Yhdistyneen SEVENin kasvu jatkuu entistä voimakkaampana

12 loka, 2005, 09:30 BST Kohteesta SEVEN

HELSINKI, Finland, October 12 /PRNewswire/ --

- Mobiilisähköpostiratkaisuja toimittavan SEVENin asiakaskunta on laajentunut ennennäkemätöntä vauhtia. Smartner Information Systemsin ja SEVEN Networksin keväisen fuusion jälkeen uusia operaattoriasiakkaita on tullut yli kaksikymmentä.

- Yhdistyneen SEVENin Helsingin yksikköön on palkattu 13 uutta mobiiliteknologiaosaajaa ja tarvetta on vielä tämän vuoden puolella yli kymmenen uuden työntekijän palkkaamiseen yksistään Helsingin toimipisteessä.

- Smartnerin veteraanit Ari Backholm ja Lauri Vuornos on kutsuttu johtamaan SEVENin tuotekehitystä, Kaliforniaan, Yhdysvaltoihin.

Yhdistynyt SEVEN on laajentunut nopeasti. Yritysten lisäksi kuluttajat ovat löytäneet mobiilisähköpostin. SEVENin tavoitteena on tuoda sähköpostiratkaisu kaikkien käyttäjäryhmien ulottuville, siten ettei käyttäjän teknologiaosaaminen eikä päätelaitteen hinta ole mobiilisähköpostin käytön esteenä. Huokeammat ja entistä monipuolisemmat älypuhelimet ovat mahdollistaneet mobiilisähköpostin käyttäjämäärien kasvun erityisesti kuluttajien keskuudessa Euroopan ja Aasian markkinoilla.

SEVENin uusia markkina-aluevalloituksia Euroopassa ovat muun muassa Venäjä ja Ranska. Erityisen kiivasta kasvu on ollut myös Kaakkois-Aasiassa, jossa SEVEN on tehnyt lukuisia jälleenmyyntisopimuksia paikallisten operaattoreiden kanssa. SEVENillä on tällä hetkellä yhteensä 76 operaattoriasiakasta ja jälleenmyjää eri puolilla maailmaa.

SEVEN palkkaa lisää henkilökuntaa Suomessa

Asiakaskunnan ripeä kasvu sekä Euroopassa että Aasiassa on lisännyt henkilöstöresurssien tarvetta etenkin Suomen toimistossa. Kuluneen puolen vuoden aikana Suomeen on palkattu useita kehittäjiä, erityisesti Symbian-osaajia. Helsingissä on kevään jälkeen aloittanut yhteensä 13 uutta työntekijää. Kasvu on asettanut uusia haasteita myös asiakaspalveluyksikölle, jonka koko on kaksinkertaistunut. Helsingissä on tarve vielä tänä vuonna yli kymmenen uuden työntekijän palkkaamiseen tuotekehitykseen, asiakastukeen ja muihin tukitoimintoihin.

"Tämä on positiivinen ongelma - onnistunut markkinoillemeno ja lukuisat uudet asiakkaat tulevat aivan lähiaikoina vaatimaan lisää erityisesti teknistä, mutta myös liiketoiminnan kehitys- ja markkinointiosaamista", toteaa SEVENin operatiivinen johtaja Mika K Uusitalo Helsingin toimistosta.

Suomalaiset SEVENin tuotekehityksen ohjaksissa

Yhdistyneen SEVENin tuotekehitysjohtoon on nimitetty diplomi-insinöörit Ari Backholm ja Lauri Vuornos.

Backholm on yksi Smartnerin perustajista ja työskentelee jatkossa SEVENin pääkonttorissa nimikkeellä Senior Vice President, Product Development. Tehtävässään Backholm vastaa SEVENin tuotekehityksestä sekä yrityksen kansainvälisestä tuotestrategiasta. Backholm on myös SEVENin johtoryhmän jäsen.

"Uusi tehtäväni on haasteellinen ja mielenkiintoinen, sillä vastaan tuotekehityksen lisäksi yrityksemme kansainvälisestä tuotestrategiasta. Tavoitteemme on tuoda mobiilisähköposti massamarkkinoille - kaikille, tekstiviestien tapaan - teknisesti edistyneiden käyttäjien lisäksi", Backholm kertoo.

Lauri Vuornos on puolestaan kutsuttu Kalifornian pääkonttoriin johtamaan palvelintuotekehitystä. Smartnerissa Vuornos johti vuodesta 2000 lähtien tuotekehitysorganisaatiota, joka toimitti haastavassa toimintaympäristössä useita palkittuja ja markkinoilla erinomaisesti menestyviä tuotteita.

SEVEN

SEVEN tarjoaa maailmanlaajuisesti teleoperaattoreiden, Internet-sähköpostin palvelutarjoajien ja muiden palvelutarjoajien asiakkaille turvallista, edullista ja reaaliaikaista mobiilisähköpostiratkaisua. SEVEN -sähköpostista löytyy ratkaisuvaihtoehtoja kuluttajille, työryhmille ja yrityksille. Sovelluksemme tukee kaikkia merkittäviä tuotealustoja: BREW, J2ME, Microsoft Pocket PC, Microsoft Smartphone 2003, Palm, ja Symbian. Tuemme yli 100 kannettavaa päätelaitetta, joita valmistavat mm. Hitachi, HP, Motorola, Nokia, PalmOne, Sanyo, Samsung, SonyEricsson ja Toshiba. SEVEN toimii kaikissa merkittävissä matkapuhelinverkoissa ympäri maailmaa. Mobiilisähköpostiratkaisuamme voi ostaa 76 jälleenmyyjän ja teleoperaattorin kautta. Suomessa SEVENin tuotteita jälleenmyyvät Appelsiini, Fujitsu, Smartphone Solutions ja TDC Song. SEVENin pääkonttori sijaitsee Redwood Cityssä, Kaliforniassa ja Euroopan konttori sekä tuotekehitys Helsingissä. Lisätietoja: www.SEVEN.com.

LÄHDE SEVEN