Tubesca-Comabi myyty ranskalaiselle perheyritykselle Frénéhard & Michaux

27 heinä , 2016, 22:13 BST Kohteesta Zarges GmbH

WEILHEIM, Saksa, July 27, 2016 /PRNewswire/ --

Kauppa on viety päätökseen: Tubesca-Comabi, rakennustelinetekniikan markkinajohtaja Ranskassa, myydään ranskalaiselle perheyritykselle Frénéhard & Michaux. Yhtiön siirtyminen ostajalle on riippuvainen Ranskan kartelliviranomaisten hyväksynnästä, mutta se on ajoitettu syyskuuhun 2016. Uudessa yhtiössä on lähes 1 000 työntekijää, ja sen odotetaan tuottavan 160 miljoonan euron liikevaihdon.

Tubesca-Comabi on Ranskan markkinajohtaja rakennustelinetekniikan alalla. Yhtiön pääkonttori on Trévoux Cédexissä, ja se valmistaa tikkaita, rakennustelineitä ja erikoisrakenteita, jotka on suunnattu erityisesti rakennusteollisuuteen, yleisteollisuuteen ja ilmailualan palveluyrityksille. Artub-tuotemerkki palvelee tee-se-itse-sektoria. Tubesca-Comabi työllistää noin 550 henkilöä ja tuottaa noin 100 miljoonan euron liikevaihdon. Tytäryhtiöt Skyworks Alankomaissa ja Tendo Espanjassa sisältyvät kauppaan.

Frénéhard & Michaux on perustettu vuonna 1889. Perinteisiin luottava Normandiassa sijaitseva yhtiö on myös markkinajohtaja Ranskassa ja erikoistuu kattojen kiinnitys- ja turvatuotteiden tarjoamiseen rakennusteollisuudelle. Yhtiöllä on kahdeksassa toimipisteessä noin 450 työntekijää, ja sen liikevaihto on noin 60 miljoonaa euroa.

"Tämä yritysosto mahdollistaa sen, että voimme tarjota kattavan valikoiman tuotteita takaamaan työturvallisuuden suurissa korkeuksissa. Pystymme tarjoamaan kaikille rakennus- ja teollisuussektorien ammattilaisille monipuolisen valikoiman rakennustelinetuotteista välineisiin, jotka mahdollistavat työskentelyn suurissa korkeuksissa samalla ylläpitäen maksimaalisen turvallisuuden", kertoo Jacques Frénéhard, Frénéhard & Michaux -konsernin pääjohtaja.

ZARGES, rakennustelineteknologian ja logistiikkatuotteiden markkinajohtaja toimi aikaisemmin Tubesca-Comabin yhteydessä, mutta on jatkossa itsenäinen yritys.

Zarges toimittaa kansainväliselle kaupalle ja teollisuudelle rakennustelineteknologian alumiinituotteita, erikoisrakenteita, logistiikkaratkaisuja ja kuljetus- ja varastointijärjestelmiä terveydenhuoltoalalle. Yrityksen liikevaihto on noin 130 miljoonaa euroa ja työntekijöitä lähes 760.

Tom Kaiser, ZargesTubesca -konsernin pääjohtaja lisää: "Olemme iloisia, että Tubesca-Comabi ja perheyritys Frénéhard & Michaux pystyvät edelleen laajentamaan markkinajohtajuuttaan rakennustelineteknologiassa ja putoamissuojauksessa erinomaisella rakennusteollisuudelle suunnatulla tuote- ja palveluvalikoimallaan. Tämä tekee kaupasta erittäin positiivisen, myös työntekijöiden tulevaisuudennäkymien kannalta."

Yhteyshenkilö:

Tom Kaiser