Uutta Arena-matkapuhelinta on ilo käyttää

16 helmi, 2009, 14:00 GMT Kohteesta LG Electronics Nordic AB

HELSINKI, February 16 /PRNewswire/ -- Se on hieno ja siro kädessä sekä yksinkertainen, nopea ja jännittävä käyttää. Se vastaa tämän päivän mobiilikäyttäjän tarpeisiin monipuolisuudellaan ja laadullaan. Siinä on kaikki täydellisen matkapuhelimen toiminnot, kuten laadukas ääni, kätevä kuvankäsittely ja nopeat viestintäominaisuudet - kaikki helppokäyttöisesti. Sitä on hauska käyttää, se tarjoaa henkilökohtaisen käyttökokemuksen ja se vie mobiiliviihteen aivan uudelle tasolle. LG:n uusi matkapuhelin on Arena.

Siirry lukemaan multimedia uutistiedote klikkaamalla tästä:- http://www.prnewswire.com/mnr/lg/37080/

LG:n uusi Arena-matkapuhelin on pakattu täyteen ominaisuuksia. Se tyydyttää täydellistä matkapuhelinta odottavien kuluttajien kaikki tarpeet. Tämä tarkoittaa erinomaista äänenlaatua, hyviä musiikki- ja videotiedostojen tallennusmahdollisuuksia, kameraa ja pikaviestitoimintoja, joilla liikkuvakin käyttäjä voi pitää sosiaalisen verkostonsa kunnossa.

Multimediaominaisuudet ovat matkapuhelimissa yhä suositumpia. Tämän osoittaa muun muassa LG:n tekemä tutkimus*. Tulokset osoittavat, että 44 prosenttia kyselyyn osallistuneista ruotsalaisista käyttää kamerapuhelintaan kuukausittain. Peräti 90 prosenttia ilmoitti myös kuuntelevansa musiikkia kodin ulkopuolella joka viikko.

- Tutkimus osoittaa, että matkapuhelimen oletetaan olevan musiikkisoitin, kamera ja henkilökohtainen työkalu vuorovaikutteiseen verkkomaailmaan, jossa voimme käsitellä sähköpostia ja hallita sosiaalista verkostoamme, sanoo LG Electronicsin matkapuhelimien Pohjoismaiden markkinointijohtaja Johan Lidenmark. Tuleville matkapuhelimille asetetaan yhä suurempia vaatimuksia ja siksi me LG:llä pidämme tärkeänä tasapainon saavuttamisen tyylikkään muotoilun, teknisten ominaisuuksien ja henkilökohtaisten kokemusten välillä. Uskomme Arena-puhelimen olevan juuri sitä.

Arena-puhelimen ydin on S-Class-käyttöliittymä. Se muistuttaa ulkoasultaan graafista kuutiota, joka tekee puhelimen eri ohjelmien ja toimintojen välillä liikkumisen helpoksi ja nopeaksi. Se on hauska ja havainnollinen graafinen ratkaisu, joka antaa käyttäjälleen mahdollisuuden kokeilla erilaisia tapoja liikkua valikoissa ja käyttää puhelimen ominaisuuksia. Kosketusnäyttöä voi käyttää täysin uudella tavalla.

Arenassa on useita erilaisia audio- ja video-ominaisuuksia, kuten mobiililaitteisiin suunniteltu Dolby Mobile 2.0 -teknologia, joka takaa kirkkaat ja puhtaat äänet. Sisäänrakennetun FM-lähettimen ansiosta kuuntelukokemus ei rajoitu pelkästään puhelimeen, vaan lähetin mahdollistaa musiikin kuuntelun vaikka autostereoiden kautta.

Puhelimen kolmen tuuman kosketusnäyttö on valmistettu karkaistusta lasista. Näyttö on mitoitettu sopimaan laajakuvaisille TV-lähetyksille. Sen tarkkuus on 480 x 800 pistettä, joka sopii hyvin esimerkiksi elokuvien katseluun. Arena tukee sekä DivX- että Xvid-formaatteja ja toistaa korkealaatuista videokuvaa pienessäkin koossa. Videokuvaa voidaan tallentaa DVD-laatuisena, 30 kuvan sekuntinopeudella ja 720 x 480 pisteen tarkkuudella, joten sitä voidaan toistaa myös laajakuvatelevisioissa.

Puhelimessa on viiden megapikselin kamera ja sen käyttöliittymä on samanlainen kuin tavallisessa digikamerassa. Sulkimen, valotuksen ja salaman asetuksia on helppo säätää. Kamerassa on useita asetuksia, jotka helpottavat tarkkojen kuvien ottamista, jopa vastavalossa.

Muita ominaisuuksia ovat esimerkiksi 7,2 megabitin sekuntinopeudella toimiva Internet-yhteys, aktiivinen sähköpostien synkronointi, Wi-Fi-yhteydet ja Google Pack -ohjelmistot, kuten Google Maps- ja YouTube-sovellukset.

Saatavuus ja hinnoittelu LG Arena -multimediapuhelin (KM900) tulee saataville huhtikuun puolivälissä ja sen kuluttajahinta on 470 euroa (sis. ALV 22%).

Tekniset tiedot

Verkko                 HSDPA 7.2 Mbps, GPRS, WEDGE
    Taajuudet              UMTS 900/2100
                           GSM 850/900/1800/1900
    Yhteydet               USB 2.0, Bluetooth 2.1, WLAN (Wi-Fi)
    Internet               WAP 2.0, JAVA 2.0, MP3 RT
    Akku                   1000 mAh Litium-ion
    Valmiusaika (maksimi)  300 tuntia
    Puheaika               230 minuuttia
    Sisäinen muisti        7,5 gigatavua
    Ulkoinen muisti        MicroSD-kortilla 32 gigatavuun asti
    Mitat                  105,9 x 55,3 x 11,95 mm
    Värivaihtoehdot        Hopea/Titaani/Musta
    Näyttötyyppi           TFT-kosketusnäyttö
    Näytön koko            3 tuumaa, 480 x 800 pistettä (WVGA)
    Kamera                 5 megapikseliä, automaattitarkennus,
                           kuvanvakautus, geotagging-toiminnot, Power Led -
                           salama
    Video                  Videotallennus H.264- ja MPEG 4-videoformaateilla
                           Videotoisto VGA-tarkkuudella, 30 kuvan
                           sekuntinopeudella, D1 (720 x 480), DivX- ja Xvid-
                           formaateilla sekä tuki TV-ulostulolle
    Soittoäänet            72 polyfonista ja MP3-äänet
    Ääniformaatit          Dolby, MP3, AAC, AAC+, AAC++, WMA, WAV
    Viestit                SMS, MMS, pikaviestit ja sähköposti
    Lisätoiminnot          Dolby Mobile 2.0, 3,5 mm audioliitäntä, FM-lähetin
                           ja A-GPS-navigointi

* Tutkimuksen teki LG Electronicsin tilaamana riippumaton TNS UK Limited -tutkimusyhtiö.

Tarkat kuvat

Jos haluat nähdä lisää kuvia, siirry suoraan LG Electronicsin kuva-arkistoon napsauttamalla edellistä kuvaa tai linkkiä http://nordic.lge.com/fi/index.do. Valitse "Kuva-arkisto" ja hae kuvia tuotteiden mallinimien perusteella.

Vuonna 1958 perustettu LG Electronics (KSE:06657.KS) kuuluu maailman suurimpiin tietotekniikka-, tietoliikenne-, kodinelektroniikka- ja kodinkonealan laitteiden valmistajiin. Yritys työllistää 82 000 henkilöä eri puolilla maailmaa sijaitsevissa 120 (joista 80 tytäryhtiöitä) konserniin kuuluvassa yrityksessä. Yhtymän liikevaihto oli vuonna 2006 noin 38,6 miljardia USD. LG Electronics on maailman suurin CDMA-puhelimien, ilmastointilaitteiden, optisten tallentimien, DVD-soitinten ja kotiteattereiden valmistaja. Pohjoismaiden tytäryhtiö aloitti toimintansa lokakuussa 1999. Seuraavana vuonna perustettiin toimipisteet kaikkiin Pohjoismaihin. Tavoitteena on tarjota uutta tekniikkaa ja huippumuotoilua kuluttajille järkevään hintaan. http://www.lge.com

Lisätietoja:
    Johan Lidenmark, Nordic Marketing Manager Mobile Communications,