ABN AMRO kiest Equens voor verwerking van debit card transacties binnen SEPA

26 Jan, 2007, 08:00 GMT Van Equens

UTRECHT, Netherlands, January 26 /PRNewswire/ -- Op vrijdag 12 januari zijn ABN AMRO en Equens op het hoofdkantoor van ABN AMRO overeengekomen dat Equens met ingang van 1 januari 2009 gedurende vijf jaar transacties SEPA-debit cards zal verwerken voor ABN AMRO. ABN AMRO heeft Equens verkozen boven diverse internationale concurrenten. Met deze keuze garandeert ABN AMRO de verwerking van alle debit card-betalingen binnen SEPA (Single Euro Payments Area).

Maarten Mol, corporate executive vice-president bij ABN AMRO, licht toe:

'De keuze voor Equens als partner van ABN AMRO op het gebied van payment processing, met als doel de internationale ambities van de bank op het gebied van debit cards te ondersteunen, is gebaseerd op de uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding van Equens in combinatie met een vlekkeloze staat van dienst, zowel op het gebied van de verwerking van kaartbetalingen als met betrekking tot partnerships.'

Ben Haasdijk, directievoorzitter van Equens: 'Met de keuze voor Equens bewijst ABN AMRO vertrouwen te hebben in de internationale strategische roadmap van Equens, die erop is gericht het bedrijf te laten uitgroeien tot een van de meest prominente payment processors in Europa, zowel op het gebied van betalingen als het verwerken van debit card-transacties. Dit contract is voor Equens van groot strategisch belang, aangezien hiermee de realisatie van de internationale ambities van Equens op het gebied van kaarttransacties weer een stapje dichterbij komt.'

ABN AMRO is de eerste cliënt die voor Equens heeft gekozen om betalingstransacties met debit cards binnen SEPA te verwerken. De overstap naar SEPA zal verstrekkende gevolgen hebben voor de ontwikkeling van producten en zakelijke activiteiten van Equens. De integrale benadering van Equens garandeert een soepele overgang naar SEPA en stelt cliënten in staat om optimaal te profiteren van de kansen die daardoor binnen de markt ontstaan.

Equens biedt een breed scala aan modulaire oplossingen, bestaande uit basisservices en extra diensten. Op die manier is Equens in staat om een naadloze overgang naar een geïmplementeerde set SEPA-producten te ondersteunen door middel van de volgende services:

- Gap-analyse van de huidige portefeuille van de cliënt en de gewenste SEPA-producten en -diensten.

- Identificatie van de benodigde services en het gewenste servicelevel.

- Ontwerp van een speciaal aangepaste roadmap voor de implementatie van de migratie.

Voor meer informatie: www.equens.com

Equens is de eerste echte pan-Europese full-service payment processors. Als een van de grootste en meest innovatieve partijen in Europa zijn wij marktleider op het gebied van toekomstvaste oplossingen voor de verwerking van girale en debit card betalingen. We bieden een zeer compleet en concurrerend dienstenpakket, dat we dankzij onze flexibele en klantgerichte aanpak naadloos kunnen aanpassen aan de eisen en wensen van onze klanten.

Bij Equens is het betalingsverkeer in goede handen. We bouwen voort op ruim 40 jaar ervaring en de uitstekende reputatie van onze oprichters: Interpay Nederland en het Duitse Transaktionsinstitut. Met een gezamenlijk jaarlijks volume van ongeveer 7 miljard transacties hebben we binnen de eurozone een marktaandeel van meer dan 10%. Dankzij onze huidige vooraanstaande positie zijn we de aangewezen payment processor binnen SEPA. Ons geïntegreerde, kostenefficiënte en schaalbare platform is op dit moment al volledig klaar voor SEPA. Klanten kunnen bij ons dan ook SEPA-services afnemen vanaf dag één. Bovendien bieden we hen uitgebreide ondersteuning om de overgang naar SEPA soepel te laten verlopen. Het is duidelijk dat we samen met onze klanten een uitdagende toekomst tegemoet gaan.

BRON Equens