AEGON beëindigt notering aan effectenbeurzen van Frankfort en Zürich

09 Nov, 2006, 07:00 GMT Van AEGON N.V.

DEN HAAG, Nederland, November 9 /PRNewswire/ -- AEGON N.V. zal een aanvraag indienen om de notering van zijn gewone aandelen aan de effectenbeurzen van Frankfort, Duitsland en de SWX in Zürich, Zwitserland te beëindigen.

De beslissing om de twee noteringen te beëindigen is ingegeven door het lage handelsvolume in aandelen AEGON aan beide effectenbeurzen.

De laatste handelsdag aan beide effectenbeurzen wordt bekendgemaakt zodra de aanvragen tot beëindiging door de beursautoriteiten zijn goedgekeurd.

Aandelen AEGON blijven genoteerd aan Euronext Amsterdam, de New York Stock Exchange, de London Stock Exchange en de Tokyo Stock Exchange.

Over AEGON

AEGON is een van de grootste levens- en pensioenverzekeraars ter wereld en een belangrijke aanbieder van beleggingsproducten. We stimuleren onze lokale vestigingen hun producten en diensten zo te ontwikkelen dat deze optimaal aansluiten bij de wensen van onze klanten, waarbij ze gebruik maken van de meest geschikte distributiekanalen. We zijn er trots op dat we deze lokale aanpak kunnen combineren met de kracht van onze groeiende wereldwijde organisatie.

AEGON's hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag. Wereldwijd heeft AEGON ongeveer 27.000 medewerkers in dienst. De drie grootste markten van AEGON zijn de Verenigde Staten, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast is de Groep actief in een aantal andere landen, waaronder Canada, China, Hongarije, Polen, Slowakije, Spanje, Taiwan en Tsjechië.

Respect, kwaliteit, transparantie en vertrouwen vormen de kernwaarden van AEGON. AEGON streeft er voortdurend naar om de verwachtingen van klanten, aandeelhouders, werknemers en zakenpartners waar te maken. We zijn voortdurend op zoek naar innovatieve ideeën en we streven ernaar de beste in onze bedrijfstak te zijn.

Group Corporate Affairs & Investor Relations

Analisten &        +31-70-344-83-05
    beleggers

Media              +31-70-344-83-44

Email              gca-ir@aegon.com

Website            www.aegon.com

Dit persbericht is een vertaling van het officiële Engelstalige persbericht, dat u kunt vinden op de corporate website www.aegon.com.

BRON AEGON N.V.