Uusi PLAYSTATION(R)3 -malli tulee joulumarkkinoille

05 loka, 2007, 17:30 BST Kohteesta Sony Computer Entertainment Europe Ltd

LONTOO, October 5 /PRNewswire/ --

- Edullisesti hinnoiteltu laitteisto ja erinomainen ohjelmistovalikoima muodostavat verrattoman yhdistelmän

- Uusi 40 Gt:n PS3 hintaan EUR 399

Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) julkaisi tänään tietoja uudesta PLAYSTATION(R)3 (PS3(TM)) -mallista, joka julkaistaan kaikilla SCEE:n alueilla 10.10.2007 erittäin edulliseen hintaan (EUR 399).

Tarjoamalla erittäin houkuttelevan alun teräväpiirtopelaamiseen ja -viihteeseen joulumarkkinoilla uusi PS3 tuo vuorovaikutteisen kotiviihteen seuraavan sukupolven koteihin kaikkialla Euroopassa, Lähi-idässä, Afrikassa ja Kaakkois-Aasiassa.

Alati laajenevan PS3-pelivalikoiman (yhteensä 65 peliä eri aloilta jouluun mennessä) lisäksi uudessa PS3:ssa on 40 Gt:n kiintolevy ja kaikki teräväpiirtoviihteessä tarvittavat toiminnot: todellinen seuraavan sukupolven pelaaminen, näyttävät Blu-ray Disc(TM) -teräväpiirtoelokuvat, langaton SIXAXIS(TM)-ohjain, Wi-Fi- ja HDMI-liitännät, joita kaikkia ohjaa Cell Broadband Engine(TM), PS3:n digitaalinen sydän.

Kuten 60 Gt:n PS3:ssa, uudessa PS3:ssa on päivitettävä laitteisto-ohjelmisto, mikä mahdollistaa uusien toimintojen lisäämisen järjestelmään. Vasta julkaistun laitteisto-ohjelmistopäivityksen avulla PS3 pystyy käyttämään järjestelmässä toistettavissa DVD-levyissä 1080P High Definition -teräväpiirtokuvaa.

Uuden PS3:n esittely perustuu tuhansien PS3-omistajien palautteeseen sekä mahdollisten tulevien PS3-omistajien kyselyihin. Uudessa mallissa on kaksi USB 2.0 -porttia neljän sijaan eikä siinä enää ole monen muistikortin porttia.

Uusi malli ei enää voi käyttää PlayStation(R)2 -pelejä, koska PS3:n myöhemmät hankkijat eivät enää tarvitse tätä ominaisuutta ja koska PS3:n omien pelien valikoima laajenee (yhteensä 65 peliä eri aloilta jouluun mennessä).

Nykyinen Starter Pack(i), joka koostuu 60 Gt:n PS3:sta, jolla on laaja taaksepäinyhteensopivuus, ylimääräinen langaton SIXAXIS-ohjain ja kaksi peliä, halpenee hintaan EUR 499. 60 Gt:n malli on myynnissä niin kauan kuin tuotteita riittää ja on edullinen vaihtoehto pelaajalle, joka haluaa päivittää järjestelmänsä PS3:n teräväpiirtotoimintoihin.

"Uuden PS3:n julkistaminen johtuu kattavasta viihdetarpeiden ja seuraavan sukupolven PS3-omistajien mieltymysten tutkimuksesta", sanoi SCEE:n pääjohtaja David Reeves. "Sen ansiosta voimme toimittaa erittäin kehittyneen mutta edullisen teräväpiirtopeli- ja -viihdejärjestelmän, joka on muokattu seuraavan sukupolven eurooppalaisten PS3-omistajien tarpeisiin. PS3 on aina ollut pelaajan ja viihteen harrastajan valinta, ja uusi PS3 on entistäkin täydellisempi teräväpiirtoviihdejärjestelmä.

(i)Isossa-Britanniassa ja Irlannissa, Starter Pack korvataan erillisellä 60 Gt:n PS3:n markkinapakkauksella.

PLAYSTATION(R)3 40 Gt tekniset tiedot

Tuotteen nimi              PLAYSTATION(R)3
    Keskusyksikkö              Cell Broadband Engine(TM) -prosessori
    Grafiikkaprosessori        RSX(TM)
    Ääni                       Dolby 5.1, DTS 5.1 , LPCM 7.1, AAC,
                               muut (a) (b)
    Muisti                     256 Mt:n XDR-päämuisti, 256 Mt:n GDDR3-
                                                                näyttömuisti
    Kiintolevy    2,5 tuuman Serial ATA              40 Gt
    I/O           USB 2.0                             x2
    Tietoliikenne-Ethernet          x1 (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T)
                  IEEE 802.11 b/g                     On
                  Bluetooth 2.0                       On
                  (EDR)
    Langaton ohjain                                   On
    (Bluetooth)
    AV-lähtö      Näytön koko           480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
                  HDMI-lähtö                          x1 (c)
                  AV-MULTI-LÄHTÖ                      x1
                  DIGITAALINEN LÄHTÖ                  x1
                  (OPTINEN)
    BD/DVD/CD     Suurin luku-     BD 2x (BD-ROM)
    -asema        nopeus
                                  DVD 8x (DVD-ROM)
    (Vain luku)
                                  CD 24x (CD-ROM)
    Mitat                    Noin 325 mm (L) x 98 mm (K) x 274 mm (S)
    Paino                    Noin 5 kg

(a) Linear PCM 7.1 -yhteensopivaa laitetta edellytetään tuottamaan 7.1-ääntä, jota tukee Dolby TrueHD tai vastaava muoto, HDMI-LÄHTÖ-liittimestä.

(b) Tämä järjestelmä ei tue lähtösignaalia DTS-HD 7.1 -kanavasta. DTS-HD 7.1 -äänen lähtö tulee 5.1-kanavasta tai pienemmästä.

(c) Tuki HDMI ver1.3a:n määrityksille "Deep Color" ja "x.v.Color (xvYCC)".

Kuvia uudesta PS3:sta on saatavilla SCEE Virtual Press Officesta osoitteessa http://www.scee.presscentre.com

Tietoja Sony Computer Entertainment Europe Ltd:stä

Sony Computer Entertainment Europe (SCEE), jonka pääkonttori on Lontoossa, on vastuussa PLAYSTATION(R)3:n, PlayStation(R)2:n ja PSP:n(TM) (PlayStation(R)Portablen) ohjelmiston ja laitteiston jakelusta, markkinoinnista ja myynnistä 102 alueella Euroopassa, Lähi-idässä, Afrikassa ja Oseaniassa. SCEE myös kehittää, julkaisee, markkinoi ja jakaa viihdeohjelmistoa näissä muodoissa ja hallitsee kolmannen osapuolen lisenssiohjelmia näillä alueilla.

PLAYSTATION 3:n Euroopan julkaisun, 23.3.2007, ja maaliskuun 2007 jälkeen SCEE-aluelle on toimitettu yli 1,6 miljoonaa yksikköä, maailmanlaajuisesti yli 5,5 miljoonaa. Euroopan julkaisunsa, 24.11.2000, ja maaliskuun 2007 välillä on SCEE-alueille toimitettu yli 44 miljoonaa PlayStation 2 -konsolia, maailmanlaajuisesti yli 117 miljoonaa, mikä tekee siitä yhden menestyksekkäimmistä elektroniikkatuotteista kautta aikojen. Euroopan julkaisunsa, 1.9.2005, ja maaliskuun 2007 välillä SCEE-alueille on toimitettu yli 8 miljoonaa PSP-järjestelmää, ja maailmanlaajuisesi yli 25 miljoonaa Japanin julkaisun jälkeen (joulukuu 2004).

Lisätietoja PlayStation-tuotteista on saatavilla osoitteessa http://www.playstation.com tai Virtual Press Officessa osoitteessa http://www.scee.presscentre.com.

PLAYSTATION, PlayStation ja PlayStation-logo ovat Sony Computer Entertainment Inc:n rekisteröityjä tavaramerkkejä PS3, SIXAXIS ja PSP ovat Sony Computer Entertainment Inc:n tavaramerkkejä. "Dolby" on Dolby Laboratoriesin tavaramerkki. "DTS" on Digital Theatre Systems, Inc:n tavaramerkki. "HDMI" on HDMI Licensing LLC:n tavaramerkki. "Blu-ray Disc" on tavaramerkki. "Bluetooth" on Bluetooth SIG, Inc:n tavaramerkki. Kaikki muut tavaramerkit ovat omistajiensa tavaramerkkejä.

(c)2007 Sony Computer Entertainment Inc. Kaikki oikeudet pidätetään. Suunnittelu ja tekniset tiedot voivat muuttua ilman ennakkoilmoitusta.

LÄHDE Sony Computer Entertainment Europe Ltd