Uusi Scandlines-reitti Suomeen lokakuussa

14 kesä , 2007, 16:22 BST Kohteesta Scandlines Deutschland GmbH

ROSTOCK, Saksa, June 14 /PRNewswire/ -- Saksalais-tanskalainen varustamo Scandlines AG laajentaa reittiverkostoaan lokakuussa 2007 uudella ro-ro-reitillä Rostockista Hankoon. Lokakuusta alkaen Scandlines liikennöi kaksi kertaa viikossa Hangon satamaan

Reitin matka-aika on 32 tuntia. Reitillä käytetään charter-alusta joulukuun loppuun asti. Koska markkinoilla on vahva kysyntä, lisätään lähtöjen määrä neljään tammikuusta 2008, jolloin MV Aurora sisaraluksineen aloittaa liikenteen. Laivojen rahtikapasiteetti on 1800 lastimetriä.

"Jatkamme toimintamme kehittämistä ja asemamme vahvistamista yhtenä Itämeren suurimmista lautta- ja ro-ro-liikenteen logistiikkapalvelujen tarjoajista laajentamalla verkostomme Suomeen, Itämeren toiseksi suurimmille ro-ro-liikenteen markkinoille", toteaa Scandlines AG:n johtaja Uwe Bakosch.

Rostock-Hanko-reitin ansiosta Scandlines pystyy tarjoamaan eurooppalaisille kuljetusyrityksille uuden luotettavan mahdollisuuden optimoida logistiikkaketjujaan pohjois-etelä-suuntaisilla Itämeren reiteillä. Tämän lisäksi Scandlines tarjoaa kuljetusalalle kaksi reittiä Saksasta Venäjän markkinoille: Latvian Ventspilsin sataman - jossa toimii Scandlinesin Baltian liikennekeskus - ja Hangon kautta. Kummassakin satamassa on hyvät maaliikenneyhteydet niin maantie- kuin rautatiekuljetuksillekin.

Saksan liikennekeskuksestaan Rostockista Scandlinesilla on kolme lauttayhteyttä Tanskaan, Ruotsiin ja Latviaan, ja se on 14 päivittäisellä lähdöllään hansakaupungin suurin lautta- ja ro-ro-palveluntarjoaja.

"Uudella reitillä, joka on neljäs Scandlines-reitti Rostockista, vahvistamme Rostockin sataman asemaa, erityisesti Etelä- ja Kaakkois-Eurooppaan sekä Saksan talouskeskuksiin suuntautuvien yhdistettyjen kuljetusten osalta", sanoo Scandlines AG:n rahtipäällikkö Michael Berger.

Lokakuussa 2007 saksalais-tanskalaisella Scandlines AG:llä on 13 reittiä Saksan, Tanskan ja Ruotsin sekä Baltian maiden ja Suomen välillä.

Vuonna 2006 yrityksen myynti oli 547 miljoonaa euroa ja voitto verojen jälkeen 103 miljoonaa, mikä oli 47 prosenttia enemmän kuin vuonna 2005. Scandlinesillä on noin 2 900 työntekijää.

Scandlines Deutschland GmbH
    Hochhaus am Fährhafen