12:27 GMT Kohteesta TietoEnator Oyj

STOCKHOLM, February 7 /PRNewswire/ -- TietoEnator julkaisee uuden moduulirakenteeseen perustuvan signalointiratkaisun 2008 Mobile World Congress -tapahtumassa (aikaisemmin 3GSM World Congress) Espanjan Barcelonassa 11.-14. helmikuuta.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20070213/245458 )

TietoEnatorin Gateway Platform on käyttövalmiina toimitettava laitteisto- ja ohjelmistoympäristöratkaisu, joka on tarkoitettu signalointi- ja/tai mediayhdyskäytävien luomiseen. Ratkaisun avulla voidaan kehittää nopeasti ja tehokkaasti asiakkaiden erityistarpeisiin sopivia, carrier grade -tasoisia yhdyskäytäväratkaisuja, joiden avulla erityyppiset tietoliikenneverkot ja -solmut voivat viestiä keskenään.

TietoEnatorin Gateway Platform -ratkaisun avulla asiakkaan tarvitsemat toiminnot sisältävä yhdyskäytävä voidaan kehittää ja ottaa käyttöön ripeästi. Gateway Platform on moduuliarkkitehtuuriin perustuva kehysratkaisu, joka sisältää sekä ohjelmisto- että laitteistokomponentteja.

Kun ratkaisu mukautetaan asiakasta varten, yleensä pelkän yhdyskäytäväsovelluksen kehittäminen riittää. Kaikki muut osat ovat valmiina kehysratkaisussa. Gateway Platform toimii suljetussa ympäristössä, joten signalointikapasiteetti ja käytettävyys ovat aina parhaat mahdolliset.

"Signalointiratkaisujemme ja asiantuntemuksemme ansiosta olemme johtava toimija signalointiratkaisujen markkinoilla. Nyt voimme tarjota asiakkaillemme erittäin taloudellisia, uuteen moduulirakenteeseen perustuvia ratkaisuja," toteaa Anna Brodd, Product Operations -johtaja TietoEnatorin Telecom & Media -yksiköstä.

TietoEnatorin uuden Gateway Platform -ratkaisun myötä kehitystyö sujuu nopeasti valmiiksi integroitujen komponenttien ansiosta ja samalla kehittämiskustannukset pienenevät. Riskit ovat entistä pienempiä, koska kehitystyön tarve on vähäinen. Moduulirakenteella toimiva laitteisto- ja ohjelmistokehys sekä carrier grade -tasoinen ympäristö merkitsevät erinomaista käytettävyyttä, suurta kapasiteettia ja skaalattavuutta.

"Uuden sukupolven verkot ja All IP -verkot ovat erittäin haasteellisia ratkaisujen taloudellisuuden, aiempien laiteinvestointien hyödynnettävyyden ja eri toimittajien komponenttien integroitavuuden kannalta. Gateway-ratkaisu vaikuttaa merkittävästi tulevien tietoliikenneverkkojen keskinäisen yhteentoimivuuden tehokkuuteen," toteaa puolestaan Jörgen Tränk, tuotepäällikkö TietoEnatorin Telecom & Media -yksiköstä.

Uudet signalointituotteet julkaistaan Mobile World Congress -tapahtumassa Barcelonassa 12.2.2008 klo 18.00 Suomen aikaa. Julkistus tapahtuu hallissa 2 osastolla 2B13 (rakennuksen pohjakerroksessa).

TietoEnator on yksi tehokkaan tietoyhteiskunnan pääarkkitehdeistä ja yksi Euroopan suurimmista tietotekniikan palveluyrityksistä. TietoEnator konsultoi, kehittää ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. Yhtiöllä on noin 16 000 asiantuntijaa ja toimipaikat lähes 30 maassa.

LÄHDE TietoEnator Oyj