Uusi Internet-sivusto Säätutka.fi esittää todellisia kuvia sateesta ja lumesta

19 tammi, 2009, 07:00 GMT Kohteesta Vaderradar.se

GOTEBORG, January 19 /PRNewswire/ -- Sivusto http://www.saatutka.fi esittää todellisen ja ennustetun sateen ja lumisateen seuraaville päiville. Sadekuvat näyttävät tutkakuvia koko Skandinaviasta. Tämä uusi sivusto näyttää sateen ja lumisateen tarkemmin kuin koskaan aikaisemmin, ja kuvia voidaan suurentaa jopa katutasolle.

Sadekuvat ovat hyvin suosittuja muissa maissa. Ulkotoimet on helppo suunnitella, kun tietää tarkalleen, koska sade tai lumisade alkaa. "Jos sivusto ilmoittaa, että sade alkaa kahdessa tunnissa, voin muuttaa aikatauluani ja pysyä sisällä tai kulkea bussilla pyörän asemesta tai ottaa mukaan sateenvarjon", sanoo Coen Deij Väderradar Skandinavien AB:sta.

Kuvat esitetään viiveettä tosiajassa. "Sivustolla kävijät haluavat tietää, missä sillä hetkellä sataa, ja he haluavat tiedot viiveettä. Sivusto kertoo lisäksi, missä sataa parin tunnin päästä", sanoo Deij.

"Sateen ennustaminen on todellinen haaste, eivätkä ihmiset enää usko ilmatieteilijän sääennustuksia. Olemme kehittäneet työkaluja ja ratkaisuja, joilla ihmiset voivat ennustaa sään itse, jos haluavat", Deij sanoo.

Todelliset sääkuvat ja katutasosuurennokset tekevät sivustosta www.saatutka.fi todella ainutlaatuisen Skandinaviassa, koska se tarjoaa ihmisille sen, mitä he haluavat tietää: tuleeko satamaan ja missä, jotta ihmiset voivat varustautua paremmin ulos mennessään.

Sivustosta on myös matkapuhelinversio. Lisäksi kehitteillä on pienoisohjelmia iGooglelle, Vistalle, iPhonelle, Androidille ja muille, ja ne voidaan ladata ilmaiseksi.

LÄHDE Vaderradar.se