W. P. Carey Group hankkii PerkinElmerin teollisuus-/toimistotutkimustilat Suomessa

09 tammi, 2008, 07:00 GMT Kohteesta W. P. Carey & Co. LLC

NEW YORK, January 9 /PRNewswire/ --

Sijoitusyritys W. P. Carey & Co. LLC (NYSE: WPC) ilmoitti tänään, että CPA(R):14, sen julkisessa omistuksessa oleva REIT- osakkuusyhtiö, on hankkinut teollisuus-/toimistotutkimustilat Turussa noin 10 miljoonalla eurolla.

Tilat vuokrataan PerkinElmer, Inc:n tytäryhtiölle Wallac Oy:lle pitkäaikaisella vuokrasopimuksella. Hankinta on seurausta viereisten tutkimus- ja tuotantotilojen noin 28 miljoonan euron myynti-vuokraussopimuksesta, jonka CPA(R):14 solmi PerkinElmerin kanssa vuonna 2001. Molemmat tilat sijaitsevat Turun Biolaaksossa, joka on saanut nimensä kattavasta tiede-, yritys- ja biotekniikkapalveluiden infrastruktuurista.

PerkinElmer on terveydenhuoltotiedetekniikkamarkkinoiden johtaja maailmanlaajuisesti. 125 maassa toimiva PerkinElmer tarjoaa tuotteita ja palveluita useilla aloilla, kuten geeniseulonnassa, lääkkeiden keksimisessä ja kehityksessä, ympäristönvalvonnassa, elintarvikkeiden laadunvalvonnassa, solututkimuksessa ja kemiallisessa analyysissa. Turun tilat toimivat PerkinElmerin geneettisen seulonnan yrityksen pääkonttorina. Se tarjoaa kattavia ratkaisuja alkion, kliinisen ja sikiön geneettisen seulonnan ja diagnostiikan alalla. Tilojen suuri osa on myös tutkimuksen ja kehityksen käytössä.

"Olemme olleet aktiivisia Suomen myynti-vuokrausmarkkinoilla vuonna 2001 PerkinElmerin kanssa solmitun tapahtumamme jälkeen", sanoi W. P. Carey Internationaalin pääjohtaja Edward V. LaPuma. "Olemme sen jälkeen tehneet useita myynti-vuokraussopimuksia eri puolilla Suomea ja etsimme koko ajan uusia tilaisuuksia. PerkinElmerin toisten tilojen hankkiminen perustuu olemassa olevan liikesuhteen voimakkuuteen, yhdistää kaikki rakennukset samalle vuokraisännälle ja parantaa omaisuuden arvoa pitkällä aikavälillä. Odotamme innolla uusia tilaisuuksia tehdä yhteistyötä PerkinElmerin kanssa tulevaisuudessakin."

W. P. Carey & Co. LLC

Vuonna 1973 perustettu W. P. Carey & Co. LLC on maailman johtava yritysten pitkäaikaisen nettovuokrausrahoituksen järjestäjä. Yrityksellä on varantoa noin USD 9,7 miljardia (EUR 6,8 miljardia) ja osakepääomaa yli USD 5 miljardia (EUR 3,5 miljardia). Yritys ja sen korkoa tuottavat CPA(R)-sarjan kiinteistörahastot erikoistuvat auttamaan yrityksiä ja yksityisiä rahastoyrityksiä realisoimaan kiinteistöihin sidotut kassavaransa. W. P. Carey Group omistaa yli 850 kaupallista ja teollista kiinteistöä 14 maassa. Niiden pinta-ala on yhteensä noin 100 miljoonaa neliöjalkaa (30,5 miljoonaa neliömetriä).

www.wpcarey.com

Henkilöt, jotka haluavat päivityksiä W. P. Careysta sähköpostitse, voivat rekisteröityä osoitteessa www.wpcarey.com/alerts.

Tässä lehdistötiedotteessa on tulevaisuutta ennakoivia lausuntoja, jotka on määritetty Yhdysvaltain osakelaeissa. Useat tekijät saattavat aiheuttaa sen, että yrityksen varsinaiset tulokset, suorituskyky tai saavutukset voivat poiketa merkittävästi odotetusta. Näitä riskejä, trendejä ja epävarmuustekijöitä ovat yleiset talousnäkymät, toimisto- ja teollisuustilojen tarjonta ja kysyntä, korkotasot, rahoituksen saatavuus ja muut riskit, jotka liittyvät kiinteistöjen hankintaan ja omistamiseen, kuten riski siitä, etteivät vuokralaiset maksa vuokraa tai että kulut ovat odotettua suuremmat. Lisätietoja yritykseen mahdollisesti vaikuttavista tekijöistä on yrityksen tiedoissa, jotka on lähetetty Securities and Exchange Commissionille.

YRITYKSEN YHTEYSHENKILÖ:
    Kristina McMenamin