ABN AMRO Mellon lanceert in-house bewaardiensten in Nederland

04 Jul, 2005, 09:00 BST Van ABN AMRO Mellon Global Security Services BV

LONDEN, July 4 /PRNewswire/ -- ABN AMRO Mellon Global Securities B.V. kondigde vandaag de lancering aan van zijn gedeponeerde bewaardienst in Nederland. De oprichting van de nieuwe dienst komt voort uit de wens van ABN AMRO Mellon om zijn global custody-klanten op de thuismarkt de beste plaatselijke bewaardiensten aan te bieden. Voor de lancering maakte het bedrijf gebruik van de diensten van ABN AMRO, dat zijn wereldwijde bewaarbedrijf onlangs van de hand deed.

De Nederlandse capaciteit biedt ABN AMRO Mellon de flexibiliteit om een op maat gesneden reactie te bieden op toekomstige marktontwikkelingen binnen Europa en in het bijzonder op de Euronext-markten. Volledig geautomatiseerde links van de klant naar de markt maken eveneens deel uit van de standaarddienst, zodat real-time informatie omtrent de status van transacties mogelijk is.

Nadine Chakar, CEO van ABN AMRO Mellon, zei het volgende over de lancering:"Na een grondige evaluatie van wat er voor ons beschikbaar was op de Nederlandse markt, wisten we dat we in een veel betere positie verkeerden om rechtstreeks plaatselijke bewaardiensten te verlenen aan onze klanten. Deze lancering is voor ons een belangrijke mijlpaal op de thuismarkt, en is de eerste van een reeks verbintenissen op lange termijn met Nederland en de rest van onze Europese kernmarkten. Dit zal verder bijdragen tot een solide en gecontroleerde organische groei in Europa. Terzelfdertijd vinden onze klanten het prettig om te weten dat onze bewaardiensten op de meest effectieve en veilige technologie en een enkel platform gebaseerd zijn, zodat zij op de flexibiliteit en veiligheid kunnen rekenen waar zij recht op hebben."

Opmerkingen voor de redactie:

ABN AMRO Mellon Global Securities Services B.V. is een bedrijf waarin ABN AMRO Bank N.V. en Mellon Financial Corporation elk voor de helft deelnemen. Het bedrijf verleent wereldwijde bewaar- en verwante diensten aan instellingen overal ter wereld (met uitzondering van Noord-Amerika) en paart het wereldwijde servicingnetwerk van ABN AMRO aan de geavanceerde technologie en productexpertise van Mellon. Enkele van de geleverde producten en diensten met toegevoegde waarde zijn: compliance monitoring, investment accounting, performance measurement en analytische rapportage. Nieuws en andere informatie over ABN AMRO Mellon Global Securities Services is beschikbaar op

www.abnamromellon.com.

BRON ABN AMRO Mellon Global Security Services BV