W. P. Carey tekee kolmet kaupat kolmessa maassa yhdentoista päivän sisään

25 huhti, 2007, 19:19 BST Kohteesta W. P. Carey & Co. LLC

NEW YORK, April 25 /PRNewswire/ --

Alleviivaten kykyään rakentaa vakiintuneiden suhteiden varaan ja luoda uusia globaaleja yhteyksiä, sijoitusyhtiö W. P. Carey & Co. LLC (NYSE: WPC) on tehnyt kolme kauppaa kolmessa maassa alle kahdessa viikossa.

20. marraskuuta W. P. Carey hankki useita kiinteistöjä Ranskassa Euroopan suurimmalta toimivalta kaupalliselta rekka- ja teollisten ajoneuvojen leasing-yhtiö Fraikin Groupilta noin 9 miljoonan us-dollarin arvosta. Tämä tapahtuu jatkokauppana viime vuoden 61 kiinteistön portfolion sale-leaseback -kaupalle. Viime vuoden aikana W. P. on ostanut yli 76 miljoonan us-dollarin edestä kiinteistöomaisuutta Fraikin Groupilta, joka palvelee useiden Euroopan tunnetuimpien yritysten kaupallisen autokannan leasing-tarpeita.

Sitten, 29. marraskuuta W. P. Carey hankki 11 miljoonan us-dollarin kiinteistön Rybnikissä, Puolassa, kasvattaen vuoden 2006 183 miljoonan us-dollarin sale-leaseback-kauppaansa puolalaisen tee-se-itse jälleenmyyjä OBI AG:n ("OBI")kanssa. OBI näki lisää rahoitusmahdollisuuksia W. P. Careyn kanssa ja suunnittelee käyttävänsä varat molemmista kaupoista laajentaakseen edelleen jalanjälkeään Keski- ja Itä-Euroopassa.

Päivää myöhemmin W. P. Carey osti Suomessa GE Healthcare Finland OY:ltä ("GE") Tuusulassa sijaitsevan kiinteistön, jossa oli toiminut PaloDEx Group Oy ("PaloDEx"), aiempi GE:n liikeyksikkö, jonka se oli divestoinut vuonna 2005. Kauppa, joka eroaa hieman perinteisestä sale-leasebackistä, teki GE:lle mahdolliseksi divestoida laitoksen, jonka se oli pitänyt osittaisena siirtymävaiheen sivutuotteena, ja mahdollisti PaloDExin pysyä paikassa, jossa se on toiminut yli 30 vuoden ajan. Nykyisin pohjoismaisen yksityisen pääomakonserni Altor Equity Partnersin omistama PaloDEx on globaali johtaja huippumodernien digitaalisten ja analogisten hammaskuvauslaitteiden suunnittelussa ja tuotannossa. Vain noin 10 mailin (16 km) päässä Helsinki - Vantaan kansainväliseltä lentokentältä sijaitseva seutu on yksi nopeimmin kasvavista alueista Suur-Helsingin kaupunkialueella.

"Kauppa oli periaatteessa rakennettu sale-leasebackinä - W. P. Carey hankki 20 vuoden vuokraehdoilla vuokratun laitoksen - paitsi että myyjä ja vuokraaja ovat kaksi eri yhtiötä," kommentoi Jeffrey S. Lefleur, W. P. Carey Internationalin toimitusjohtaja. "Olemme tyytyväisiä, että voimme auttaa molempia osapuolia, erityisesti ottaen huomioon PaloDExin pitkä historia paikassa."

"W. P. Careyn järjestämä kauppa oli ihanteellinen sekä GE:lle että PaloDExille," sanoi PaloDExin toimitusjohtaja Jyrki Perttunen. "GE sai myytyä kiinteistön, jota se ei enää tarvinnut ja me saimme pitkäaikaisen, vuokrasuhdehakuisen vuokraisännän, joka omistaa mielellään tilan, jota olemme käyttäneet yli 30 vuoden ajan."

"Nämä kolme kauppaa heijastavat W. P. Careyn tavoitetta rakentaa pitkäaikaisia suhteita Eurooppalaisten asiakkaidemme kanssa," sanoi Edward V. LaPuma, W. P. Carey Internationalin pääjohtaja. "Koska me keskitymme pitämään sijoituksemme pitkällä aikavälillä, yritykset tunnistavat, että me olemme mukana tässä kauaskantoisesti aivan kuten hekin - painava syy sille, että he jatkavat liiketoimintaa kanssamme. Fraikin ja OBI ovat esimerkkejä sellaisista yrityksistä ja me pyrimme jatkuvasti viljelemään lisää sellaisia suhteita. Tästä syystä pyrimme tavoittamaan yrityksiä, joiden kanssa emme ole aiemmin koskaan työskennelleet, kuten GE ja PaloDEx. Luomalla monitahoisia ratkaisuja heidän tarpeisiinsa, me toivomme heidän palkitsevan vaivamme ja tekevän lisää bisnestä kanssamme tulevaisuudessa."

W. P. Carey & Co. LLC

1973 perustettu W. P. Carey & Co. LLC on johtava globaali kiinteistösijoitusyhtiö. Yritys tarjoaa omaisuudenhallintapalveluja sen CPA(R) -sarjan tuottaviin kiinteistörahastoihin. Yli 5 miljardin us-dollarin osakepääomallaan W. P. Carey Group on eräs suurimmista net lease -rahoituksen tarjoajista yrityksilla kautta maailman. Konserni omistaa 14 maassa yli 800 kaupallista ja teollista kiinteistöä, jotka muodostavat yhteenlaskettuna yli 98 miljoonan neliöjalan (9,1 milj. m2) alueen, jonka yhteisarvo on noin 8.8 miljardia us-dollaria. www.wpcarey.com

Henkilöt, jotka ovat kiinnostuneet saamaan uutispäivityksiä W. P. Careystä sähköpostin avulla, voivat rekisteröityä verkkosivulla www.wpcarey.com/alerts.

Tämä lehdistötiedote sisältää tulevaisuuteen tähtääviä lausuntoja Liittovaltion arvopaperilain tarkoittamalla tavalla. Useat tekijät voivat saada yrityksen tuloksien, suorituskyvyn tai saavutusten poikkeamaan oleellisesti odotetusta. Näihin riskeihin, trendeihin ja epävarmuuksiin kuuluvat yleinen taloudellinen ilmasto; toimisto- ja teollisten kiinteistöjen kysyntä ja tarjonta; korkotaso; rahoituksen saatavuus; ja muut kiinteistöjen hankintaa ja omistukseen liittyvät riskit, mukaanlukien riski siitä että vuokralaiset eivät maksa vuokriaan tai että kulut voivat olla odotettuja suuremmat. Lisätietoja yritykseen mahdollisesti vaikuttavista tekijöistä viitataan yrityksen tekemiin kirjauksiin arvopaperi- ja pörssikomissiossa.

Verkkosivut: http://www.wpcarey.com

LÄHDE W. P. Carey & Co. LLC