Aandelen Neuralstem geaccepteerd voor verhandeling op Amex(R)

24 Aug, 2007, 14:02 BST Van Neuralstem, Inc.

ROCKVILLE, Maryland, August 24 /PRNewswire/ --

Neuralstem, Inc., het stamcelbedrijf (Mededelingenbord OTC: NRLS) kondigde vandaag aan dat zijn aandelen werden geaccepteerd voor registratie op de Amerikaanse Effectenbeurs (American Stock Exchange(R) Amex(R)) onder het symbool CUR. Er wordt verwacht dat de aandelen Neuralstem van start gaan met verhandelen op Amex vanaf 27 augustus, 2007.

"Starten op Amex is de volgende logische stap voor Neuralstem. Het is een resultaat van de continue en belangrijke vooruitgang die het bedrijf heeft gemaakt in iedere fase van zijn activiteit en van een groeiend bewustzijn van het bedrijf en zijn vooruitzichten vanwege de financiële gemeenschap," verklaarde Richard Garr, de Voorzitter en President-Directeur van Neuralstem.

De homologatie is afhankelijk van het feit of de firma voldoet aan alle toepasselijke normen op het moment dat de aandelen ervan worden verhandeld op de Amex(R), en kan worden ingetrokken indien de firma niet voldoet aan die normen.

Over Neuralstem

De gepatenteerde technologie van Neuralstem laat voor het eerst toe om neurale stamcellen te produceren van de menselijke hersenen en het ruggenmerg in commerciële hoeveelheden, alsook de mogelijkheid om de differentiatie te controleren van deze cellen in volwassen, fysiologisch relevante menselijke neuronen en neuroglia. De firma verwacht dat zijn eerste toepassing Investigational New Drug (IND) zal worden gebruikt voor de behandeling van ischemische paraplegie, een vorm van paraplegie die soms het resultaat is van de chirurgische ingreep om aneurysma aortae te herstellen en waarvoor geen effectieve behandeling bestaat. De firma hoopt om zijn eerste IND-toepassing in te dienen bij het FDA (Voedsel en drug administratie in de VS) en haar eerste menselijke, wetenschappelijke onderzoek te starten gedurende het kalenderjaar 2007.

De voornaamste ziektes van het centrale zenuwstelsel die de firma wil aanpakken met de huidige onderzoeksprogramma's omvatten: ischemische paraplegie, traumatisch ruggenmergletsel, amyotrofe laterale sclerosis en de ziekte van Parkinson. De cellen van de firma verlengden onlangs het leven van ratten met de ziekte van Lou Gehrig (ALS), zoals vermeld in een artikel gepubliceerd in het tijdschrift TRANSPLANTATION en werden in acht genomen voor verdergaand onderzoek in neurodegeneratieve ruggenmergcondities. De cellen van Neuralstem brachten onlangs ook een ommekeer teweeg bij verlamming in ratten met ischemische spastische paraplegie, een vorm van verlamming die het resultaat kan zijn van de chirurgie om aneurysma aortae te herstellen, zoals gerapporteerd in NEUROSCIENCE (http://www.neuroscience-ibro.com/). De firma heeft ook onsterfelijke, menselijke neurale stamcellen ontwikkeld voor in vitro gebruik bij de ontwikkeling van geneesmiddelen voor de academische en farmaceutische markten. Voor meer informatie, bezoek http://www.neuralstem.com.

Waarschuwing met betrekking tot toekomstgerichte informatie

Deze presentatie kan toekomstgerichte informatie bevatten over Neuralstem Inc. die bedoeld is om te worden gedekt door de veiligheid voor toekomstgerichte verklaringen zoals bedoeld in de Private Securities Litigation Reform Act van 1995. Toekomstgerichte verklaringen zijn verklaringen, geen historische feiten. Deze verklaringen kunnen worden geïdentificeerd door het gebruik van toekomstgerichte terminologie zoals "geloven", "verwachten", "mogelijk", "zal", "zou moeten", "projecteren", "plannen", "zoeken", "bedoelen" of "anticiperen", of de ontkenningen daarvan of vergelijkbare terminologie, bevatten discussies over strategie en verklaringen over industrietrends en de toekomstige prestatie, operaties en producten van Neuralstem. Deze en andere "Risicofactoren" uit de publieke archiveringen van Neuralstem bij de beurscommissie (SEC) moeten in dit verband met dit communiqué worden gelezen. Voor meer informatie over Neuralstem, leest u de archiveringen van de firma bij de beurscommissie, inclusief haar jaarlijks rapport gearchiveerd in het formulier 10-KSB voor de periode die eindigde op 31 december, 2006 evenals de daarop volgende archiveringen van de firma.

Website: http://www.neuralstem.com

BRON Neuralstem, Inc.