Yhteistoiminnallisuutta koskeva sopimus laajentaa SEPA-maksujen verkostoa

09 syys, 2008, 10:00 BST Kohteesta VocaLink and Equens

LONTOO ja UTRECHT, September 9 /PRNewswire/ -- VocaLink ja Equens ovat toteuttaneet kahdenvälisen verkoston yhtenäisen euromaksualueen eli SEPAn tilisiirtojen vaihtoon. Tämä suuri askel Euroopan laajuisen maksujen selvityskeskuksen, EACHA[1]:n, toteuttamisessa, joka julkistettiin lokakuussa 2007, pankkien ja eurooppalaisen CSMs[2]:n yhteistoiminnallisuuden luomiseksi. Järjestely tukee sekä yritysten SEPA-aikaan siirtymistä että auttaa luomaan kilpailukykyisemmät markkinat sallimalla pankkien valita maksujärjestelmän tai -järjestelmät, jotka parhaiten vastaavat niiden tarpeita.

Martin Wilson, VocaLinkin kaupallinen johtaja, sanoi: "Tämä yhteyden luominen Equensin kanssa kuvastaa sitoutumistamme EACHAn kehikkoon ja näin voimme tarjota asiakkaillemme nopean ja kustannustehokkaan tavan toimia muiden yhteisöjen pankkien kanssa. Tämä kumppanuus tekee meille mahdolliseksi parantaa asiakkaille tarjoamiemme tuotteiden ja palvelujen tasoa murto-osalla niistä kustannuksista, joita täysin uuden verkoston rakentaminen maksaisi."

Manfred Schuck, Equensin markkinointi- ja myyntijohtaja: "Tämä yhteys VocaLinkin kanssa on looginen askel Equensille laajentaa edelleen maksuverkostoaan Euroopassa. Infrastruktuuriyhteistyö ja palvelualojen kilpailu auttaa meitä tekemään yhtenäisestä euromaksualueesta (SEPA) menestyksekkään. Verkostomme ja palvelumme tarjoavat asiakkaillemme nopean, tehokkaan ja luotettavan tavan lähettää ja vastaanottaa maksujaan koko Euroopassa."

Euroopan laajuisen maksujen selvityskeskuksen EACHAn suunnittelema yhteistoiminnallisuuden tavoitekehikko tukee täysin yhtenäisen euromaksualueen SEPAn tavoitteita ja mahdollistaa yksinkertaisen ja tehokkaan SEPA-tilisiirtojen vaihdon CSM:ien, pankkien ja niiden asiakkaiden välillä. Koska molemmilla CSM:illä on enemmän kuin yksi clearing per päivä, VocaLinkin ja Equensin asiakkaat voivat tehdä tilisiirtoja, jotka toteutuvat samana päivänä.

Tietoa VocaLinkistä

VocaLink on erikoistunut pankkien tilisiirtopalveluihin, niiden yritysasiakkaisiin ja valtion virastoihin. Se prosessoi kansallisia ja kansainvälisiä automaattisia tilisiirtoja ja tarjoaa ATM-kytkentäratkaisuja. Parhaina päivinä VocaLinkin automaattinen maksualusta prosessoi yli 90 miljoonaa tapahtumaa ja yli puoli miljardia tapahtumaa kuukaudessa. Sen kytkentäalusta yhdistää yli 60 000 ATM-pakettia maailman käytetyimpään ATM-verkostoon. Sen reaaliaikainen maksualusta tarjoaa keskitetyn infrastruktuurin Yhdistyneen kuningaskunnan Faster Payments -palvelulle. Se työskentelee BGC-pankkisiirtokeskuksen kanssa ja käsittelee ulkoistettuna palveluna suurimman osan Ruotsin kotitalouksien maksuista.

Se on tehnyt uraauurtavaa työtä sähköisten maksujen alalla yli neljä vuosikymmentä ja monet maailman huippupankit ja niiden yritysasiakkaat luottavat VocaLinkiin tilitapahtumiensa hoidossa. Sen prosessointipalvelut tarjoavat pankeille toimisäteen koko yhtenäiselle euroalueelle (SEPA) ja sen ulkopuolellekin ja niitä täydentävät lisäarvoa tuovat palvelut liittyen teolliseen asiantuntemukseen ja teknisiin voimavaroihin.

Käykää www-sivustolla http://www.vocalink.com jos haluatte lisätietoja

Tietoa Equensistä

Equens SE on ensimmäinen todella yleiseurooppalainen täyden palvelun maksujen käsittelijä. Yhtenä suurimmista ja innovatiivisimmistä maksujen käsittelijöistä Euroopassa Equens on markkinajohtaja tulevaisuuden toiveet täyttävien maksujen ja kortinkäsittelyratkaisujen suhteen. Laajan ja kilpailukykyisen palvelukantansa sekä joustavan, asiakaslähtöisen lähestymistapansa ansiosta yritys täyttää Euroopan maksumarkkinoiden tarpeet täydellisesti. Koska yritys prosessoi 7,3 miljardia maksua vuodessa ja 2,1 miljardia myyntipiste- ja ATM-tapahtumaa, Equensin markkinaosuus on yli 15 % eurovyöhykkeellä. Tavoittelemalla jatkuvasti lisäkasvua ja muuntamalla saavuttamansa synergiahyödyt ja suurtuotannon edut asiakkaiden eduiksi, yritys myötävaikuttaa eurooppalaisten maksujen tehokkuuteen.

Käykää www-sivustolla http://www.equens.com jos haluatte lisätietoja

[1] European Automated Clearing House Association (Euroopan laajuinen maksujen selvityskeskus)

[2] Clearing & Settlement Mechanisms (Clearing- ja settlement-mekanismit)

LÄHDE VocaLink and Equens